پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۵۱۶۰۲
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
طبق قانون، یارانه گندم باید شامل رسته خبازی شود و عرضه گندم در بخش صنف و صنعت باید بر اساس قیمت تمام شده خرید صورت گیرد.
شعار سال : این در حالی است که اکنون علی‌رغم پرداخت سوبسید ۷۰ درصدی برای گندم صنف و صنعت از سوی دولت، این اجازه هم به کارخانه‌های آرد داده شده که گندم را با نرخ آزاد خریداری و آرد را هم با نرخ آزاد بفروشند.

حال سوال این‌جا است که اگر قرار به تخصیص یارانه به گندم صنف و صنعت البته برخلاف قانون است، چرا به کارخانه‌ها هم اجازه خرید توافقی داده می‌شود؟!

از طرف دیگر برخی دیگر از آسیابانانی که اقدام به خرید تواقفی گندم صنعت و صنعت کرده‌اند، از عملکرد نامطلوب سامانه سیفا ۲ انتقاد کرده و می‌گویند علی‌رغم بخشنامه صادره از سوی دولت مبنی بر اجازه خرید گندم صنعت و صنعت با نرخ ۵۲۰۰ تومان و فروش آرد با نرخ آزاد، متاسفانه مسئولین مربوطه برای شارژ به‌موقع سامانه سیفا ۲ اقدام نمی‌کنند و با وجود نامه‌نگاری‌های مکرر، تاکنون شرکت بازرگانی دولتی ایران برای رفع این نقص، اقدامی کارساز انجام نداده است!

به گفته کارخانه‌هایی هم که گندم سوبسیدی ۲۷۰۰ تومانی دریافت می‌کنند، فکری برای مشکل حمل و توزیع آن نمی‌شود و همچنان حمل این گندم با تاخیر بسیار طولانی صورت می‌گیرد!
 
البته طبق اخبار منتشر شده، کارگروه تنظیم بازار مصوب نموده که قیمت گندم صنف و صنعت باید بازنگری و اصلاح شود، طبیعی است درصورتی که دولت کماکان در مقابل این موضوع سکوت کرده و قصد آزادسازی گندم صنف و صنعت را نداشته باشد، اضافه شدن یک نرخ دیگر به فروش گندم، تبعات منفی رانت و فساد بیشتر را به دنبال خواهد داشت بنابراین دولت باید هرچه سریع‌تر گندم صنف و صنعت را به طور کامل از انحصار یارانه خارج و آزاد کند.


شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری غلات نیوز، تاریخ انتشار:۲۸ تیر ۱۴۰۰، کدخبر:۳۱۵۳۶، ghalatnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین