پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۳۵۰۱
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
سرهنگ عبدالوهاب حسنوند گفت: والدینی که از محل حضور فرزند خود در بیرون از خانه مطلع هستند فرزندشان ۳۷ درصد شانس کم تری در مصرف مواد نسبت به سایرین خواهند داشت.
شعار سال: سرهنگ عبدالوهاب حسنوند رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ گفت: والدینی که نسبت به ایمن سازی فرزندان خود دغدغه دارند همواره باید به این سوال‌ها پاسخ دهند، فرزندشان الان کجاست؟ چه کار می‌کند؟ با چه کسی است؟ والدینی که از محل حضور فرزند خود در بیرون از خانه مطلع هستند فرزندشان ۳۷ درصد شانس کم تری در مصرف مواد نسبت به سایرین خواهند داشت.

او تصریح کرد: والدین بایستی با نوجوان خود درباره عوارض و پیامد‌های ناشی از مصرف مواد مخدر و روان گردان‌ها با رعایت سن تقویمی و عقلی او گفتگو کنند.

حمایت عاطفی خانواده یکی از راه‌های پیشگیری از اعتیاد نوجوانان است

سرهنگ حسنوند بیان کرد: حمایت عاطفی از فرزندان، شاد کردن فضای منزل، وضع مقررات و قوانین برای عدم هرگونه مصرف مواد و آموزش مقاومت در برابر فشار منفی گروه همسالان، از جمله راه‌های موثر پیشگیری از گرایش نوجوانان به اعتیاد است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ ادامه داد: تقویت معنویت و باور‌های مذهبی، ارتقا مهارت‌های اجتماعی و تاب آوری، مهارت فرزندپروری و غنی سازی مناسب اوقات فراغت از دیگر عوامل مهم و موثر در پیشگیری از مصرف مواد به شمار می‌روند.

تغییر مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی تهدید جدی‌ای برای نوجوانان است

سرهنگ حسنوند با تأکید بر اینکه مهم‌ترین و اولین اقدام در زمینه پیشگیری از اعتیاد آگاهی بخشی به آحاد جامعه است، تصریح کرد: آگاهی بخشی شهروندان و توانمندسازی آنان موجب کاهش آمار اعتیاد به مواد مخدر خواهد شد.

او افزود: سو مصرف مواد به‌عنوان یکی از آسیب‌های بهداشتی، درمانی و اجتماعی عصر حاضر شناخته‌شده است که نه‌تن‌ها منجر به آسیب‌های شدید و عمیق جسمی و روانی در فرد معتاد می‌شود بلکه آسیب‌های اجتماعی مانند افزایش طلاق، بزهکاری و بیکاری را به دنبال دارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ تغییر مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی را تهدیدی برای جوانان و نوجوانان دانست و بیان کرد: وجود باور‌های غلط در حوزه مواد روان‌گردان، پایین بودن سطح آگاهی خانواده‌ها، جوانان و نوجوانان از عواقب سومصرف مواد مخدر و عدم آشنایی خانواده‌ها از مهارت‌های زندگی به‌ویژه نوع رفتار و ارتباط با فرزندان از عوامل گرایش به مواد مخدر است.

آگاهی بخشی یکی از راه‌های پیشگیری از اعتیاد است

سرهنگ حسنوند بر ضرورت آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی جامعه در خصوص پدیده شوم اعتیاد بر مواد مخدر تأکید کرد و گفت: آگاه بودن مردم از خطرات و مضرات مصرف مواد مخدر یکی از روش‌های مهم پیشگیری از اعتیاد است که اگر فرد از تاثیر مواد مخدر بر سلامت جسمی و روانی و کارکرد شغلی و اجتماعی خود و خانواده‌اش مطلع باشد کمتر ممکن است به این کار دست بزند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب ادامه داد: اگر می‌خواهیم مواد مخدر در جامعه ریشه‌کن شود، باید یک اقدام اجتماعی صورت گیرد و تمام آحاد جامعه همکاری و تلاش کنند و بهترین و مهم‌ترین برنامه در این راستا کار فرهنگی منسجم با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مختلف و اقشار اجتماعی و فراهم کردن زمینه مشارکت عموم در این برنامه است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۲۱۴۹۹۳، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین