پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۴۸۳
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰
معاون بهداشتی وزارت درمان و آموزش پزشکی از ثبت‌نام 47 میلیون نفر ایرانی در سامانه «سیب» و خدمات‌گیری حدود 16 میلیون نفر از این طرح خبر داد.

شعار سال: علی‌اکبر سیاری در مراسم تکمیل شبکه مراقبت‌های نوین سلامت در کلان‌شهرها عنوان کرد: ایجاد شبکه درمانی یکی از آرزوهای همه ما بوده است و امروز این آرزو تحقق‌یافته و با ایجاد این شبکه درمانی دسترسی همه مردم به خدمات درمانی فراهم‌شده و هزینه‌های درمانی را برای آن‌ها کاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: برنامه خدمات درمانی برای تمام گروه‌های سنی در ایران فراهم‌شده و هیچ‌کس در ایران نیست که در حوزه بهداشت برنامه‌ای برای او نداشته باشیم و مهم‌ترین برنامه ما که جزو اولویت‌های جهانی است برنامه ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه عمده‌ترین دلیل مرگ‌ومیر در دنیا و ایران شیوع بیماری‌های غیر واگیر است به اجرا‌شدن طرح پایلوت پیشگیری در چهار شهرستان اشاره کرد و از اجرایی‌شدن آن در تمام کشور به‌زودی خبر داد.

سیاری بابیان اینکه پرونده الکترونیکی سلامت یکی دیگر از اتفاق‌های خوبی است که در حوزه سلامت رخ‌داده است، عنوان کرد: سه سامانه الکترونیکی داریم که سامانه سیب یکی از این سه سامانه است که نام 47 میلیون نفر از ایران در آن ثبت‌شده و حدود 16 میلیون نفر از آن خدمت می‌گیرند و امیدواریم تا پایان این دوره پرونده سلامت الکترونیکی آنها تشکیل شود.

وی با بیان اینکه اولویت وزارت بهداشت احداث واحدهای جدید درمانی برای تکمیل شبکه روستایی و شهری است، گفت: تاکنون دو هزار و 400 پروژه را در روستا به علت اعتبارات بیشتر اجرایی کرده‌ایم و 2 هزار و 500 پروژه دیگر در دست اقدام است و در شرق کشور این اتفاق خواهد افتاد.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت تصریح کرد: با سه کارشناس مراقبت، سلامت، تغذیه و روان برای مردم پرونده تشکیل دادیم و راه‌اندازی برنامه نظام ارجاع برنامه بعدی ماست و زمانی این طرح محقق می‌شود که برنامه پزشک خانواده در کشور عملی شود.

سیاری اضافه کرد: طرح پزشک خانواده در دولت قبل در دو استان فارس و مازندران اجرایی شد و اصلاحات برنامه انجام‌شده است؛ همچنین پزشک خانواده روستایی را راه‌اندازی کردیم و امیدواریم با اقدامات انجام‌شده مقدمات پزشک خانواده و نظام ارجاع فراهم شود.

وی با بیان اینکه نادیده انگاری، برخورد فیزیکی و قبول مساله و توانمندسازی مردم سه استراتژی است که در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی به کار گرفته می‌شود، گفت: برای توانمندسازی دو ابزار لازم است یکی اتخاذ سیاست‌ها از بالا و دیگری تقاضای اجتماعی از پایین، یعنی مردم باید بخواهند.

معاون وزیر بهداشت افزود: سال گذشته سیستم شبکه سلامت را در حاشیه شهر تکمیل کردیم و در شهرها نیز راه‌اندازی شده است و امروز این موضوع را جشن گرفتیم چراکه توانستیم در کلان‌شهر مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز، قم و کرج آن را راه‌اندازی کنیم.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 15 آبان 1395، کد مطلب: 13950815001276، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین