پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۶۰۶۲
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸
الکاظمی به همراه هیات بلندپایه از مقام‌های عراقی ساعت ۸ صبح به وقت بغداد راهی سفر رسمی کویت شد. دیدار از کویت با هدف گسترش پیوند‌ها و مناسبات دو کشور در بخش‌های گوناگون انجام می‌شود.
شعار سال: تارنمای اطلاع رسانی دفتر نخست وزیری عراق اعلام کرد که الکاظمی به همراه هیات بلندپایه از مقام‌های عراقی ساعت ۸ صبح به وقت بغداد راهی سفر رسمی کویت شد.

رئیس جمهوری عراق پیش از این سفر در گفتگو با خبرنگاران گفت که دیدار از کویت با هدف گسترش پیوند‌ها و مناسبات دو کشور در بخش‌های گوناگون انجام می‌شود.

وی افزود که همکاری در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، سرمایه گذاری و انرژی، محور و هدف اصلی سفرش به کویت است.

یکی از اصلی‌ترین محور‌های گفت و گوی نخست وزیر عراق با مقام‌های کویتی، موضوع اتصال شبکه برق عراق به کشور‌های حاشیه خلیج فارس است.

بر پایه اعلام منابع عراقی، تشویق مقام‌های کویت همسایه جنوبی عراق به مشارکت در طرح‌های اقتصادی و عمرانی این کشور یکی دیگر از مهم‌ترین هدف‌های سفر الکاظمی به کویت و رایزنی با مقام‌های این کشور است.

الکاظمی در آستانه این سفر در گفتگو با نشریه کویتی «الرأی» تأکید کرد که گفت‌وگوی برادرانه و صادقانه با مقامات کویت بهترین راه برای تثبیت روابط و تعمیق همکاری‌ها و رفع اختلافات و ساختن فردایی بهتر است.

نخست وزیر عراق بیان کرد که گفتگو با مقام‌های کویت در شرایط کنونی دو کشور و منطقه برای ترسیم نقشه راه منطقه‌ای و هم افزایی و همکاری، بسیار مهم است.

وی گفت که حضور کویت در نشست همسایگان عراق که هفته آینده در بغداد برگزار می‌شود، بسیار اهمیت دارد، زیرا مسائل مورد بررسی در آن یعنی حل مشکلات با استفاده از روش‌های مسالمت‌آمیز، تثبیت اصول همکاری و دخالت نکردن در امور داخلی دیگران همگی مواردی است که از دغدغه‌های کویت نیز به شمار می‌رود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۸۴۴۴۴۵۶۰، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین