پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۲۰۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۷
در روز‌های پایانی شورای پنجم شهر یزد باید دید که آیا قرار است که پارک دوچرخه‌سواری بانوان به سرانجام برسد یا به مانند دیگر پروژه‌ها به دوره بعد منتقل می‌شود.

شعار سال: توجه به بانوان و ورزش این قشر که نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند از ادعاهای شورای پنجم اسلامی شهر یزد بود.
 
این ادعا بارها از سوی اعضای شورای شهر یزد برای کسب آرا بانوان مطرح شد، این مسئله بارها از سوی رسانه‌ها و سایت خبری یزدرسا پیگیری شد اما نتیجه‌ای در این سال‌ها در پی نداشت تا نمایان شود که بیشتر در حد ادعا بوده تا بتوانند اعتماد مردم را برای کسب آرا جلب کنند.


توپ احداث پیست دوچرخه‌سواری بانوان در زمین شهرداری یزد
 
بیست و سوم اردیبهشت ماه سال گذشته بود که سایت خبری یزدرسا در راستای پیگیری چندین‌باره خود در این خصوص در مصاحبه‌ای با حمیدرضا قمی که در آن زمان سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد بود، علت عدم به نتیجه رسیدن پارک دوچرخه‌سواری را جویا شد که وی گفت: شهرداری یزد در حال حاضر باید اعلام کند که پارک دوچرخه‌سواری بانوان، چندمین اولویت این سازمان است.
 
قمی اضافه کرد: شورای شهر یزد پیگیر صدرصد ساخت یک مکان مجهز و مناسب ویژه بانوان برای دوچرخه‌سواری است و آن را دنبال می‌کند تا راه اندازی شود.
 
این سیر بی‌نتیجه ماندن همچنان ادامه دارد و اکنون که در روزهای پایانی شورای پنجم قرار داریم طبق گفته ونوس عامری، تعلل مسکن و شهرسازی در معرفی زمین مناسب، یکی از علت‌های اصلی در اجرایی نشدن پارک دوچرخه‌سواری بانوان است.
 
مسکن و شهرسازی زمین مناسب معرفی نمی‌کرد
 
وی گفت: برای ساخت این پارک با اداره مسکن و شهرسازی جلساتی برگزار و برای اعلام زمین با موقعیت مناسب برای احداث این پارک به توافق رسیدیم.
 
عضو شورای اسلامی شهر یزد اضافه کرد: در ابتدا مسکن و شهرسازی زمینی را به شورای شهر معرفی نکرد اما بالاخره در چند منطقه زمین‌های اعلام کرد، با بازدیدی که انجام دادیم مورد پسند قرار نگرفت.
 
وی افزود: یکی از زمین‌ها نزدیک به خلدبرین بود که هیچ خانمی حاضر به رفتن به آنجا برای انجام ورزش و دوچرخه‌سواری نمی‌شد و دومین مکان هم در آزادشهر با وسعت 2 هزار متر بود که تنها این متراژ برای ساخت یک پارک درون محله‌ای مناسب است نه یک پارک دوچرخه‌سواری برای بانوان.


عامری با بیان اینکه یکی از زمین‌های معرفی‌شده از سوی مسکن و شهرسازی در منطقه صفائیه برای ساخت پیست دوچرخه‌سواری مناسب بود، خاطرنشان کرد: این زمین از بهمن‌ماه سال گذشته در اختیار شورای شهر یزد قرار گرفت که از آن زمان تاکنون در حال طراحی و در اختیار قرار دادن به شورا برای تصویب و درنهایت ساخت آن است.
 
عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه یک زمین مناسب پیست دوچرخه‌سواری بانوان توسط شورا تهیه و برای ساخت آن اقدامات لازم در حال انجام است، افزود: این منطقه توسط شهرداری درخت‌کاری شده و بخش‌های دیگر نیز انجام گرفته که با شروع عملیات اجرایی آن به‌سرعت آماده بهره‌برداری خواهد بود.
 
وی گفت: در این مدت که پارک دوچرخه‌سواری بانوان به بهره‌برداری نرسید علتش معطل کردن مسکن و شهرسازی برای اعلام زمین برای ساخت این پارک بود و 5 منطقه‌ای که اعلام شد تنها یک منطقه برای ساخت پارک دوچرخه‌سواری مناسب و مورد نظر اعضای شورای شهر قرار گرفت.


آماده همکاری برای اختصاص زمین برای ساخت پارک دوچرخه‌سواری بانوان هستیم
 
رضا یادگاری مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با اشاره به اینکه ما کلیه اراضی کاربری فضای سبز را به شهرداری یزد تحویل دادیم، گفت: درخواستمان این است که از امکانات موجود استفاده شود و اگر این امکانات جوابگو نیست، این آمادگی را داریم علی رغم کمبود زمین مناسب، شناسایی لازم را انجام دهیم و اگر امکان تغییر کاربری در کمیسیون ماده پنج وجود داشته باشد زمین مورد نیاز را برای ساخت پارک دوچرخه‌سواری بانوان اختصاص دهیم.
 
باید دید که در روزهای پایانی شورای پنجم شهر یزد، آیا دغدغه‌ای برای رفع چالش بانوان شهر یزد که یک ادعای از سوی اعضای این شورا بود وجود دارد یا به مانند بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام به دوره بعد واگذار می‌شود.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا  ، تاریخ انتشار:   2 مرداد   1400، کدخبر: 1753848، www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
0
0
امیدواریم که هرچه سریعتر بانوان یزد درای پارک بانوان شوند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین