پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۲۶۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
کوبا اعلام کرد که ایران هفته آینده اولین کشوری خواهد بود که واکسن کوبایی ضد کرونا را در خارج از این کشور تولید می‌کند.
شعار سال: داده‌های اولیه کوبا از آزمایش‌های بالینی حاکی است که واکسن سوبرانا ۲ و پیشرفته‌ترین واکسن دیگر این کشور موسوم به آبدالا جزو موثرترین واکسن‌های ضد کرونایی جهان با بیش از ۹۰ درصد تاثیرگذاری است.

انستیتو پاستور ایران پیشتر در سال جاری موافقت کرد با انستیتو فینلای کوبا که تولید کننده واکسن سوبرانا ۲ است، فاز سوم آزمایش‌های بالینی این واکسن در ایران را به اجرا گذارد.

«ویسنته ورز بنکومو» رئیس انستیتو فینلای کوبا این هفته در جریان سفر به تهران گفت که ایران و کوبا میلیون‌ها دُز واکسن سوبرانا ۲ در ایران تحت عنوان پاستوکووک تولید می‌کنند.

وی گفت: برای تولید یک واکسن از مرحله صفر تا تولید انبوه به ۱۵ سال زمان نیاز است، اما ما همه این گام‌ها را طی یک سال برداشتیم و مدارک موجود نشان می‌دهد که خوب عمل کرده است.

بخش بیوتکنولوژی کوبا با تولید ۸۰ درصد واکسن‌های مورد استفاده در این کشور جزیره‌ای کارائیبی و صادرات بخشی از آن، از سابقه طولانی در تولید واکسن برخوردار است.

مکزیک، ویتنام، آرژانتین و جامائیکا جزو کشور‌هایی هستند که برای تولید یا خرید واکسن‌های کرونای کوبا ابراز علاقمندی کرده اند.
 
ایران اولین کشور تولیدکننده واکسن کوبایی ضد کرونا

علیرضا بیگلری رییس انستیتو پاستور ایران پیشتر گفته بود که واکسن مشترک انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران علیه فرم‌های شدید و مرگ‌های ناشی از کرونا اثربخشی ۱۰۰ درصدی دارد که این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است. وی تاکید کرد که اثربخشی ۲ دُز واکسن سوبرانا۲ به همراه دُز بوستر سوبرانا پلاس در کارآزمایی بالینی فاز سوم کوبا ۹۱/۲ درصد اعلام شده که اثربخشی علیه موارد شدید و فوت، ۱۰۰ درصد بوده است.

این مسوول با اشاره به اینکه کوبا و ایران سابقه همکاری طولانی در حوزه بیوتکنولوژی دارند ادامه داد: به طور خاص، همکاری بین انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران در مورد واکسن کووید-۱۹ بر اساس یک رابطه استراتژیک در زمینه تحقیق و توسعه فناوری‌های واکسن است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۴۱۹۸۷۶، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
0
0
با شیوع نوع جدید ویروس آیا این واکسن ها قدرت ایمنی بالایی دارند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین