پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۵۳۲۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲
پس از تشکیل کارزار مردمی درخواست از رییس قوه قضاییه برای محاکمه قاصرین مبارزه با کرونا تعداد امضاکنندگان این کارزار به ۱۷ هزار و ۷۷ نفر افزایش یافت. معاون وزیر کشور هم، در نامه‌ای خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشخصات تمام اشخاص حقیقی و حقوقی ناقض مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، برای برخورد قانونی و معرفی به دادستانی کل کشور را خواستار شد.
شعار سال: در هشتمین روز پس از تشکیل کارزار مردمی درخواست از رییس قوه قضاییه برای محاکمه قاصرین مبارزه با کرونا، تا ظهر ۲۵ مرداد، تعداد امضاکنندگان این کارزار به ۱۷ هزار و ۷۷ نفر افزایش یافت. دیروز هم معاون وزیر کشور هم، در نامه‌ای خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشخصات تمام اشخاص حقیقی و حقوقی ناقض مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، برای برخورد قانونی و معرفی به دادستانی کل کشور را خواستار شد.
 
حالا سوال مهم این است که آیا دستگاه قضا برای پیگیری تخلفات حقوقی مورد اشاره از تمام دست اندرکاران موجد تشدید شیوع کووید ۱۹ در کشور، مصر و صاحب اختیار است؟ طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت، تا ظهر روز ۲۵ مرداد، در مجموع ۱۹ میلیون و ۸۳۵ هزار و ۶۳۹ دوز واکسن کووید ۱۹ در ایران تزریق شده و در حالی که برای ایجاد ایمنی ۷۰ درصدی در کشور، باید ۶۱ میلیون نفر از جمعیت ایران واکسینه شوند و تاثیر واکسیناسیون هم دو هفته بعد از تزریق دومین دوز آغاز خواهد شد، فقط ۴ میلیون و ۳۸۱ هزار و ۲۸۸ نفر از جمعیت ۶۱ میلیون نفری و حدود ۷.۲ درصد جمعیت، به‌طور کامل واکسینه شده‌اند.
 
بنا به گزارش وزارت بهداشت، در شبانه ۲۴ تا ۲۵ مرداد ماه، با فوت ۶۵۵ بیمار کرونایی در کشور، رکورد دیگری نسبت به روز قبل (۶۲۰ فوتی) ثبت شد. در این شبانه روز همچنین ۴۱ هزار و ۱۹۴ بیمار جدید کرونا در کشور شناسایی شدند که نسبت به مبتلایان جدید روز قبل (۳۶ هزار و ۷۳۶ نفر) افزایش دارد. آمار بستری‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها هم در این بازه زمانی و نسبت به روز قبل (۷۳۲۳ نفر) به ۷۳۷۹ نفر افزایش یافته است.
 
مردم و مسوولان محاکمه مقصران مرگ عزیزانشان را می‌خواهند
 
این آمار افزایشی، در حالی است که طبق گزارش دیروز مرکز مدیریت راه‌های کشور، حجم تردد جاده‌ای در شبانه روز ۲۴ تا ۲۵ مرداد، نسبت به روز پیش از آن ۱.۸ درصد افزایش داشته و در حالی که ساعت ۱۵ دیروز و در دومین روز از ممنوعیت سفر‌های بین استانی با خودروی شخصی، محور‌های هراز (مسیر جنوب به شمال - محدوده‌های مشاء و پلور) آزادراه قزوین رشت (محدوده رودبار) و آزاد راه تهران کرج، ترافیک نیمه سنگین داشته، در شبانه روز ۲۴ تا ۲۵ مرداد، ۸۶۳ هزار و ۲۰۵ تردد خودرو در آزادراه‌های تهران کرج، کرج قزوین، تهران ساوه، بومهن جاجرود ثبت شده است.

دیروز، ویدئویی از مراسم عزاداری هیئت بی بی‌ام کلثوم (س) واقع در نسیم شهر (از توابع استان تهران) با مداحی حاج مهدی رسولی منتشر شد که مربوط به چند شب اخیر و پس از امضای بیانیه مداحان درباره ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم سوگواری سید الشهدا (ع) است. در این ویدئو، مداح مراسم بین صد‌ها مرد بدون پیراهن و بدون ماسک که در جمعی متراکم و بدون فاصله مشغول همراهی با مداح هستند خطاب به جمع فریاد می‌زند: «این جلسه توی اوج مریضی که اوایل اومده بود و همه می‌ترسیدن، تعطیل نبود. اون موقع هم من می‌خوندم. اگه قرار بود کسی مریض می‌شد، من بودم. الان دومین سالگردم بود. ول کنید این چرت و پرتا رو. زیر خیمه امام حسین از این خبرا نیست. اینجا مرده زنده میشه.»

تداوم هنجار شکنی برخی هیات‌های مذهبی در حالی است که روز ۱۹ مرداد، رضا عزت‌زمانی، معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در گفتگو با خبرگزاری فارس درباره ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط هیات‌های مذهبی تاکید کرد: «در برخی از هیأت‌ها از جمله هیات زوار البقیع تهران کم‌کاری‌هایی صورت گرفت که تذکرات لازم ارایه شد و کمیته انتظامی ستاد ملی کرونا، پیگیر موضوع هستند و به دلیل نوع رفتار‌ها و تعمد موجود برای عدم رعایت دستورالعمل‌ها، برخورد جدی با این هیأت صورت خواهد گرفت. اگر هم این رفتار، تداوم داشته باشد، قطعا هیأت را تعطیل خواهیم کرد. مردم هم می‌توانند در طول برگزاری عزاداری ماه محرم و صفر، در صورت مشاهده هرگونه تخلفی از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، موارد را از طریق سامانه بیرق یا ارسال عدد یک به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۴۶۱۵ اطلاع‌رسانی کنند.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اعتماد، تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۷۲۴۳۴، www.etemaad.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
0
0
همه مقصرند در این امر، حتی خود مردم که رعایت نمیکنند و به سفر میروند و یا مسئولینی که واکسن را به موقع وارد ایران نکردند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
0
0
مقصر واقعی حتما باید محاکمه بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین