پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۱۳۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۳
بر اساس گزارش‌ها، مقام‌های اطلاعاتی و پلیس در سراسر جهان با کمک جاسوس‌افزار "پگاسوس"، ساخت یک شرکت اسرائیلی، از خبرنگاران، سیاستمداران و فعالان حقوق بشری جاسوسی کرده‌اند.
شعارسال: دویچه وله: بر اساس گزارش رسانه‌ها در روز یکشنبه ۱۸ ژوئیه (۲۷ تیر)، از جاسوس‌افزار "پگاسوس" برای جاسوسی از خبرنگاران، سیاستمداران و فعالان حقوق بشری در سراسر جهان استفاده شهد است. این نرم‌افزار توسط شرکت اسرائیلی NSO ساخته شده است.

بر اساس تحقیقات روزنامه‌های آلمانی "زوددویچه تسایتونگ" و "تسایت" و شبکه‌های خبری NDR و WDR آلمان و همچنین ۱۵ هیأت تحریریه از ۱۰ کشور دیگر، این سیستم قادر به جاسوسی از تلفن‌های همراه است و می‌تواند، مکالمات را ضبط کند، داد‌ه‌های مکان‌یاب را بخواند، دوربین را فعال کند و محتوای چت‌ها را دریابد.

بیش از ۵۰ هزار شماره تلفن در فهرست جاسوسی احتمالی این سیستم قرار گرفته‌اند. این فهرست شامل شماره‌های بیش از ۱۸۰ خبرنگار، از جمله از کشور‌های مجارستان و آذربایجان می‌شود.
 
 
جاسوسی از خبرنگاران، سیاستمداران و فعالان حقوق بشر
 

همچنین افراد نزدیک به جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد عربستان سعودی که در کنسولگری این کشور در استانبول به قتل رسید نیز هدف مأموران اطلاعاتی بوده‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن‌اند که برسی این تلفن‌ها در بسیاری موارد جاسوسی را تأیید کرده است.

شرکت NSO این اتهام‌ها را "نادرست و گمراه‌کننده" خوانده و رد کرده است. این شرکت اعلام کرده که علیه این اتهام‌ها شکایت خواهد کرد.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت انتخاب، تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۶۲۸۶۷۳، entekhab.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
0
0
بنظر میرسه این جاسوسی احتمالی میتونه شامل همه بشه نه فقط قشر خاصی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین