پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۵۱۶۲
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۶
محمد فربد عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی اظهار داشت: ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان لبنیات موجب پایین آوردن کاهش قیمت لبنیات نخواهد شد و این تحلیل اشتباه است که اگر به تولیدکنندگان تسهیلات بدهیم، آن‌ها نیز قیمت‌ها را کاهش خواهند داد.
شعار سال: محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور چند روز پیش گفته بود: "ارائه تسهیلات به دامداران و تولیدکنندگان صنایع لبنی از جمله سیاست‎های دولت برای تنظیم بازار شیر است. باید با برگزاری جلسات فوری در هفته آتی راهکار‌های کوتاه مدت جلوگیری از افزایش قیمت شیر بررسی ‎شود. "

محمد فربد عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی افزود: آقای مخبر هیچ شناختی از صنعت لبنیات ندارد و ابعاد مالی این صنعت را نمی‌شناسد. در شرایطی که قیمت شیر خام افزایش پیدا کرده ارائه وام و تسهیلات به صنعت لبنیات هیچ تأثیری در کاهش قیمت نهایی نخواهد داشت. به دولت توصیه می‌کنیم تسهیلات مدنظر را بصورت کارت تهیه لبنیات در اختیار دهک‌های پایین جامعه بگذارد.

شاید منظور آقای مخبر این است که با ارائه مبلغ مشخصی وام و تسهیلات جلوی افزایش قیمت محصولات لبنی گرفته شود. ولی باید بدانند در شرایطی که همه هزینه‌های تولید افزایش پیدا کرده چنین چیزی ممکن نیست.

با تورم ۴۴ درصدی کشور و افزایش قیمت شیرخام، کارگر، بطری، حمل‌ونقل و حتی افزایش قیمت پتروشیمی که کاملا دولتی است، مسئولان دولتی همچنان توقع دارند که قیمت محصولات لبنی افزایش پیدا نکند.

حاشیه سود صنعت لبنیات در سه ماهه اول امسال ۱ درصد بوده است در حالی که طبق قانون این حاشیه سود باید ۱۷ درصد باشد. مسئولان همه این موضوعات را می‌دانند، ولی جرأت و شهامت پذیرش آن را ندارند.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از عصر شهرکرد
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین