پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۵۱۷۷۹
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: متأسفانه وزارت صمت در کارگروه تنظیم بازار تصمیماتی را اتخاذ می‌کند که باعث آشفتگی در بازار نهاده‌های کشاورزی شده است و این موضوع موجب بروز اتفاقات ناخوشایندی نظیر صف‌های طولانی مرغ و تخم مرغ شده است.
شعار سال: سیدجواد ساداتی‌نژاد ضمن اشاره به محدودیت در صادرات و واردات حوزه کشاورزی و دامداری اظهار داشت: صادرات و واردات خون اقتصاد است و حال این موضوع چه معنی دارد که در حوزه واردات و صادرات دام زنده با مشکل مواجه هستیم؟

وی با بیان اینکه دولت لازم است با اتحادیه‌ها مذاکره کند، افزود: باید اجازه دهیم اقتصاد حوزه کشاورزی کار کند و از این رو متأسفانه دولت با قیمت‌های اجباری باعث وارد آوردن ضربه مهلک به فعالان حوزه کشاورزی شده و موجب می‌شود فعالان حوزه کشاورزی این حوزه را رها کنند.
 
امنیت غذایی ما در دستان کشاورزان و دامدار است

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امنیت غذایی ما در دستان کشاورزان و دامدار است، ابراز داشت: برای آنکه کشور دارای امنیت غذایی پایدار باشد باید کشاورز و دامدار این کشور دارای جایگاه باشند و حرف آنان شنیده شود و در این حوزه سرمایه‌گذاری شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر بیشتر توجه به حوزه صنعت بوده است، گفت: امروز انتظار مردم و نخبگان آن است که به حوزه امنیت غذایی و کشاورزی توجه ویژه‌ای بشود و کشاورز در کشور دارای عزت باشند چراکه بخش عمده‌ای از افراد جامعه ما را کشاورزان تشکیل می‌دهند.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه مزیت نسبی جمهوری اسلامی کشاورزی است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی می‌تواند ما را بی‌نیاز از فروش نفت کند و سه برابر سرمایه‌گذاری در حوزه نفت برای کشور ارزآورزی داشته باشیم و امیدواریم در دولت سیزدهم شاهد تحول در حوزه کشاورزی باشیم.
 
وزارت صمت بازار نهاده‌های کشاورزی را آشفته کرده است
 
مشکل کشاورزی در تنظیم بازار است

وی با بیان اینکه مشکل کشاورزی در تنظیم بازار است، تأکید کرد: متأسفانه وزارت صمت در کارگروه تنظیم بازار تصمیماتی را اتخاذ می‌کند که باعث آشفتگی در بازار نهاده‌های کشاورزی شده است و این موضوع موجب بروز اتفاقات ناخوشایندی نظیر صف‌های طولانی مرغ و تخم مرغ شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طرح تقویت امنیت غذایی و رفع موانع تولیدات کشاورزی یک کارگروه ویژه محصولات کشاورزی تشکیل می‌شود، افزود: در طرح تقویت امنیت قضایی و رفع موانع تولیدات کشاورزی مقرر شده با همکاری اتاق اصناف ایران و تشکل‌های غیردولتی کشاورزی اقدامات مؤثری انجام شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تسنیم، تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۲۵۴۲۲۰۵، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین