پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۶۰۳
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
پیشروی‌های نیروهای عراقی در عملیات «نینوا ما می‌آییم» ادامه دارد.

شعار سال:


به نقل ازپایگاه خبری شبکه العالم،فرمانده عملیات نینوا اعلام کردیکی از سرکرده‌های داعش دیروز در عملیات آزادسازی منطقه حمام‌العلیل در جنوب موصل کشته شد.


«نجم عبدالله جبوری» به السومریه‌نیوز گفت: نیروهای پلیس فدرال در محور جنوب غرب موفق شدند روستاهای قبر عبد و عربید از توابع بخش حمام‌العلیل را در ادامه عملیات نظامی علیه تروریست ها آزاد کنند.

وی افزود : در عملیات آزادسازی این روستاها ابوحمزه الانصاری جزائری یکی از سرکردگان برجسته گروه تروریستی داعش در نینوا به هلاکت رسید.

جبوری تاکید کرد که عملیات نظامی براساس برنامه از پیش تعیین شده توسط فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق همچنان با موفقیت در حال اجراست.

بخش حمام العلیل در جنوب موصل دیروز یکشنبه به طور کامل از وجود تروریست های داعش پاکسازی شد.

عملیات آزادسازی موصل طی حدود یکماه اخیر تاکنون منجر به آزاد سازی دهها روستا و مناطق وسیعی در اطراف موصل شده و نیروهای عراقی به دروازه های این شهر رسیده اند.

از سوی دیگر، با ادامه پیشروی نیروهای عراقی در موصل، بار دیگر موضوع فرار سرکرده گروه تروریستی داعش از این شهر برسرزبانها افتاده است.

بر اساس این گزارش، با مطرح شدن موضوع فرار سرکرده داعش از موصل، این روزها هشتگ #البغدادي_يهرب_من_الموصل (بغدادی از موصل فرار می‌کند) در شبکه‌های اجتماعی عراق داغ شده است.

از زمان آغاز عملیات موصل، خبرهای مختلفی درخصوص حضور ابوبکر بغدادی در موصل و یا فرار وی از این شهر منتشر شده است.

در همین حال، یکی از اعضای داعش دارای تابعیت اماراتی، خود را در بین نیروهای ارتش عراق، در شرق موصل منفجر کرد.

پایگاه اینترنتی «الیوم السابع» مصر با انتشار این مطلب نوشت داعش با انتشار بیانیه‌ای در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد: (فردی موسوم به) خطاب اماراتی با حمله به محل تجمع نیروهای ارتش و شبه نظامیان عراقی در نزدیکی محله سماح در شرق موصل خود را منفجر کرد.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا نیز اعلام کرد تیم خبرنگاری اعزامی این شبکه به موصل با حمله غافلگیرانه داعش روبرو شدند، اما توانستند از مهلکه جان سالم به در ببرند.

آروا دامون خبرنگار ارشد سی ان ان به همراه عکاس و فیلمبردار و یکی دیگر از خبرنگاران این شبکه که به موصل اعزام شده بودند با حمله غافلگیرانه داعش روبرو شدند و در حالی که تصور می کردند از مهلکه جان سالم به در نمی برند، به شکل معجزه آسایی زنده ماندند.

آروا دامون در شرح ماجرا گفت: عکاس و فیلمبردار، بریسون و من با یکی از یگان های ویژه ضدتروریسم ارتش عراق در یکی از خیابان های باریک در حال حرکت بودیم که با حمله غافلگیرانه و پیچیده داعش روبرو شدیم. آنها توانستند کاروان نظامی ارتش عراق را به دو تکه تقسیم کنند.

وی در ادامه گفت: باید بگویم با وجود اینکه من بیش از یک دهه است که خبرنگار مناطق جنگی هستم، اما این یکی از هولناک ترین تجاربی بود که تا به حال داشته ام.

دامون افزود: زمانی که آنها توانستند یگان نظامی را با شلیک تیر و گلوله های آر پی جی به دو تکه تقسیم کردند. آنها در نهایت ما و سربازان را مجبور کردند از وسایل نقلیه پیاده و وارد خیابان و در نهایت داخل ساختمان شویم. زمانی که ما و سربازان وارد ساختمان های اطراف شدیم در موضع ضعف قرار گرفتیم، نیروهای داعش شروع به تیراندازی کردند. پس از 24 ساعت، در نهایت ما تحت محاصره قرار گرفتیم.

این خبرنگار سی ان ان در ادامه گفت: در نهایت ساختمانی که در آن نیروهای داعش قرار داشتند مورد حمله هوایی قرار گرفت.
وی افزود: نیروهای ارتش عراق مدام درخواست نیروی کمکی می کردند. ما بعدها متوجه شدیم که یگانی که برای پشتیبانی ما آمده بود، آنها هم با حمله ای غافلگیرانه روبرو شده اند.

خبرنگار سی ان ان در ادامه گفت: نیروهای داعش گاهی در لابلای غیرنظامیان پنهان می شوند.

شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار نیز گزارش داد درگیری‌ها در موصل، عناصر گروه داعش را به شدت تحت فشار قرار داده است.

در این گزارش آمده است: نیروهای داعش در موصل به طور کامل محاصره شده اند. ارتش عراق کنترل هفت محله موصل را به دست گرفته است. نیروهای ویژه نیز به سوی محلات شرقی این شهر پیشروی می کنند. همچنان نگرانی هایی در مورد تیراندازی تک تیراندازها و انفجار خودروهای بمب گذاری شده وجود دارد.

خبرنگار این شبکه در اربیل گفت نیروهای عراقی در تمام طول شب با مقاومت گسترده جهادگرایان در مناطق شرقی موصل رو به رو بودند. داعش کنترل این منطقه را در دست دارد. این گروه از دو سال پیش در حال آماده شدن برای این نبرد بود و شبکه ای گسترده از تونل ها را در شهر ساخته است . به علاوه به نیروهای ارتش عراق که سعی می کنند وارد موصل شوند با استفاده از خودروهای بمب گذاری شده حمله می کند.
وی افزود درگیری ها بسیار شدید است. اما باید گفت داعش به شدت تحت فشار است.کردها و پیشمرگه جبهه شمالی را در دست دارند. نیروهای ویژه عراق نیز در شرق موصل مشغول نبرد هستند. در جنوب این جبهه نیز سایر نیروهای عراقی مبارزه می کنند. در غرب و جنوب غربی موصل هم نیروهای مردمی تلاش می کنند معبر میان موصل و رقه در سوریه را قطع کنند.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 17 آبان 1395 ، کدخبر:۵۸۵۰۴۱۷ : www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین