پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۲۰۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۱
دکتر سیاوش ملکی‌فر گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های خارجی به پیشنهاد خودشان و به طور بلاعوض از سوی این صندوق حمایت می‌شوند.
شعار سال: دکتر سیاوش ملکی‌فر در خصوص یکی از بسته‌های صادراتی شرکت‌های دانش بنیان گفت: شرکت‌ها می‌توانند برای حضور مستقل در هر نمایشگاه خارجی معتبر، تا ۹۰ درصد هزینه اجاره، ساخت غرفه، سفر و اسکان را تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان در سال، به طور بلاعوض از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان، تاکنون بیش از ۱۴۰ نمایشگاه زیر چتر حمایتی صندوق قرار گرفته است، ادامه داد: تا پیش از آذر ۹۷ حضور شرکت‌ها حداکثر در ۲۰ نمایشگاه خارجی و آن هم عمدتاً در قالب پاویون مورد حمایت صندوق قرار می‌گرفت، اما با رویکرد جدید، نمایشگاه‌های تحت حمایت متناسب با نیاز و اعلام شرکت‌های دانش‌بنیان به طور چشم‌گیری افزایش یافته است.

ملکی‌فر با تأکید بر اینکه متأسفانه فهرستی جامع از نمایشگاه‌های معتبر خارجی وجود ندارد، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند نمایشگاه‌های معتبر خارجی در بازار‌های هدف خود را به صندوق معرفی کنند تا به فهرست تحت حمایت صندوق اضافه شود.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه نمایشگاه‌های خارجی تحت حمایت صندوق محدودیت جغرافیایی ندارد، گفت: این نمایشگاه‌ها می‌تواند در اروپا، آسیا، آفریقا و بازار‌های هدف متنوع شرکت‌های دانش‌بنیان و در هر یک از حوزه‌های تخصصی صنعت و فناوری باشند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند صادراتی می‌توانند با حمایت صندوق در این نمایشگاه‌ها حضور یابند، بیان کرد: از شرکت‌های دانش‌بنیان برای حضور در نمایشگاه و کشوری حمایت می‌کنیم که محصول مرتبط با آن نمایشگاه و قابل فروش در آن کشور را به تولید رسانده باشند.

وی با بیان اینکه در حوزه نمایشگاه‌های خارجی به دو صورت از شرکت‌ها حمایت می‌کنیم، گفت: برپایی پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از شرکت‌ها برای حضور مستقل در نمایشگاه‌های منتخب خودشان، هر دو از سوی صندوق به صورت بلاعوض حمایت می‌شود.

به گفته معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، ما با پرچم جمهوری اسلامی ایران تاکنون در ۱۵ نمایشگاه خارجی پاویون دانش‌بنیان را با حضور بیش از ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان برپا کرده‌ایم و این پاویون‌ها نقش مهمی در توسعه صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان داشته است.

وی با اشاره به نمایشگاه‌ها و کشور‌هایی که این پاویون‌ها در آن‌ها برپا شده است، گفت: این پاویون‌ها در نمایشگاه‌های معتبر حوزه‌های مختلف فناوری از جمله فناوری اطلاعات و ارتباطات، سلامت، حمل‌ونقل، ساختمان و انرژی در کشور‌های آذربایجان، پاکستان، ترکیه، آلمان، چین، هلند، افغانستان، امارات، ارمنستان و سوریه برپا شده است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی عنوان کرد: تصویری که اغلب مردم دنیا از ایران در ذهن دارند، تصویر یک اقتصاد دانش‌بنیان نیست، بلکه هنوز کشور ما را عمدتاً با محصولات خام و فرآورده‌های نفتی می‌شناسند. از این رو لازم است شرکت‌های دانش‌بنیان در همه حوزه‌های تخصصی و در کشور‌های هدف به خوبی دیده شوند و یکی از اهداف برپایی پاویون‌ها تغییر همین تصویر بیرونی است.

به گفته ملکی‌فر، در سال گذشته ۷۹ شرکت از حمایت بلاعوض حدود ۴ میلیارد تومانی صندوق برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی (به صورت مستقل و پاویون) بهره‌مند شده‌اند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۵۲۶۴۰۳۱، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
0
0
با برگزاری نمایشگاه در کشورها توان شرکت های دانش بنیان در معرض دید قرار می‌گیرد و ارتباط تجاری خوبی می‌تواند شکل بگیرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین