پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۵۵۶۶
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴
مجموعه تلویزیونی «گاندو» سال گذشته و در فصل نخست خود به پرونده جیسون رضائیان جاسوس ایرانی- آمریکایی پرداخت که در پوشش خبرنگار در ایران به جاسوسی می‌پرداخت.
شعار سال: در این سریال «شهرام قائدی» نقش یک جاسوس با نام موسی‌پور را ایفا می‌کند که با سیستم اطلاعاتی انگلیس (MI ۶) ارتباط دارد. نام او در سریال موسی پور نام دارد که برگرفته از پرونده فردی به نام «محمدعلی شعبانی» است و سازندگان سریال تلاش کرده اند تا شباهت حداکثری در ظاهر این فرد را ایجاد کنند.

شعبانی در مذاکرات هسته‌ای نقش مسئول رسانه‌ای و اطلاع رسانی تیم مذاکرات را برعهده داشت و در زمان مذاکرات هسته‌ای نیز از برجام در رسانه‌های غربی دفاع می‌کرد.

به گفته جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد در مجلس، شعبانی در طول مذاکرات هسته‌ای جریان رسانه‌ای داخل و دیگر کشور‌ها را هماهنگ می‌کرده و هم اکنون فراری و ساکن انگلیس است.

سال ۱۳۹۷ ظریف برای پاسخ به سوال جواد کریمی قدوسی درخصوص چرایی حضور ۴ فرد دوتابعیتی؛ در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به مجلس رفت، در دفاع از محمدعلی شعبانی و ۳ فرد دیگری که مورد اشاره کریمی قدوسی بود، گفت: «در وطن پرستی و توجه به منافع ملی این افراد تردید نداریم و کمک بسیار خوبی هم کردند، ظریف همچنین افرادی نظیر شعبانی را سرمایه‌های ملی عنوان کرد.

موسی‌پور شخصیت گاندو کیست؟!

ارتباط نزدیک شعبانی با سران دولت بنفش

محمدعلی شعبانی، از مشاوران سابق محمدجواد ظریف و یکی از افراد دو تابعیتی تیم مذاکرات هسته‌ای است که البته رابطه اش با دولت به حضور در مرکز بررسی‌های استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و همکاری با حسن روحانی برمی گردد.

در مجلس دهم، کمیته‌ای تحت عنوان «کمیته تحقیق و تفحص از افراد دارای تابعیت مضاعف، گرین کارت و اقامت» تشکیل شد و لیست ۱۰۰ نفره‌ای از مقامات و مسئولان کشور تهیه و در آن تاکید شد که این فهرست افرادی است که خود یا خانواده شان براساس مدارک موجود قریب به یقین دارای تابعیت، اقامت و یا گرین کارت سایر کشور‌ها هستند.

نام عبدالرسول دری اصفهانی، پس از نام محمد نهاوندیان، در صدر این لیست قرار دارد و سمت آن علاوه بر مسئول کمیته مالی-بانکی هیئت مذاکره کننده هسته ای، مشاور رئیس بانک مرکزی هم درج شده است.
اما پس از نام دری اصفهانی در فهرست ۱۰۰ نفره مسئولین دوتابعیتی، نام «محمدعلی شعبانی» به چشم می‌خورد، فردی که در گزارش کمیته تحقیق و تفحص، مشاور وزیر امور خارجه معرفی و تابعیت دوم آن نیز سوئد عنوان شده است.
موسی‌پور شخصیت گاندو کیست؟!
گاندو و متناظرهای واقعی!
 
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین