پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۳۱۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲
رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستای استان تهران با اعلام ابطال انتخابات شورا‌ها در ۶ شهر استان تهران گفت که خرید و فروش رای در برخی شهر‌ها و روستا‌های استان تهران وجود داشته که موضوع به قوه قضاییه ارجاع شده است.
شعارسال: احمد نادری  با اشاره به ابطال انتخابات در برخی از شهر‌های استان تهران اظهار کرد: انتخابات شورا‌ها در ۶ شهر استان تهران باطل شده، به عبارت دیگر از ۴۸ شهر استان تهران، انتخابات در ۴۲ شهر تایید و ۶ شهر ابطال شده است.

وی با بیان اینکه روند بررسی تایید انتخابات همچون بررسی صلاحیت‌ها در سه مرحله شهرستان، استان و کشوری (هیات مرکزی نظارت) انجام گرفت، افزود: انتخابات در برخی شهر‌ها به صورت کامل یعنی رای کاندیدا‌ها و شهر‌ها تایید شد و مشکلی نداشت، در برخی از شهر‌ها کلیت انتخابات و رای کاندیدا‌ها باطل شد و در شهر‌هایی هم رای برخی کاندیدا‌ها ابطال شد، ولی رای کلیت شهر به تایید رسید.

نماینده تهران در توضیح علت ابطال انتخابات و رای برخی کاندیدا‌ها گفت: در برخی شهر‌ها به دلیل خرید و فروش رای و تخلفات جدی، همه آرای برخی کاندیدا‌ها یا بخشی از آن‌ها در صندوق‌ها باطل شد، این کار طبق مستندات ارائه شده توسط دستگاه‌های نظارتی و قضایی و هیات نظارت شهرستان‌ها صورت گرفته، در واقع برای ما محرز شد که برخی کاندیدا‌ها خرید و فروش رای داشتند به همین دلیل آرای آن‌ها ابطال شد.
 
 
ابطال رای و انتخابات برخی شهر‌ها
 

نادری افزود: پرونده تخلفات کاندیدا‌ها به خصوص کسانی که اقدام به خرید و فروش رای کرده اند به قوه قضاییه اعلام شده که برای آن‌ها پرونده تشکیل شده با در حال تشکیل پرونده است.

وی در پایان گفت که پرونده انتخابات در شهر‌ها و روستا‌های استان تهران و کل کشور بسته و به وزارت کشور اعلام شده است.

به گزارش ایسنا، امروز هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستای کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «پس از بررسی شکایت واصله از هیئت‌های عالی استان‌ها و با توجه به اسناد و مدارک تخلفات انتخاباتی، انتخابات رودهن، بومهن، پردیس، قرچک، باقرشهر، کهریزک، گرمدره، ماهدشت، بهارستان اصفهان و کامیاران باطل اعلام می‌شود.»

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۴۰۰۰۵۱۰۰۶۸۴۱، isna.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
0
0
با ابطال رأی بعضی از کاندیداها، تغییری در نتایج آرا حاصل می‌شود؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین