پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۱۷۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
افضلی گفت: در حال حاضر در کشور ۸ میلیون پسر مجرد و ۵ میلیون دختر مجرد داریم که طبق آمار‌ها تعداد پسران مجرد بیشتر از دختران مجرد است.
شعار سال: مرضیه افضلی کارشناس حوزه زنان و خانواده در مورد بی رغبتی جوانان به ازدواج گفت: یکی از مهم‌ترین پیامد‌ها و آسیب‌های اجتماعی بدحجابی در جامعه، نداشتن تمایل به ازدواج و مسئولیت‌پذیری جوانان است و مسئله ازدواج یک مسئله فرهنگی محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: در جامعه امروزه متاسفانه شاهد این هستیم که بانوان در حق خود ظلمی انجام می‌دهند و خود را در دسترس آقایان قرار می‌دهند. این امر باعث شده که اگر مرد‌ها که در گذشته برای رفع نیاز خود مجبور به صرف هزینه بودند، اما امروز بدون صرف هزینه و مسئولیت پذیری نیاز خود را رفع کنند و تمایلی به ازدواج نداشته باشند.

افضلی تصریح کرد: امروزه نگاه زنان از نگاه سنتی به سمت مدرن تغییر کرده است و فرصت برای فعالیت اجتماعی، اشتغال و رسیدن به استقلال مالی و اجتماعی برای زنان در جامعه فراهم شده است، اما متاسفانه شاهد آن هستیم که به موضوع تربیت دختران در راستای اشتغال و تحصیل و نقش همسری و مادری آن‌ها ارزش کمی داده شده است.
 
۱۳ میلیون دختر و پسر مجرد در کشور داریم

این ادامه داد: برخلاف اینکه در گذشته مسئولیت پذیری یک مرحله از بلوغ پسران محسوب می‌شد، اما امروز جوانان به علت ترس از تعهد و مسئولیت پذیری از ازدواج می‌ترسند و مهارت‌های زندگی مشترک و تعهدپذیری را یاد نگرفته اند.

کارشناس حوزه زنان و خانواده خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کشور ۸ میلیون پسر مجرد و ۵ میلیون دختر مجرد داریم که با نگاه کردن به آمار‌ها می‌بینیم که تعداد آقایان مجرد بیشتر از بانوان مجرد است، پس این انگاره ذهنی که در جامعه رواج یافته است که شوهر نیست دیگر درست نیست.

وی در ادامه افزود: آزاد بودن روابط دختران و پسران یکی از موانع ازدواج محسوب می‌شود. زمانی که زنان در رابطه با مردان قرار می‌گیرند و ارتباط موقت با مردان را تجربه می‌کنند، کسانی که در این نوع ارتباطات تمایل بیشتر به تداوم دارند زنان هستند. وقتی که رابطه قطع می‌شود، زنان دیگر نمی‌توانند به مرد دیگری اعتماد و ارتباط برقرار کنند.

شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۸۲۶۲۵۶، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
0
0
جوانان با هزینه‌های زیادی برای ازدواج و زندگی مشترک روبرو هستند پس ترجیح می دهند که زیر بار مسئولیت نروند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین