پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۱۴۱۸
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
با مشارکت ۸۵۴۰ رای دهنده در هشتمین دوره انتخابات نظام پزشکی تهران که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، منتخبان راه یافته به هیات مدیره این سازمان معرفی شدند.

شعار سال:در رشته پزشکی از ۵۰۴۸ رای ماخوذه؛ محمد رازی با ۱۲۰۰ رای، نادر توکلی با ۱۰۳۵ رای، سید موید علویان با ۸۹۹ رای، علیرضا سلیمی با ۸۸۶ رای، فاطمه خوشنویسان با ۸۸۰رای، محمد رییس زاده با ۸۳۶ رای، امیر پاشا طبائیان با ۷۳۶رای، علی دباغ با ۷۱۴ رای، بابک عدلی با ۷۰۳ رای، علی جعفریان با ۶۷۳ رای حائز اکثریت آراء شدند.
 
در رشته دندانپزشکی از ۵۲۸ رای ماخوذه؛ سعید ساعی با ۲۶۸ و بهزاد فرخ زاد با ۲۱۰ رای؛ از رشته داروسازی از ۸۵۶ رای ماخوذه؛ رامین ابریشمی با ۳۶۹ رای و فرزاد پیرویان با ۳۲۰ رای و از رشته علوم آزمایشگاهی از  ۷۲۱  رای ماخوذه؛ محمد علی برومند با ۲۸۶ رای؛ در رشته مامایی از  ۳۲۶  رای ماخوذه؛ لیلا محمدخانی با ۹۵ رای و در نهایت از رشته های لیسانس پروانه دار از  ۱۰۶۱  رای ماخوذه؛ محمد رضا اسدی با ۴۸۸ رای حائز اکثریت آراء و به عنوان اعضاء اصلی اعضای اصلی هیئت مدیره انتخاب شدند.
 
همچنین محمد رضا نوروزی و بابک شکارچی از رشته پزشکی، امین فلاح از رشته دندانپزشکی، بهمن صبور از داروسازی، محمد وجگانی از رشته علوم آزمایشگاهی، زهرا عابدی از رشته مامایی و مرتضی حیدری از رشته لیسانس های پروانه دار نیز به عنوان اعضای علی البدل سازمان نظام پزشکی انتخاب شدند.
 
دکتر عباس مسجدی آرانی؛ رئیس هیئت نظارت هشتمین دوره انتخابات نظام پزشکی در استان تهران؛ در تشریح روند برگزاری این انتخابات، گفت: بر اساس قانون و آیین نامه انتخابات، بلا فاصله پس از اتمام زمان رای گیری در ساعت ۲۱ جمعه ۲۵ تیرماه؛ صندوق‌ها در حضور عوامل اجرایی، نظارت و همچنین نمایندگان کاندیداها در همه رشته‌های علوم پزشکی  بازگشایی شد و شمارش آراء تا ساعت ۳ بعد از ظهر روز شنبه ۲۶ تیر ماه ادامه پیدا کرد و بر اساس قانون ۱۷ نفر برای تهران برگزیده شدند.
 
وی افزود: برای تسریع در خواندن آرا، ۱۰ میز درنظر گرفته شد که برای هر میز سه نفر منشی برای ثبت آراء در فرم ها، یک نفر برای قرائت آرا  و یک نفر ناظر از طرف هیئت نظارت حضور داشت و  ۸ نفر هم از ناظران کاندیداها بر کار شمارش آراء نظارت می کردند.
 
مسجدی سپس به روند تایید صلاحیت‌ها پرداخت و اظهار کرد: بر اساس قانون سازمان نظام پزشکی و آیین نامه ای که به تصویب وزیر محترم بهداشت می‌رسد؛ در این دوره از انتخابات ۸ درصد از ثبت نام کنندگان رد صلاحیت شدند که دلیل آن محکومیت های صنفی، قضایی و مسائلی از این دست بود.
 
وی از افرادی که معترض هستند خواست به جای بیانیه نویسی های سیاسی و اظهار نظر های غیرکارشناسانه، قانون و آیین نامه را بخوانند که در این صورت قطعاً متوجه خواهند شد حرف‌هایی که می‌زنند درست نیست.
 
رئیس هیئت نظارت هشتمین دوره انتخابات نظام پزشکی در استان تهران، تاکید کرد: آنطور که در فضای مجازی و رسانه ای مطرح می شود؛ موضوع سوگیری های سیاسی و ... دلیلی برای  رد صلاحیت  ها نبوده و عمدتا افرادی که چنین شائبه ای را مطرح می کنند خودشان سابقه این گونه سوگیری ها را در ادوار گذشته داشته‌اند.
 
وی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه نتیجه انتخابات نشان می‌دهد که جامعه پزشکی به بلوغ فکری رسیده و به صورت لیستی و  سیاسی رأی نداده و ان‌شاءالله افراد منتخب خواهند توانست دغدغه‌ها، درخواست‌ها و نیازهای جامعه پزشکی، به ویژه اعضای جوان این سازمان را برآورده کنند.


رئیس هیئت نظارت هشتمین دوره انتخابات نظام پزشکی در استان تهران در ادامه از رشد ۱۱ درصدی مشارکت در این انتخابات خبر داد و افزود: علیرغم همه بیانیه ها و تهدیدها و تهمت‌ها مبنی بر اینکه هیئت نظارت، استصوابی عمل کرده؛ این میزان مشارکت به معنی اعتماد جامعه پزشکی و تایید عملکرد عوامل اجرایی و نظارت است.
 
وی در ادامه گریزی هم به چالش‌های پیش روی برگزاری انتخابات زد و عدم همکاری و نداشتن بانک اطلاعاتی از اسامی شرکت کنندگان را یکی از مهمترین آنها دانست که باعث ایجاد مشکل برای بعضی از اعضاء شد.
 
مسجدی در این خصوص گفت: برای رفع این مشکل یک میز حل اختلاف در نظر گرفته شد و افرادی از بزرگان جامعه پزشکی مستقر بودند و برای کسانی که تشخیص می دادند واقعاً عضو سازمان نظام پزشکی هستند و یا به عنوان شاغل در دستگاه‌های مربوطه، دارای حق رای هستند، مجوز شرکت در انتخابات صادر می کردند.
 
رئیس هیئت نظارت هشتمین دوره انتخابات نظام پزشکی در استان تهران، در ادامه به موضوع اشتباه صورت گرفته از سوی وزارت بهداشت در درج شماره روی ته برگ و سربرگ تعرفه پرداخت و گفت: برای رفع مشکل ایجاد شده برای  محرمانه  بودن آراء؛ ضمن هماهنگی با هیئت نظارت مرکزی، به این توافق رسیدیم که ته برگه‌های تعرفه و  آراء را  در یک صندوق قرار ندهیم و ته برگ های تعرفه به صورت جداگانه و پلمب شده در اختیار هیئت نظارت قرار گرفت تا  محرمانگی آراء حفظ شود.
 
وی ابراز امیدواری کرد شیوه رای گیری که آن را قرون وسطایی می‌نامند؛ در این دوره به اتمام برسد و نظام پزشکی جدید بتواند در آینده شرایطی برای سریع و آسان تر شدن رای گیری و شمارش آرا فراهم کند.
 
دکتر مسجدی سپس به وقوع برخی تخلفات تبلیغاتی در روند رای گیری از سوی برخی کاندیداها اشاره و تاکید کرد:  هیئت در حال رسیدگی به گزارش ها است و حتی اگر افراد متخلف جزو منتخبین باشند، حتماً برخورد قانونی لازم با این افراد انجام خواهد شد.
 
بنابراعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، رئیس هیئت نظارت هشتمین دوره انتخابات نظام پزشکی در استان تهران درباره رسیدگی به اعتراضات تصریح کرد: اگر کسی در خصوص آرای خودش یا تبلیغات یا هر موضوع دیگری که فکر می‌کند برخلاف قانون است شکایتی دارد، در فرصت دو روزه به هیات نظارت مراجعه کند؛ هیئت نظارت پس از بررسی، نتایج قطعی را اعلام خواهد کرد.
 


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی  فانا، تاریخ انتشار: 28 تیر  1400، کدخبر: 36673،www.phana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین