پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۲۸۹۰
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۴
فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اعضای شورای شهر ششم که ادعای انقلابی‌گری و ضدیت با فساد دارند باید شهرداری انتخاب کنند که به این مسیر اعتقاد داشته باشد. برخی از کسانی که به عنوان شهردار تهران مطرح هستند سابقه روشنی و درخشانی در ارتباط با انقلابی‌گری و ضد فساد بودن، ندارند.
شعار سال: علی تاجرنیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به تخلفاتی که در شهرداری تهران در دوران محمدباقر قالیباف شاهد آن بودیم، گفت: شهرداری از مجموعه نهاد‌هایی است که همواره با موضوع ظرفیت‌های فسادخیز خود پیوند عمیقی داشته است. متاسفانه به دلیل سنگ‌بنا‌های غلطی که در گذشته گذاشته شده، شهرداری‌ها از مجموعه‌هایی بودند که مسیر‌های دور زدن قانون و برون‌رفت از مسیر‌های قانونی در آن وجود داشته و همین امر باعث شده شورای شهر و شهرداری‌ها در معرض تخلف باشند.

او ادامه داد: در دوره اخیر شفافیت به نسبت گذشته بیشتر شد و با برنامه‌ها و طراحی‌هایی که صورت گرفت، در زمینه پیمانکاری‌ها و... که جنبه مالی داشت، مسائل شفاف‌تر مطرح شد. در دوره اخیر موضع شهرداری با موضع نهاد‌های بازرسی در تعارض قرار داشت و سابقه نشان داده اگر در جایی که در دست اصلاح‌طلبان است کوچک‌ترین مشکلی وجود داشته باشد، با بزرگ‌نمایی زیاد مطرح می‌شود. اما در دوره اخیر کمتر شاهد چنین مسائلی بودیم و این امر نشان می‌دهد شهرداری توانسته به استاندارد‌های شفافیت و ضدیت با فساد نزدیک شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: در دوره مدیریت پیشین شهرداری تهران، یعنی قبل از دوره اصلاح‌طلبان و در زمان مدیریت شهری محمدباقر قالیباف، شاهد فساد‌های گسترده‌ای بودیم. حجم پرونده‌هایی که از آن دوران به صورت جدی مطرح شده، نشان‌دهنده این است که فساد‌های گسترده‌ای در آن مجموعه اتفاق افتاده که قوه قضائیه و مجلس با وجود همراه بودن با این مجموعه نتوانسته‌اند در مقابل آن سکوت کنند؛ بنابراین ما شاهد بزرگ‌ترین و حجیم‌ترین پرونده‌های فساد در حوزه شهرداری هستیم.

تاجرنیا، ادامه داد: برخورد با فساد پیش از اینکه راه‌حل قضایی داشته باشد، راه‌حل قانونی دارد و با اصلاح قانون باید از رانت و فساد جلوگیری شود. در غیر این صورت زمانی‌که این پرونده‌ها به دست دستگاه قضایی می‌رسد، این موضوعات عمدتا سیاسی می‌شود و برخورد لازم صورت نمی‌گیرد.

او خطاب به منتخبین ششمین دوره شورای شهر تهران گفت: اعضای شورای شهر ششم که ادعای انقلابی‌گری و ضدیت با فساد دارند، باید شهرداری انتخاب کنند که به این مسیر اعتقاد داشته باشد. برخی از کسانی‌که به عنوان شهردار تهران مطرح هستند سابقه روشن و درخشانی در ارتباط با انقلابی‌گری و ضدیت با فساد ندارند. وجود یک تفکر کاملا سیاسی در مجموعه شهرداری، حرکت‌ها را به این سمت می‌برد که مساله سیاسی اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند و موضوع مبارزه با فساد و شفافیت در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرد که در زمان مدیریت آقای قالیباف شاهد آن بودیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه تاکید کرد: در دوران شهرداری آقای قالیباف بسیاری از اعضای شورای شهر که افراد سالمی بودند به دلیل مصالح سیاسی در مقابل بسیاری از مشکلات اقتصادی و مالی آن زمان سکوت کردند و باید به این موضوع توجه ویژه شود.

تاجرنیا تصریح کرد: بدون شک نباید تجربه مدیریت گذشته تهران که در دوران آقای قالیباف شاهد آن بودیم، تکرار شود. شهردار تهران به معنای کامل در عین اقتدار باید نظارت شورای شهر را بپذیرد. مشکلی که در برخی ادوار شاهد آن بودیم این است که شهردار به اندازه‌ای خود را بزرگ می‌بیند که خودش را پاسخگو نمی‌داند و منشا بسیاری از مشکلات همین مساله است.

چکیده گفتگو با علی تاجرنیا
 
برخی گزینه‌های شهرداری تهران سابقه روشنی در انقلابی‌گری ندارند

-شهرداری تهران در دوره اخیر توانسته است به استاندارد‌های شفافیت و ضدیت با فساد نزدیک شود
-برخورد با فساد پیش از اینکه راه‌حل قضایی داشته باشد، راه‌حل قانونی دارد
-با اصلاح قانون باید از رانت و فساد جلوگیری شود
- اعضای شورای شهر ششم باید شهرداری انتخاب کنند که به مسیر ضدیت با فساد اعتقاد داشته باشد
-وجود یک تفکر کاملا سیاسی در شهرداری باعث می‌شود موضوع مبارزه با فساد و شفافیت در اولویت‌های بعدی قرار گیرد
-بسیاری از اعضای شورای شهر در دوران شهرداری قالیباف به دلیل مصالح سیاسی در مقابل بسیاری از مشکلات اقتصادی و مالی آن زمان سکوت کردند
-نباید تجربه مدیریت آقای قالیباف در شهرداری تکرار شود
-شهردار تهران به معنای کامل در عین اقتدار باید نظارت شورای شهر را بپذیرد

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اعتماد آنلاین، تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۵۰۷۸۵۲، etemadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین