پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۴۵۰
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۹
فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: کمیته امداد استان بوشهر از نهادهای موفق در کشور است ولی درماندگی و وجود نیازمند در این استان با داشتن توان اقتصادی بالا قابل قبول نیست.
شعارسال: پرویز فتاح رئیس کمیته امداد با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشور، مشکلات نیازمندان را افزایش داده است، گفت: با شرایط اقتصادی موجود رسیدگی به مشکلات نیازمندان و محرومان دو چندان شده است به همین جهت رسیدگی به مشکلات مددجویان در اولویت مجموعه فعالیتهای کمیته است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه رویکرد این نهاد در ارائه خدمات به نیازمندان جدی‌تر از گذشته شده است، تصریح کرد: هر چند ارائه خدمات به نیازمندان و مددجویان افزایش یافته ، اما این میزان به دلیل حجم زیاد محرومیتها ناکافی است و برای رسیدن به نقطه مطلوب باید تلاش بیشتری شود.

استان بوشهر یکی از ظرفیت های مهم اقتصادی کشور است/ نباید درمانده ای در آن باشد

فتاح با بیان اینکه کمیته امداد تنها به دولت وابسته نیست، گفت: بخش عمده‌ای از منابع اعتباری کمیته امداد از سوی مردم و خیران تامین می‌شود، این در حالی است که اقبال عمومی مردم برای رسیدگی به نیازمندان افزایش یافته است.

وی بیان کرد: ارائه آمار مددجویان تحت پوشش کمیته امداد یک افتخار نیست، بلکه ارائه توانمند سازی و فقرزدایی در جامعه می‌تواند عملکرد موفقی از این نهاد باشد.

رئیس کمیته امداد اشتغال‌زایی و خودکفایی مددجویان را از اولویت‌های کمیته امداد دانست و تاکید کرد: برنامه‌های مهمی در توانمندسازی و اشتغال‌زایی افراد تحت پوشش تدوین شده که زمینه خودکفایی اقتصادی و معیشتی مددجویان را فراهم می‌کند.

فتاح با اشاره به اینکه سال گذشته افزون بر ۱۵۰ هزار خانوار با توانمندسازی از چرخه پوششی کمیته امداد خارج شدند، گفت: با توانمندسازی مددجویان و اجرای طرح‌های فقرزدایی سال گذشته ۵ درصد جمعیت تحت پوشش کمیته امداد کاهش یافت.

وی با بیان اینکه طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد با موفقیت دنبال می‌شود، افزود: توفیقاتی که در اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی این نهاد ایجاد شده تداوم دارد، اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی امسال توسعه می‌یابد.

رئیس کمیته امداد با تاکید بر تامین سرپناه مددجویان این نهاد، افزود: ساخت مسکن مددجویان از اولویت‌های این نهاد است که در این راستا برنامه‌های مهمی در حال اجرا است.

فتاح تاکید کرد: با تامین منزل مددجویان زمینه حل بسیاری از مشکلات روحی، روانی و اقتصادی آنان فراهم می‌شود، این در حالی است که منزل این افراد به عنوان یک سرمایه مهم زمینه توانمند سازی آنان را به دنبال دارد.

وی با تاکید بر مشارکت بیشتر مسئولان در تامین زمین برای ساخت مسکن مددجویان تصریح کرد: با تامین زمین از سوی مسئولان به ویژه استانداران و مشارکت خیران در ساخت منزل مددجویان مشکل مسکن این نیازمندان برطرف می‌شود.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه این نهاد باید فراتر از چارچوب اداری فعالیت کند، گفت: کمیته امداد نباید به صورت اداری در رسیدگی به نیازمندان خدمات رسانی داشته باشد، بلکه باید انقلابی در این عرصه فعالیت کند.

فتاح تاکید کرد: فعالیت فراتر از چارچوب اداری در ارائه خدمات به جامعه هدف، مشکلات نیازمندان را برطرف می‌کند و این مهم یک اراده قوی می‌خواهد که در کارکنان کمیته امداد وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد جهادگونه در ارائه خدمات عمل می‌کند ،خاطر نشان کرد: کمیته امداد استان بوشهر از نهادهای موفق در کشور است ولی درماندگی و وجود نیازمند در این استان با داشتن توان اقتصادی بالا قابل قبول نیست.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه استان بوشهر یکی از ظرفیت های اقتصادی کشور است، افزود: به این استان با نگاه ثروت‌افزایی و توانمندی اقتصادی توجه می‌شود، به همین جهت شایسته شایسته نیست در این استان فقر و نیازمند وجود داشته باشد.

فتاح با تاکید بر خودکفایی مددجویان در حوزه اقتصادی و معیشتی گفت: فعالیت‌های سنتی در رسیدگی به نیازمندان جوابگوی طرح‌های تدوین شده این نهاد نیست ، ضروری است با نگاه علمی و دانش بنیان به طرح‌های کمیته امداد توجه شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ انفاق در جامعه گسترش یافته است، تصریح کرد: مردم در رسیدگی به نیازمندان نقش خود را خوب و درست ایفا می‌کنند که این مهم نشان از توسعه فرهنگ انفاق در جامعه است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی سپاس، تاریخ انتشار: شنبه 15 آبان 1395، کدخبر: 284950، www.sepas.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین