پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۵۹۲۶
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹
آنچه که آقای رئیسی در دفاع از وزرای کابینه بیان داشته اند مسلما بعنوان مطالبات آتی مردم خواهد بود. بطور خلاصه مهمترین بند‌های دفاع رئیس جمهور از وزرا بشرح زیر است.
شعارسال: جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (شنبه) به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و با حضور حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، وزرای پیشنهادی و اکثریت نمایندگان مجلس آغاز شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه نشست، دستور کار صحن علنی امروز را به شرح زیر قرائت کرد:

-ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی

-گزارش کمیسیون عمران مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی

-بررسی خط‌مشی و اصول‌کلی برنامه دولت حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی
 

رئیسی در دفاع از وزرای خود چه گفت؟
 
-بررسی برنامه وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم به ترتیب:

۱- حسین باغگلی (آموزش و پرورش) ۲ - عیسی زارع پور (ارتباطات و فناوری اطلاعات) ۳ - حجت الاسلام سید اسماعیل خطیب (اطلاعات) ۴ - احسان خاندوزی (امور اقتصادی و دارایی) ۵ - بهرام عین اللهی (بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) ۶ - حجت‌الله عبدالملکی (تعاون، کار و رفاه اجتماعی) ۷ - سیدجواد ساداتی نژاد (جهاد کشاورزی) ۸ - حسین‌امیر عبداللهیان (امور خارجه) ۹ - امین‌حسین رحیمی (دادگستری) ۱۰ - امیر سرتیپ ستاد محمد رضا آشتیانی (دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح) ۱۱ - مهندس رستم قاسمی (راه و شهرسازی) ۱۲ - سیدرضا فاطمی امین (صنعت، معدن و تجارت) ۱۳ - محمدعلی زلفی گل (علوم، تحقیقات و فناوری) ۱۴ - محمدمهدی اسماعیلی (فرهنگ و ارشاد اسلامی) ۱۵ - احمد وحیدی (کشور) ۱۶ - مهندس سید عزت الله ضرغامی (میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری) ۱۷ - مهندس جواد اوجی (نفت) ۱۸ - مهندس علی اکبر محرابیان (نیرو) ۱۹ - سیدحمید سجادی هزاوه (ورزش و جوانان).

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در نطق پیش از دستور مجلس، با اشاره به جلسات مؤثر وخوب وزرای پیشنهادی با کمیسیون‌های مختلف، گفت: این موضوع باعث شد حواشی کمترین تأثیر بر نظر نمایندگان داشته باشد.

نمایندگان با ۲۴۸ رأی موافق، ۱۷ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۷۵ نماینده حاضر در جلسه با برگزاری جلسات علنی مجلس در دو نوبت صبح و عصر موافقت کردند.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران در جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم گفت: روابط سببی، نسبی، خانوادگی و فشار از ناحیه فرد و حزب و جریانی مطلقاً در انتخاب وزرا نقش نداشته است.


دفاع رئیس جمهور از وزرای پیشنهادی به مجلس

رئیس‌جمهور در خصوص فرآیند روش انتخاب وزرای پیشنهادی نیز گفت: من لازم است ابتدا روش انتخاب یا متد کار را خدمت شما توضیح بدهم. ابتدا ما یک فراخوان در سایت [سامانه مردم یار]اعلام کردیم و بسیاری از مردم به ویژه نخبگان در آن شرکت کردند. افراد بسیاری از سوی گروه‌ها، دسته‌جات و دلسوزان معرفی شدند. افراد مختلف و چهره‌های بسیاری معرفی شدند و این مشارکت مردم در معرفی نیرو‌های کارآمد، برای دولت بسیار مفید و مؤثر بود.

رئیسی در ادامه به معرفی وزرای پیشنهادی برای تصدی وزارتخانه‌های دولت سیزدهم پرداخت. اهم اظهارات رئیس جمهور به شرح زیر است:

وزارت آموزش و پرورش

مسئله معلمان و فرهنگیان و مساله معیشتی آن‌ها از دغدغه مورد تاکید ماست. فرهنگیان بدانند طرح رتبه بندی معلمان را ما دنبال خواهیم کرد. در مساله آموزش و پرورش مساله تخصص را در نظر گرفتیم.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

شفاف کردن فضای مجازی جزو برنامه‌های وزارت ارتباطات است.

وزارت اطلاعات

جناب آقای خطیب هم دانش اطلاعاتی دارند و هم تجربه چندین ساله در وزارت اطلاعات دارند. پیشگیری از فساد و جلوگیری از نفوذ و صیانت از مردم در مقابل از هجمه‌ها از برنامه‌های وزارت ارتباطات است

وزارت امور اقتصادی و دارایی

مسئله دانش و تخصص از مؤلفه‌های مورد توجه بوده. ما وزیر جوانی می‌خواهیم که نظام مالیاتی را اصلاح کند، در سیستم کسب و کار مردم تحول ایجاد کند، شفافیت را دنبال کند، ما چهره جوان فسادستیز می‌خواهیم و این امر را در چهره آقای خاندوزی می‌بینیم.

وزارت امور خارجه

آقای امیر عبداللهیان فردی خوشنام در مساله وزارت خارجه است. توسعه روابط همسایگی و مساله دیپلماسی اقتصادی از رویکرد‌های وزارت خارجه است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

آقای عین‌اللهی از آدم‌های در میدان است و از چهره‌های شاخصی است که حتی در مساله مبارزه با کرونا می‌تواند نیرو‌ها را به خط کند و مدیریت کند.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

آقای عبدالملکی، آقای جوان و پاکدست و فسادستیز است. ایشان معاونت بخش اشتغال در کمیته امداد بودند. ایشان امین رهبر انقلاب در کمیته امداد هستند. آقای عبدالملکی با نخبگی خودشان انشاالله می‌تواند در این وزارت خانه تحول ایجاد کند.

وزارت جهاد کشاورزی

آقای سادات نژاد نسبت به این حوزه کاملاً تسلط دارد. بسیاری از افراد ایشان را به عنوان متخصص در این امر معرفی کردند. ایشان با استفاده از دانش و تخصص می‌تواند این وزارت خانه را اداره کند.

وزارت دادگستری

ایشان آشنایی کامل با حوزه قضائی دارند.

وزارت دفاع

آقای امیر آشتیانی، نیرو‌های مسلح خوشحال شدند از معرفی ایشان به عنوان وزیر دفاع و هم از چهره‌های خوشنام در نیرو‌های مسلح هستند

وزارت راه و شهرسازی

آقای رستم قاسمی در قرارگاه خاتم کار‌های بسیار بزرگی انجام دادند. افراد زیادی را در این حوزه پیشنهاد کردند، ما دنبال کسی بودیم که وعده دولت برای ساخت یک میلیون مسکن در سال را عملی کند که آقای رستم قاسمی آن فرد است.

وزارت صنعت، معدن و تجارت

آقای فاطمی امین، زمانی که در آستان قدس بود در بخش اقتصادی شفافیت را بر قرار کرد. ایشان در وزارت کشور عملکرد موفقی داشتند.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

دکتر زلفی پور، ۷ سال ریاست یک دانشگاه در سطح کلان را بر عهده داشتند.

وزارت فرهنگ و ارشاد

از مجموع بررسی‌ها کسی که دارای دانش در این امر بود، آقای دکتر اسماعیلی بود. آقای صفارهرندی گفتند آقای اسماعیلی گزینه خوبی برای وزارت فرهنگ و ارشاد است. اهالی فرهنگ و هنر بدانند آزادی را ما به شما ندادیم. آزادی را شما به ما دادید.

وزارت کشور

دکتر وحیدی، چهره راهبردی است. ایشان می‌تواند وزارت کشور را به نحوی اداره کند که نیاز‌های کشور را مرتفع کند.

وزارت گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی

آقای ضرغامی را همه می‌شناسند، این وزارت خانه به کسی نیاز دارد که سیاست اقتصاد بدون نفت را دنبال کند، انشاالله آقای ضرغامی این امر را می‌تواند دنبال کند.

وزارت نفت

آقای مهندس اوجی در تمام ادوار وزارت نفت که ایشان مسئولت داشتند، انسان موفقی هستند و با یک حرکت جهادی می‌تواند حرکتی در وزارت نفت بکند. نسبت به فروش نفت بسیار دغدغه دارند، نگران فروش نفت نباشید.

وزارت نیرو

در حوزه آب و برق عقب ماندگی داریم. اقداماتی که ایشان در حوزه نیروگاهی و سد سازی کرده بسیار بالاست. مدیریت آب و برق در کشور بسیار مهم است.

وزارت ورزش و جوانان

با نام آوران ورزش جلسه داشتم، انتقاد داشتند که چرا از درون ورزش معرفی نمی‌کنید؟ از نام‌های مختلفی که به من ادادند، آقای سجادی از مدال آورانی است که هم دانش و هم تجربه در امر ورزش داراست.

شعارسال، بااندکی تلخیص واضافات برگرفته ازپایگاه خبری نورنیوز، تاریخ انتشار:۳۰ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر:۷۴۸۵۳، www.nournews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین