پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۱۵۴۱
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷
لشکر فاطمیون پیرامون تحولات اخیر افغانستان بیانیه‌ای را صادر کرده است. بیانیه‌ای که تاکید کننده بر موضع مستقل و بی طرف این گروه مجاهد بوده و برخی از اظهار نظر‌های صورت پذیرفته را غیر رسمی و غیر مرتبط با خود دانسته است. برخی از کارشناسان به دنبال ریشه‌های اصلی ضرورت صدور این بیانیه هستند.
شعار سال :لشکر فاطمیون پیرامون تحولات اخیر افغانستان بیانیه‌ای را صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

«أَتی‏ أَمْرُ اللَّهِ فَلا تَسْتَعْجِلُوه»

سوره نحل

تحولات اخیر در جهان اسلام و کشور‌های مسلمان منطقه بی‌شک یکی از تاریخی‌ترین دوران را بر ملت‌های مسلمان رقم زده است که صبر، تأمل، تحمل، ژرف‌اندیشی و بصیرت مؤمنانه تمام مسلمین جهان در این برهه تاریخی، می‌تواند صحنه‌ای جدید را در عرصه بر هم‌زدن نظم لیبرالی جهانی پدید آورد و مستکبرین عالم را ذلیل‌تر از همه تاریخ به زانو بنشاند.

در این بین تحولات بیست ساله افغانستان قطعا نقطه عطفی جدید بر افول و ذلت استکبار جهانی خواهد بود و مقاومت دو دهه‌ای مردم مظلوم کشورمان نتیجه‌ای الهی و برخاسته از ذات اقدس احدیت جهت پیروزی مستضعفان عالم و شکست و تباهی مستکبران جهان را در پی خواهد داشت.

مسائل امروز افغانستان برای هر انسان آزاده‌ای در گرداگرد این کره خاکی مهم، قابل‌توجه و قابل اعتناست و نمی‌شود به راحتی از کنار تحولات امروز افغانستان گذشت.

به همین مناسبت لشکر فاطمیون مواردی را پیرامون تحولات جاری و آینده افغانستان بیان می‌دارد:

۱- شکست آمریکا در افغانستان و خروج مفتضحانه و ذلیلانه استکبار جهانی و حامیان غربی او از کشور، قطعا و یقینا دل تمام مسلمانان از جمله مردم مسلمان افغانستان را شاد کرده است. این شکست سنگین حاصل مقاومت داخلی و خارجی تمام مردم مسلمان افغانستان بوده و پایان اشغال افغانستان جشنی ملی و مردمی خواهد بود.

۲- خروج به‌ظاهر نظامی آمریکا از افغانستان، حتما با تزویر و نیرنگ‌هایی همراه خواهد بود که در این ایام شاهد برخی از این حیله‌گری‌ها و مکر‌ها هستیم. رهبران آمریکایی براساس اعلام خودشان به دنبال ایجاد بی‌نظمی و عدم وجود صلح، و ثبات و آرامش در افغانستان هستند تا از این طریق و با گسترش افراط‌گرایی بتوانند اهداف ناآشکار خود را به مانند دو دهه گذشته در زمین افغانستان پیاده کنند که ملت شریف افغانستان و تمام رهبران و دلسوزان افغانستانی باید در این زمینه هوشیار باشند.

آمریکا و دلباختگان لیبرال‌دموکراسی غرب هم در افغانستان و هم در خارج از کشور بلافاصله و هم‌زمان با خروج نظامیان خود از افغانستان، جنگ نرم جدی را با دو هدف عمده و اساسی آغاز کرده‌اند:

الف) هدف اول اینکه اعلام کنند با خروج آمریکا اوضاع افغانستان به سمت جنگ داخلی و ناامنی خواهد رفت تا از این طریق هم به عنوان قهرمان از افغانستان خارج شوند و هم به سایر کشور‌ها این هشدار را بدهند که دست از مقاومت برای اخراج آمریکایی‌ها بردارند.

ب) هدف بعدی این جنگ نرم اساسی آمریکا و غرب‌گرایان، تلاش جدی برای راه‌اندازی یک جنگ داخلی با چاشنی جنگ مذهبی میان شیعیان و اهل‌سنت است و برای وقوع این امر از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد. در چند وقت اخیر تلاش رسانه‌ای برای به جان هم انداختن مذاهب مختلف در افغانستان به سرعت از سوی رسانه‌های آمریکایی و دلباختگان به غرب به صورت جدی پیگیری می‌شود که نمونه آن هم در افغانستان و هم در خارج از کشور قابل مشاهده است.
 
 
 
ریشه‌های صدور بیانیه لشکر فاطمیون پیرامون تحولات افغانستان؟
 
بی‌شک کسانی که دانسته در تکمیل این پازل جنگ نرم آمریکایی بازی می‌کنند، خائن بوده و در صورتیکه استکبار جهانی موفق به پیاده‌سازی این طرح شوم خود شود، این افراد در ریختن خون مردم مسلمان و مظلوم افغانستان شریک بوده و در مقابل خشم ملت غیور افغانستان قرار خواهند گرفت.

۳ - در روز‌های اخیر شاهد آن هستیم که برخی افراد و گروه‌هایی که هیچ ارتباطی با شجره طیبه فاطمیون افغانستان ندارند دست به هوچی‌گری رسانه‌ای زده و از آدرس فاطمیون نظرات، اخبار و تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهند که ذکر چند نکته درباره این مسائل ضروری می‌نماید:

الف) فرماندهان و مسئولان ارشد فاطمیون در هیچ از شبکه‌های اجتماعی به صورت رسمی فعالیت ندارند لذا اعلام می‌گردد اگر افراد، گروه‌ها و صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی با نام و عناوین منتسب به فاطمیون فعالیت می‌کنند، هیچ ارتباطی با فاطمیون نداشته و ادامه فعالیت با این عناوین به معنای خیانت و سواستفاده از این نام مقدس است.

ب) تنهامرجع رسمی اعلام اخبار و مواضع فاطمیون، مرکز رسانه فاطمیون بوده که در فضای مجازی از طریق آدرس‌های زیر فعالیت می‌کند و سایر اخبار منتشر شده از سوی سایر افراد و رسانه‌ها و صفحات مختلف در شبکه‌های اجتماعی فاقد اعتبار است.

اظهارنظر‌های این افراد و گروه‌ها به دلیل عدم اطلاع آن‌ها از فعالیت‌های اساسی فاطمیون است و نباید تکیه جدی به آن‌ها گردد.

ج) اخبار مربوط به حضور میدانی رزمندگان فاطمیون در افغانستان و یا تلاش رسانه‌ای برای وقوع این امر در شرایط کنونی بازی جدید رسانه‌ای آمریکایی - صهیونیستی برای رسیدن به اهداف شوم استکبار جهانی است و کسانی که در این مسیر گام برمی‌دارند خواسته یا ناخواسته در زمین بازی آن‌ها بازی می‌کنند و همانطور که در بار‌ها نیز ذکر شد، فاطمیون در حال حاضر نیازی به هیاهوی رسانه‌ای ندارد.

۴- «فاطمیون» که خود را فرزندان اسلام می‌دانند، در میان تمامی اندیشمندان و رهبران جهان اسلام حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای را دلسوزترین و آگاه‌ترین فرد به ظرفیت‌ها، فرصت‌ها، مصائب و مسائل مسلمانان جهان و منطقه و راه حل‌های مشکلات آنان دانسته و از این‌رو علاوه بر لزوم تقدیم رعایت «مصالح افغانستان عزیز»، خود را به تبعیت از فرامین و رهنمود‌های عالی ایشان موظف می‌دانند.

بی‌شک فرماندهان، مسئولان ارشد و رزمندگان غیور، دلیر و صبور فاطمیون همواره گوش به فرمان این حکیم بزرگوار بوده و قطار حرکت خود را بر ریل‌گذاری از سوی ایشان منطبق می‌کنند.

۵- در راستای موارد ذکر شده در بالا، اعلام می‌دارد که جنگ قطعا راه‌حل مسأله افغانستان نیست و صلح از طریق گفت‌وگوی مستقیم میان افغانستانی‌ها آن هم بدون حضور هر طرف خارجی برقرار خواهد شد.

۶- فاطمیون به تمام بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای که پیش از این نقش آن‌ها در ایجاد افراط‌گرایی در کشور‌های منطقه از جمله عراق و سوریه مشهود بوده و کام مردم مسلمان کشور‌های مختلف را تلخ کرده‌اند این هشدار را می‌دهد که این بار خطای گذشته خود را بار دیگر در کشور افغانستان به بوته آزمایش نگذاشته و فرصت پیش آمده برای گفت‌وگوی میان افغانستانی‌ها را از مردم مظلوم این کشور سلب نکنند در غیر این صورت آتش‌افروزی جدید آن‌ها ابتدا دامان خودشان را خواهد گرفت و مقاومت در خارج از مرز‌های افغانستان در برابر آن‌ها شکل می‌گیرد.

۷- با اخراج نیرو‌های امریکایی از منطقه و افغانستان، می‌توان جهانی زیباتر با حفظ ارزش‌های دینی و کرامت انسانی ساخت؛ اگر همه گروه‌ها، اقوام و سیاست‌مداران گفتگو را بر جنگ داخلی مقدم کنند و برای رسیدن به افغانستانی آباد و سربلند با پای فشردن بر مصلحت مردم افغانستان از برخی منافع گروهی چشم پوشی نمایند.

بی‌شک همه مردم شریف افغانستان در داخل و بیرون کشور برای ساخت افغانستانی اسلامی، نوین و پیشرو فداکارانه سربازی خواهد نمود.

در پایان از تمام مردم مسلمان در سراسر دنیا می‌خواهیم در ایام عید سعید قربان دست به دعا برداشته و برای تمام مسلمانان جهان به ویژه مردم مظلوم افغانستان دست به دعا برداشته و آرزوی صلح، ثبات و آرامش نمایند.

قُل لَنْ یُصیبَنا اِلاّ ما کَتَبَ اللهُ لَنا هُوَ مَوْلنا وَ عَلَی اللهِ فَلْیَتَوَّکَّلِ الْمُؤمِنُون

سوره توبه/ آیه ۵۱

شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت همشهر آنلاین، تاریخ انتشار:۳۰ تیر ۱۴۰۰، کدخبر:۶۱۵۸۲۸، www.hamshahrionline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین