پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۰۲۹۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸
برآورد اولیه از میزان خسارات وارده ناشی از آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع «نارک» گچساران بیش از ۴۰۰ هکتار است.
شعار سال: به گفته آرش نیکخو، فعال محیط زیستی: «با توجه به اینکه وزش باد شدید داشته ایم، چهار روزه آتش ادامه دارد و برخی از محیط‌ها صاف و هموار بوده تاکنون برآورد اولیه حاکی از اینست که بیش از ۴۰۰ هکتار این آتش سوزی به جنگل‌ها و مراتع استان در شهرستان گچساران خسارت زده است. به نظر می‌رسد آتش جنگل‌های «نارک» گچساران از کنترل استان کهگیلویه و بویراحمد خارج شده است. آتش که از ساعت ۲۳ پنجشنبه شروع شده، به منطقه حفاظت شده خامی هم رسیده است. علت تعداد زیاد آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان کهگیلویه و بویراحمد بخاطر قاچاق ذغال و چوب است.»
جنگل‌های نارک بدون هیچ کمکی می‌سوزد
عیسی کلانتری پارسال در واکنش به خبر آتش‌سوری‌های مکرر در جنگل‌ها و مناطق حفاظت شده غرب کشور گفته بود: «آتش‌سوزی جنگل‌ها عادی است و مردم را نباید نگران کنیم.»

تحقیقات مرکز پژوهش‌های مجلس نشان‌دهنده غالب بودن نقش عامل انسانی در وقوع این آتش‏‌سوزی‌‏ها است. یعنی حاکمیت نتوانسته در زمینه حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم وابسته به جنگل‌ها و مراتع، اقدامات اثرگذاری داشته باشد. برخورد‌های متناقض دولت در بیرون راندن عشایر و ساکنان بومی جنگل‌ها در قالب طرح‌های تعادل دام و مرتع و قرق و در مقابل، واگذاری همان اراضی به سرمایه‌داران غیربومی در قالب بهره‌برداری از معدن، اعتماد روستاییان و عشایر محلی را به حاکمیت سلب کرده است.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازمیدان، تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰، کدخبر:۷۸۸۹۳، meidaan.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
0
0
نیروهای امدادی کجا هستند که به مهار آتش کمک کنند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
0
0
پس طبق تحقیقات مدیریت درستی صورت نگرفته و چه زمانی قرار است که صورت بگیرد تا شاهد چنین حوادثی نباشیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین