پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۵۰۹۹۶
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
کریمی‌فر گفت: ستاد اجرایی فرمان امام سازنده این پروژه‌ها است از این رو طبق پیش‌بینی آن‌ها و وزارت راه و شهرسازی تعدادی از پروژه‌ها تا پایان سال ۱۴۰۰ تحویل فرهنگیان داده می‌شود، ممکن است تحویل پروژه در برج ۱۰، ۱۱ یا ۱۲ باشد.
شعار سال: «گودرز کریمی فر» مدیر کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که برای ساخت مسکن فرهنگیان چقدر از املاک مازاد این وزارتخانه استفاده می‌شود، گفت: در تفاهم نامه‌ای که ما با وزارت راه و شهرسازی منعقد کردیم یک سری تکالیف برای آموزش و پرورش و یک سری تکالیف برای وزارت راه و شهرسازی تعیین شد. یکی از تکالیف این بود که وزارت آموزش و پرورش زمین‌های مازادی که در شهر‌ها و مناطق دارد به وزارت شهرسازی اعلام کند تا آن‌ها نیز بر اساس شاخص‌ها و شرایطی که مدنظرشان است زمین را بررسی کرده تا اگر قابلیت ساخت و ساز در میزان انبوه‌سازی برای فرهنگیان را دارد، اعمال کند.

وی افزود: ما در ۱۶ استان زمین‌هایی را معرفی کردیم که غالباً کاربری آن‌ها آموزشی بوده از این رو مورد تایید وزارت راه و شهرسازی قرار نگرفته است، زیرا این زمین‌ها یا فاقد سند هستند، یا کاربری آموزشی دارند، یا در طرح جامع شهری نیستند و یا مساحت آن زمین‌ها قابلیت انبوه‌سازی ندارد. البته در هر جایی که وزارت آموزش و پرورش زمین نداشته باشد، این وظیفه وزارت راه و شهرسازی است که زمین را تامین کند.

کریمی‌فر درباره آخرین اقدامات انجام شده برای مسکن فرهنگیان اظهار داشت: تا امروز ۴۳ هزار و ۷۵۵ واحد در ۲۵۱ شهر برای فرهنگیان واجد شرایط جذب واحد صورت گرفته است. از این ۴۳ هزار و ۷۵۵ واحد تا به امروز تعداد ۲۵ هزار واحد در شهر‌هایی مختلف تعیین تکلیف شده‌اند. ستاد اجرایی فرمان امام که شرکت سازنده است در حال ساخت این واحد‌ها بوده و تاکنون ۱۰ تا ۳۵ درصد واحد‌ها پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

وی در ادامه گفت: فرهنگیان ۴۰ میلیون تومان به عنوان آورده اولیه برای دریافت مسکن واریز کرده‌اند، که البته این ۴۰ میلیون تومان را ما در قالب وام ثانویه حمایتی به آن‌ها داده‌ایم. مابقی مبلغ مسکن نیز طی سه یا چهار قسط پرداخت خواهد شد. امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ تعدادی از این واحد‌ها را به فرهنگیان ارائه دهیم.
 
تعدادی از پروژه‌ها تا پایان سال ۱۴۰۰ تحویل فرهنگیان داده می‌شود

مدیر کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: در عین حال تعدادی از فرهنگیان که واجد شرایط هستند، پروژه‌شان مشخص شده و در حال واریز وجه و تکمیل موجودی هستند، این افراد زمانی به پروژه متصل می‌شوند که حداقل ۴۰ میلیون تومان به حساب خودشان در بانک مسکن واریز کنند. ما فرهنگیانی داریم که مبلغ ۵ تا ۳۹ میلیون تومان به حساب واریز کرده‌اند. این‌ها تا اولین آورده را به ۴۰ میلیون تومان نرسانند به پروژه متصل نخواهند شد.

کریمی فر خاطر نشان کرد: اکنون کارگروه مسکن در حوزه رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به تک تک این افراد اطلاع‌رسانی کرده و با ارسال پیامک به همه آن‌ها اعلام کرده که حداقل آورده و واریز وجه باید ۴۰ میلیون تومان باشد تا شرکت سازنده این افراد را تعیین تکلیف کند.

وی بیان کرد: ما دو گروه داریم که یک گروه استعلام شدند و واجدین شرایط مشخص شده‌اند، یک تعداد دیگری هم هستند که در خود اظهاری اولیه در سامانه مسکن اطلاعات اولیه خود را اشتباه ثبت کرده‌اند که قابلیت استعلام برای آن‌ها وجود نداشت از این رو ما برای آن‌ها یک فرصت ۲۰ روزه را در نظر گرفتیم تا همکارانی که در خود اظهاری اشتباه کردند یک بار دیگر اطلاعات خود را ویرایش کنند. این موارد نیز اکنون جمع‌بندی و به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده است. همچنین منتظر هستیم که آمار واجدین شرایط و فاقدین شرایط گروهی که اطلاعات وارد شده آن‌ها در ابتدا مشکل داشته، به ما اعلام شود.

کریمی‌فر در پاسخ به این سوال که اکنون چهار ماه از سال ۱۴۰۰ می‌گذرد، ولی مسکن به فرهنگیان تحویل داده نشده زمان قطعی تحویل مسکن چه تاریخی خواهد بود؟ گفت: ستاد اجرایی فرمان امام سازنده این پروژه‌ها است از این رو طبق پیش‌بینی آن‌ها و وزارت راه و شهرسازی تعدادی از پروژه‌ها تا پایان سال ۱۴۰۰ تحویل فرهنگیان داده می‌شود، ممکن است تحویل پروژه در برج ۱۰، ۱۱ یا ۱۲ باشد. به هر حال پروژه‌ها باید ۱۸ ماه تحویل داده شوند.

مدیر کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص تضامین وام مسکن فرهنگیان توضیح داد: ضامن فقط کسر از حقوق فرهنگیان آموزش و پرورش است، همچنین یک نفر دیگر نیز ضامن می‌شود که باید تضمین کسر از اقساط بدهد یعنی دیگر نیازی به چک و سفته نیست. ترجیحا بهتر است آن شخص ضامن فرهنگی باشد، ولی الزامی وجود ندارد و اگر کارمند جای دیگری هم باشد قابل قبول است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۱۰۴۵۶۱، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین