پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۵۳۹۱
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰
ظهر امروز سه شنبه ۲۶ مردادماه بود که حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا طی حکمی و با اعطای درجه دریاداری، امیر دریادار دوم شهرام ایرانی را به سمت فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

  شعار سال: امیر دریادار شهرام ایرانی با حکم رهبر انقلاب به فرماندهی نیروی دریایی ارتش منصوب شد.
 
 ظهر امروز سه شنبه ۲۶ مردادماه بود که حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا طی حکمی و با اعطای درجه دریاداری، امیر دریادار دوم شهرام ایرانی را به سمت فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.
 
متن حکم فرمانده معظم کل قوا به این شرح است:
 
«بسم الله الرحمن الرحیم
 
امیر دریادار دوم شهرام ایرانی
 
نظربه تعهد و حسن سوابق و پیشنهاد فرمانده کل ارتش، شما را با اعطای درجه دریاداری به سمت فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، منصوب می‌کنم.
 
اهتمام جدّی و شایسته در بهره برداری از ظرفیت‌های نیرو و ارتش و نیروهای مسلح و کشور برای پیشبرد جهادی و انقلابی آن نیرو، ارتقاء توان و آمادگی همه جانبه بر پایه رشد و تعالی سرمایه انسانی مورد انتظار است.
 
از تلاشهای مؤثر امیر دریادار حسین خانزادی در این مسئولیت، تشکر می‌کنم.
 
توفیق همگان را از پروردگار بزرگ خواستارم.
 
سیّدعلی خامنه‌ای
 
۲۶ مرداد ۱۴۰۰
 

بخشی از سوابق فرمانده جدید نیروی دریایی ارتش به شرح زیر است:
 
امیر دریادار شهرام ایرانی در سال ۱۳۴۶ در شهرستان سنندج استان کردستان متولد شد و پس از طی مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی در شهرستان سر پل ذهاب، پس از شروع جنگ تحمیلی مقطع متوسطه را در شهر سنندج سپری کرد.
 
فرمانده جدید نیروی دریایی ارتش سال ۱۳۶۴ وارد دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر وابسته به نیروی دریایی ارتش شد و فارغ التحصیلی در رسته عرشه از این دانشگاه، فرماندهی برخی یگان‌های شناوری سبک، سنگین و کلاس موج همچون ناوچه‌های توپدار، ناو‌های موشک انداز، ناو‌های پشتیبانی و نیروبر، ناوشکن‌های کلاس الوند و ناو بالگردبر جمهوری اسلامی ایران خارگ را بر عهده گرفت.


وی پس از آن مسئولیت‌هایی همچون جانشین فرمانده منطقه یکم دریایی نداجا، رئیس عملیات منطقه یکم دریایی ارتش، رئیس ستاد و جانشین فرماندهی منطقه یکم نداجا، جانشینی معاونت عملیات نداجا، معاونت تربیت و آموزش نداجا و جانشینی معاونت تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران از دیگر مسئولیت‌های فرمانده جدید نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.
 
دریادار ایرانی همچنین دوره‌ کارشناسی ارشد فرماندهی و ستاد را طی کرده و هم اکنون علاوه‌بر عضویت در هیئت علمی در دافوس آجا، به عنوان استاد دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر نیز به تدریس می‌پردازد.
 

امیر دریادار ایرانی همچنین فرماندهی برخی از مهم‌ترین ماموریت‌های ناوگروه‌های اعزامی ارتش از جمله ماموریت عبور از کانال سوئز را نیز برعهده داشته است.
 
امیر دریادار ایرانی همچنین علاوه‌بر عضویت در هیئت رئیسه و سخنگویی چندین رزمایش مهم نیروی دریایی و مشترک ارتش، فرماندهی برخی از مهمترین مأموریت‌های ناوگروه‌های ارتش از جمله مأموریت عبور از کانال سوئز در سال ۹۱ و فرماندهی عملیات متعدد امداد و نجات دریایی را نیز برعهده داشته است.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار:   26مرداد   1400، کدخبر: ، www.yjc.news،7859258

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین