پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۶۱۲۰
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸
برخی از صاحبان منافع در حوزه آهن، ساده اندیشان در حوزه مدیریت دولتی و کم اطلاع‌ها در بحث قانونگذاری، تصور می‌کنند که رشد دلاری بازار آهن به نفع کشور است. غافل از اینکه بدترین صدمات را می‌تواند به اقتصاد صنعتی و توسعه صنعت وارد کند. درآمد ریالی، توان تولید ومصرف با خرید دلاری را ندارد. چگونه می‌توان این واقعیت را در مغز برخی‌ها فرو کرد. رشد دلاری آهن نه تنها فرصت محسوب نمی‌شود، بلکه نابود کننده صنعت خواهد بود.
شعار سال: مروز در حالی که روند ارز همچنان صعودی البته با شیب بسیار کم است و در این ساعت دلار با قیمت ۲۷ هزار و ۴۶۰ تومان به فروش می‌رسد، خبر‌ها از بازار آهن از رشد نسبی قیمت‌ها حکایت دارد. بازار ارز امروز به سفر وزیر خارجه ژاپن که گفته می‌شود حامل پیامی برای ایران است واکنشی نشان نداده است. از سوی دیگر وضعیت بازار ارز هرات به عنوان یکی از دو بازار مرزی نقدی ارز همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

با توجه به کاهش تولید سیمان و فولاد به علت خاموشی‌ها وضعیت بازار ارز نیما هم خیلی مناسب به نظر نمی‌رسد که این موضوع هم در کنار کسری بودجه و ابهامات مذاکرات وین بر نوسان ارز افزوده است.

در بازار آهن، اما همچنان بی‌توجه به کاهش قابل ملاحظه قیمت‌های جهانی از یکسو و ادامه رکود شدید و نبود تقاضا مصرفی قسمت‌ها رشد دلاری دارد. البته عدم عرضه شمش در بورس کالا از سوی فولادسازان و ادامه قیمت‌سازی القایی‌ها با سود‌های بالای ۴۰ درصد هم بر آتش قیمت‌ها دمیده است.
 
رشد دلاری بازار آهن، فرصت یا نابود کننده؟
 
به نظر می‌رسد تا مستقر شدن کامل دولت و مشخص شدن ابهامات موجود هرکسی از این آب گل آلود ماهی خود را می‌گیرد و هرچه به انتهای زنجیره نزدیک می‌شویم تولیدکنندگان هم با مشکلات زیادتری مواجه هستند
در بازار آهن، شاهد افزایش قیمت میلگرد آجدار توسط شرکت‌های تولیدکننده این محصول بودیم. همه کارخانه‌های تولیدکننده میلگرد به جز فولاد شاهرود که قیمت میلگرد‌های خود را ثابت نگه داشت، افزایش قیمت ۵۰ الی ۵۵۰ تومانی داشتند.

کمترین قیمت میلگرد آجدار ۱۴ متعلق به بردسیر کرمان با قیمت ۱۷ هزار و ۴۰۰ تومان و بالاترین قیمت میلگرد ۱۴ برای فولاد گلستان بود که ۱۸ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام شد.

امروز، در حوزه تیرآهن نیز اکثر کارخانه‌ها محصولاتشان را گرانتر کردند و تیرآهن کیلویی ۱۰۰ و ۳۰۰ و تیرآهن شاخه‌ای ۱۰ هزار تومان گرانتر شد. تولیدکنندگان نبشی و ناودانی هم قیمت محصولات خود را ۱۰۰ الی ۴۰۰ تومان افزایش دادند، اما این سپهر ایرانیان بود که قیمت‌های خود را ثابت نگه داشتند.

تولیدکنندگان پروفیل امروز اعلام قیمت نکردند، اما تنها شرکت تولیدکننده این محصول، نیکان پروفیل بود که پروفیل ضخامت ۲ خود را ۳۰۰ تومان افزایش داد.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از می‌متالز
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین