پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۴۶۴
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در جامعه‌ای که صدایی در آن شنیده نشود، ناامن خواهد بود و اگر جامعه اطلاعاتی پیشگام شنیدن صدای مردم شود جامعه به سمت آرامش حرکت می‌کند.

شعار سال: علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در همایش ملی اطلاعات و مردم اظهار داشت: امنیت دولت، گروه‌های اجتماعی و افراد سه رکن امنیت هستند که یکی از دلایل موفقیت ما این بود که تمام امنیت‌ها را با هم خواسته‌ایم. قدرت ملی ما زمانی است که هر سه رکن امنیت در آن وجود داشته باشد.

وی افزود: خلاف امنیت اخلاقی است که مسائل خصوصی افراد به عرصه اجتماعی کشانده شود. همه باید در کنار هم و با احساس امنیت زندگی کنند.

ربیعی تصریح کرد: باید جامعه و مردم بیش از همیشه به هم تکیه کنند. مردم باید در هوای هم زندگی کنند تا اینکه هوای همدیگر را ببلعند.

وی مردمی کردن اطلاعات را یکی از کارهای مترقی انقلاب دانست و گفت: این اقدام برخلاف روش‌های سنتی رایج سازمان‌های اطلاعاتی دنیا بود و آنها با این موضوع بیگانه بودند، این که مردم با اعتقاد اطلاعات بدهند در هیچ جا سابقه نداشت چرا که مردم دستاوردی داشتند و آن را در خطر می دیدند که باعث می شد با دستگاه اطلاعاتی همکاری کنند.

وزیر کار اظهار داشت: این اقدام کارکرد ویژه ای بود که فقط در جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت و مفهوم اطلاعات 20میلیونی را امام راحل به کار گرفتند.

ربیعی ضمن با اهمیت خواندن رابطه مردم با اطلاعات گفت: ارتباط مردم با اطلاعات می تواند ما را در مواجه با تهدیدها یاری دهد و تا با تولید علم بتوانیم در مقابل نوع جدید ناامنی ایستادگی کنیم.

وزیر کار به برنامه هایی که از شبکه های فارسی زبان خارج از ایران پخش می شود،اشاره کرد و گفت: آنها تلاش دارند با القاء برخی از ارزش ها و فرهنگ را تغییر داده و خلاف ارزش را رواج دهند.

ربیعی با یادآوری جنبه دیگر اطلاعات و مردم اظهارداشت: این ارتباط کمک می کند تا تهدید را به درستی درک و مشاهده کنیم و آنچه را که تهدید نیست، تهدید تلقی نکنیم. همراهی مردم کمک می کند تا تهدیدها گسترش نیابد و هر موضوعی را در ساحت خود ببینیم.

وی با تاکید بر اینکه اطلاعات جایی برای شنیدن صدای همه باید باشد، خاطرنشان کرد: در دنیای امروز تهدیدها، کنشگر و عامل مشخصی ندارند، جنس آنها به گونه ای است که با فرآیندها ارتباط دارد که می توان در رابطه مردم با اطلاعات با آنان مقابله کرد.

ربیعی ادامه داد: در جامعه ای که صدایی در آن شنیده نشود، ناامن خواهد بود و اگر جامعه اطلاعاتی پیشگام شنیدن صدای مردم شود جامعه به سمت آرامش حرکت می کند.

وزیر کار تصریح کرد: برای فعالیت اطلاعاتی نیازمند همه علوم همچون علوم سیاسی، ارتباطات و تجارت و بنگاه داری هستیم، ظرفیت دستگاه های اطلاعاتی می طلبد که با جامعه نخبگان و دانشگاه ارتباط داشته باشند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 15 آبان 1395، کد مطلب: 13950815000568، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین