پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۵۳۱۷۴
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳
قائم مقام سازمان دانش آموزی از پیشرفت اجرای بسته تحولی «هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی» با هدف ارتقای جامعه‌پذیری دانش‌آموزان توسط سازمان دانش‌آموزی خبر داد.

شعار سال:به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان دانش آموزی، اسماعیل بحری‌زاده افزود: در راستای اجرای سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش، ۲۵ بسته تحولی در وزارت آموزش و پرورش تعریف شد که اجرای بسته تحولی «هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی» با هدف ارتقای جامعه‌پذیری دانش‌آموزان بر عهده سازمان دانش‌آموزی قرار گرفت.
 
وی ادامه داد: این سازمان با در اختیار داشتن تشکیلات دانش‌آموزی پیشتازان، خبرگزاری دانش‌آموزی پانا و مجلس دانش‌آموزی و استفاده از ظرفیت‌های مجازی اعم از شبکه شاد و بسترهای آموزش الکترونیکی و جلسات آنلاین در بستر پلتفرم‌های آموزش مجازی، در سال گذشته، باوجود محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان را زیر چتر تربیتی خود گرفت.
 
بحری‌زاده با بیان اینکه بسته تحولی «هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی» برای یک سال تحصیلی طراحی شد و شامل ۸۶ برنامه متنوع و ۸۴۶ هفته فعالیت بود که تا کنون ۹۱.۶۴ درصد آن اجرایی شده است، افزود: با توجه به ارزیابی اجرای بسیار موفق  این بسته تحولی اجرای آن در سال تحصیلی آینده نیز ادامه خواهد یافت.
 
وی ارتقای نقش‌پذیری اجتماعی دانش‌آموزان از طریق جریان سازی فرهنگی و برقراری ارتباط و تعامل موثر و ساختارمند، تسهیل و تسریع فرآیند مسئله‌یابی و حل آن در فرآیند تعلیم و تربیت با مشارکت موثر دانش‌آموزان، دانش‌افزایی و توانمندسازی اعضا و مربیان سازمان، توسعه و تعمیق تشکیلات دانش‌آموزی از طریق جذب و سازمان دهی و نگهداشت اعضا و توسعه و تعمیق فعالیت‌های تشکیلات از طریق فعالیت‌های دانشی، مهارتی و معرفتی و فعالیت‌های خودآموز و تجربه‌محور را از جمله دستاوردهای کیفی این بسته بیان کرد.
 
قائم مقام سازمان دانش‌آموزی تسریح کرد: ایجاد تغییر و تحولات رفتاری مطلوب در دانش‌آموزان مشارکت‌کننده به ویژه در شاخص‌های تربیتی مندرج در اهداف دوره‌های تحصیلی اعم از: خلاقیت و نوآوری، نظم‌پذیری و قانون‌مداری، مسئولیت‌پذیری، مشارکت‌جویی و مشارکت‌پذیری، نقادی، پرسشگری و مطالبه‌گری از دیگر دستاوردهای کیفی اجرای بسته تحولی «هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی » است.
 
بحری‌زاده در خاتمه گفت: از جمله دستاوردهای کمی اجرای این بسته تحولی افزایش جذب مربیان و دانش‌آموزان در تشکیلات دانش‌آموزی پیشتازان، گسترش شبکه دانش‌آموزی خبرگزاری پانا با جذب و سازماندهی، توانمندسازی و تربیت خبرنگاران دانش‌آموز و نیز گسترش مجلس دانش‌آموزی است.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا  ، تاریخ انتشار: 10  مرداد   1400، کدخبر: 84422894، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین