پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۵۰۳۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
رئیس‌جمهور آمریکا با هشدار به طالبان درباره ایجاد خطر برای اتباع آمریکا، گفت که با استقرار ۵ هزار نظامی در افغانستان موافقت کرده است.
شعار سال: «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از موافقت خود با استقرار ۵ هزار نظامی در افغانستان برای تسهیل خروج اتباع آمریکایی در این کشور خبر داد.

بایدن در بیانیه‌ای که از اقامتگاه «کمپ دیوید» قرائت کرد گفت: حضور دائمی آمریکا در کشوری که درگیر جنگ داخلی است برای من گزینه‌ای قابل قبول نیست.

وی اظهار داشت: قراردادی که رئیس‌جمهور قبل (دونالد ترامپ) امضاء کرد، طالبان را در قوی‌ترین موقعیت نظامی از سال ۲۰۰۱ میلادی تاکنون قرار داده است.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: در صورتی که ارتش افغانستان کنترل این کشور را به دست نداشته باشد، دیگر فرقی ندارد که ما چند سال در این کشور حضور داشته باشیم.

بایدن مدعی شد: ما به افغانستان رفتیم برای شکست کسانی که در ۱۱ سپتامبر به ما حمله کرده بودند و مأموریت ما به کشته شدن اسامه بن لادن و شکست القاعده انجامید.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: به نمایندگان طالبان در دوحه گفتیم که هر اقدامی از سوی آن‌ها در خاک افغانستان که نیرو‌های آمریکایی یا دیپلمات‌های آمریکایی را در معرض خطر قرار دهد، با واکنش نظامی سریع وکوبنده آمریکا مواجه خواهد شد.

وی اظهار داشت: از وزیر خارجه خواستم که از «اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان و دیگر سران این کشور در جلوگیری از خونریزی بیشتر و رسیدن به حل بحران حمایت کند.

بایدن گفت: به نیرو‌های مسلح و اطلاعاتی خود دستور دادیم که برای مقابله با تهدیدات تروریستی از سوی افغانستان هوشیار باشند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
0
0
آمریکا هم دیگر در افغانستان نیرویی نخواهد داشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
0
0
اتباع آمریکایی خارج میشوند به مرور و دیگه نیازی به پنج هزار نظامی نیست که.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین