پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۲۴۵۱
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
آتش سوزی در این فصل سال تمامی جنگل‌ها و مراتع کشور را تهدید می‌کند. این در حالی است که بخش قابل توجهی از حریق به دلیل سهل انگاری انسانی بروز می‌کند. فقط ۷ درصد از مساحت کل در کشور ما از پوشش جنگلی تشکیل شده است و ۹۳ درصد مابقی آن خشک و نیمه خشک بوده که پوشش گیاهی آن اندک است. حفاظت از درختان در این شرایط از اهمیت برخوردار است. طی سال گذشته ۵۸۴ هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان گلستان طعمه حریق شد که دو مورد آن عمدی، ۳۱ مورد غیرعمد و ۳۶۲ مورد نیز نامعلوم است.
شعارسال: آتش سوزی در این فصل سال تمامی جنگل‌ها و مراتع کشور را تهدید می‌کند. این در حالی است که بخش قابل توجهی از حریق به دلیل سهل انگاری انسانی بروز می‌کند. فقط ۷ درصد از مساحت کل در کشور ما از پوشش جنگلی تشکیل شده است و ۹۳ درصد مابقی آن خشک و نیمه خشک بوده که پوشش گیاهی آن اندک است. حفاظت از درختان در این شرایط از اهمیت برخوردار است. طی سال گذشته ۵۸۴ هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان گلستان طعمه حریق شد که دو مورد آن عمدی، ۳۱ مورد غیرعمد و ۳۶۲ مورد نیز نامعلوم است.
 
 
حریق تمامی جنگل‌ها و مراتع کشور را تهدید می‌کند
 
اراضی گندم و جو مستعد آتش سوزی است

عبدالرحیم لطفی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: بیشتر حریق‌ها در استان گلستان به دلیل خشکی مراتع در این فصل سال به خاطر سرایت از مزارع کشاورزی به جنگل‌های استان گلستان بروز می‌کند.

وی افزود: اراضی گندم و جو مستعد آتش سوزی هستند و با تمام توان اقدامات برای ایجاد آتش‌بر در حال انجام است.

بروز آتش سوزی‌ها به دلیل سهل انگاری / افزایش دو برابری آتش‌بر‌ها

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: طی سال گذشته ۳۲۰ کیلومتر آتش‌بر ایجاد شد، اما در سالجاری میزان آتش‌بر‌ها دو برابر و به حدود ۷۰۰ کیلومتر رسیده است که اکثر این آتش‌بر‌ها و اراضی کشاورزی بر اثر سهل انگاری بروز کرده است.

لطفی گفت: استان‌های شمالی گیلان و مازندران استعداد‌های حریق بیشتری وجود دارد. هلی کوپتر ۱۵ روز در استان گلستان و ۱۵ روز در مازندران مستقر است تا با حضور در نقاط غیر قابل دسترس و با آبپاشی آتش مهار شود.

بیمه‌های بی نام برای همیاران محیط زیست

او درباره بیمه‌های بی‌نام برای همیاران محیط زیست تاکید کرد: بیمه‌های بی نام برای همیاران طبیعت و نیرو‌های بومی و محلی در صورت مصدومیت در نظر گرفته شده است.

لطفی درباره تجهیزات برای مهار حریق ادامه داد: تجهیزات به اندازه کافی برای مهار آتش وجود دارد. از لحاظ تجهیزات فردی، همکاران با مشکلات خاصی مواجه نیستند همچنین ماشین‌ها را هم تجهیز می‌کنیم، اما در استان گلستان هلی کوپتر اختصاصی نداریم

تفاهم نامه سازمان جنگل‌ها با وزارت دفاع برای اطفا حریق

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان درباره روند دسترسی به هلی کوپتر در مواقع بحرانی تصریح کرد: باید به این نکته توجه کرد که سازمان جنگل‌ها با وزارت دفاع تفاهم نامه داشته و می‌تواند تجهیزات را در اختیار داشته باشد.

او درباره اقدامات فرهنگی و آموزشی برای کاهش حریق در جنگل‌ها و مراتع افزود: اطلاع رسانی در حاشیه جنگل در حال انجام است. پروژه‌های متعدد طی سال‌های گذشته آغاز شده است.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار:۵ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر:۱۲۱۱۲۹۱، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین