پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۱۰۲۸
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲
حسنوند با اشاره به اقدامات کوتاه مدت برای تامین‌آب شرب در برخی از مناطق خوزستان گفت: مقرر شد موضوع تأمین مالی در اسرع وقت در دستور کار قرار گیرد و در جلسه روز یکشنبه هیأت دولت نیز به تصویب برسد و جهت انجام، ابلاغ شود.
شعار سال : «فریدون حسنوند»  درباره نظارت میدانی از استان خوزستان گفت: با توجه به تنش‌های آبی در استان خوزستان و مطالبات مردمی که در این رابطه وجود داشت و درخواست‌هایی که نمایندگان استان خوزستان داشتند، رییس مجلس شورای اسلامی با حساسیت بالا مسائل را پیگیری می‌کنند و جلساتی در این باره در روز‌های گذشته نیز برگزار شد و من نیز به عنوان نماینده تام الاختیار به استان خوزستان اعزام شدم.
 
 
اقدامات کوتاه مدت برای تامین‌آب شرب در برخی از مناطق خوزستان
 
 

رییس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به تشکیل جلسه برای حل مشکلات خوزستان گفت: استاندار و نماینده، ولی فقیه و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و مدیران استان در جلسه حضور داشتند و بحث‌های مفصلی پیرامون مشکلات آب شرب، آب کشاورزی و نیاز‌های استان خوزستان مطرح و بررسی شد.

حسنوند با اشاره به اقدامات کوتاه مدت برای تامین‌آب شرب در برخی از مناطق خوزستان گفت: مقرر شد موضوع تأمین مالی در اسرع وقت در دستور کار قرار گیرد و در جلسه روز یکشنبه هیأت دولت نیز به تصویب برسد و جهت انجام، ابلاغ شود.

رییس کمیسیون انرژی با اشاره به کمبود منابع مالی برای تامین تانکر‌های آب و آبرسانی به روستا‌ها و مناطقی که مشکل آب دارند، گفت: در این جلسه مقرر شد پروژه‌هایی که در کوتاه مدت می‌تواند به آبرسانی استان خوزستان کمک کند، تامین مالی شوند.

نماینده مردم اندیمشک همچنین درباره پرداخت خسارت کشاورزان اظهار داشت: در سال‌های قبل تعهداتی داده شده بود و امروز هم این موضوع تصویب شد تا خسارت‌های کشاورزان پرداخت شود. همچنین حق آبه‌ای که مورد درخواست بوده و موضوع رهاسازی آب در بالادست از سد کرخه و دز نیز در این نشست بررسی شد.

حسنوند ادامه داد: با پیگیری‌های رییس مجلس و کمیسیون انرژی و رایزنی‌هایی که با وزارت نیرو و معاون آب وزارت نیرو انجام شد، ظرفیت خروجی سد کرخه از ۷۵ متر مکعب به ۱۳۰ مترمکعب در ثانیه رسیده است و تأمین آب پایین دست در دشت آزادگان نیز پیگیری می‌شود تا مشکلات دامداران حل شود.

رییس کمیسیون انرژی افزود: در مورد نیاز‌های کوتاه مدت و بلندمدت، مقرر شد در هفته پیش رو جلسه‌ای با ریاست دکتر قالیباف و تعدادی از روسای کمیسیون‌ها و برخی از مسوولان تشکیل شود و برنامه‌های میان مدت و بلندمدت را در دستور کار قرار دهند.

نماینده مردم اندیمشک خاطرنشان کرد: همچنین کارگروهی برای اجرای مصوبات بودجه ۱۴۰۱ و برطرف کردن نیاز‌های استان خوزستان در این حوزه مد نظر است تا برخی از نیاز‌های مناطق نفت‌خیز از جمله استان خوزستان را رفع کند که با بهره‌مندی از اعتبارات نفت و مازاد درآمد‌هایی که در قانون پیش‌بینی شده این موضوع قابل انجام است.


شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:۲۶ تیر ۱۴۰۰، کد خبر:۸۴۴۰۶۳۶۳،www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین