پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۶۳۲۵
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵
سرپرست شهرداری تهران با حضور در صحن شورا درباره مسائل مختلفی از جمله نگهداشت شهر، توقف در واگذاری مجموعه‌های سوارکاری و توجه به اطراف حرم حضرت عبدالعظیم به تذکرات اعضای شورا پاسخ و توضیحاتی ارائه داد.

شعار سال: علیرضا جاویددر صحن شورا با آرزوی سلامتی برای رییس شورای شهر تهران گفت: معاون امور مناطق نبض تپنده شهرداری و تنظیم کننده روابط ستاد شهرداری با مناطق ۲۲ گانه است که  یک روان سازی و تعادل بخشی و بهبود در امور را ایجاد می کند. معاون هماهنگی امور مناطق از امروز بعد از استماع رهنمودها و تذکرات شورا با یک روحیه بیشتر و تلاش مضاعف این تدابیربه ویژه پایش پروژه های کوچک مقیاس محلی و منطقه ای و بعضا پروژه های شهری را پیگیری خواهد کرد.
 
او افزود: بحث حفظ وضع موجود و کیفیت زندگی شهر و شهروندان و نگهداشت شهر در حوزه خدمات شهری  دیگر نکته مورد توجه است و تاکید شده که هم معاونت خدمات شهری و هم معاونت هماهنگی امور مناطق نظارت و پایش میدانی جدی تری به ویژه در دوره گذار فعلی داشته باشند و وضع موجود مناطق را به رضایت نسبی تبدیل کنند. این موارد به ویژه در بحث لایروبی انهار با توجه به نزدیکی به فصل پاییز و بارش‌ها به صورت مکتوب مورد تاکید قرار گرفته است. همچنین در حوزه نگهداشت عمرانی شهر، بحث نگهداشت آسفالت بسیار حائز اهمیت است و برهمین اساس طرح یک فوریتی آسفالت در حوزه نگهداشت از ابتدای حضور من آماده شده اما با توجه به بار مالی و  ضرورت های اجرایی نیازمند هماهنگی بنده و آقای زاکانی است.

لکه گیری آسفالت ۲۵۰۰ هزار متر مربع از معابر
 
جاوید با بیان اینکه یک لکه گیری گسترده عمومی در تمام معابر اصلی، شریانی بزرگراه ها و معابر فرعی و حتی محله ای و ناحیه ای در برنامه است که در شهریور و یا مهر ماه اجرای آن آغاز خواهد شد، اضافه کرد: این طرح یک بخش کوتاه مدت یک ماهه و یک بخش میان مدت سه ماهه دارد. این طرح یک بودجه مصوب برای برای ۲۵۰۰ هزار متر مربع از معابر شهر تهران با حداقل تناژ ۱۲۰ هزار تن دارد. البته این بودجه برای طول سال است که زمان‌بندی آن نیاز به هماهنگی دارد و اعتبارات آن از قبل پیش بینی شده و بودجه جدیدی به ان اختصاص نخواهد یافت.
 
سرپرست شهرداری تهران درباره تذکر یکی از اعضای شورا درباره لزوم توقف در فراخوان عمومی برای دعوت به مشارکت برای بازسازی و تجهیز و بهره برداری مجموعه های سوارکاری و واگذاری ۱۲ ساله آن توضیح داد: بعد از تذکر قبلی شورا به معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تاکید شد که قرادادهای جدیدی که ضرورت فوریتی ندارد فعلا مراعا بماند تا تدبیر آقای زاکانی و شورای شهر را درباره آن داشته باشیم.

توسعه اطراف حرم حضرت عبدالعظیم
 
او در ادامه درباره نکته مطرح شده یکی از اعضای شورا درباره توسعه و توجه به اطراف حرم حضرت عبدالعظیم (ع) افزود: خوشبختانه در دولت و وزارت راه و شهرسازی شرکتی برای رسیدگی به بارگاه‌های مطهر تاسیس شده و تاکید شما برای اطراف حرم حضرت عبدالعظیم را پیگیری می کنیم. به نظر می رسد در این دوره تحول بزرگی در رسیدگی به قبور مطهره و امامزادگان خواهیم داشت. پیش از این بحث پهنه مذهبی شمال و جنوب را با محوریت حرم حضرت عبدالعظیم و امامزاده صالح مطرح کردیم که امیدواریم در این دوره این مسئله محقق شود چرا که با انجام آن ستون فقرات تهران درحوزه معنوی و مذهبی بسته شده و شاید بسیاری از آسیب های اجتماعی را به برکت آثار معنوی و تلاش جانبی برطرف کنیم.
 
در ادامه، مهدی عباسی یکی از اعضای شورا در تذکری گفت: توقع شورا در نگهداشت شهر برای مسائل خدمات شهری کاری جدید و با هزینه های مضاعف نیست و تمام تعهدات و قراردادها برای نگهداری شهر پیش بینی شده و بودجه آن اختصاص پیدا کرده و تامین نیروی انسانی از قبل صورت گرفته اما باز این شاهد کوتاهی هستیم و این موضوع در حوزه امور مناطق و خدمات شهری باید با اهتمام ویژه ای پیگیری شود و پیمانکاران موظف شوند با یک زمانبندی مشخص این موضوع را در تمامی محلات تهران بر طرف کنند و برای مخازن زباله نیز ستادهای ویژه ای مشخص شود و برخی از این مخازن مرمت شوند. همچنین زباله گردها توسط پیمانکاران حوزه بازیافت خدمات شهری در مناطق سازماندهی می شوند و تحت پوشش یک شبکه کار می کنند و درواقع  بحث زباله گردی ذینفعانی دارد و باید به این مساله نیز رسیدگی شود.

لزوم توجه به مخازن زباله آسیب دیده
 
سرپرست شهرداری تهران در توضیح به این تذکر عنوان کرد: این مساله تاکید بنده بوده و تاکید مضاعف خواهیم کرد. مخازن نیاز به مرمت و تعویض دارند البته بحث مخازن در بودجه های مناطق دیده شده و نیاز است که کار متمرکز فوری را فعلا در این دوره گذار انجام دهیم. باید معاونت خدمات شهری و معاونت مالی اقتصادی به صورت متمرکز حدود ۴۰ هزار تا ۴۵ هزار مخزن را پایش کنند و ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار مخزن جدید جایگزین و مخازن آسیب دیده را احیا کنیم.
 
او ادامه داد: به نظر می رسد در این دوره نیاز به تحول مجدد در این حوزه داریم و باید روی موضوع زباله بازنگری کنیم. حدود ۱۵ سال از طرح زباله می گذرد و می توان روی این مساله کار کرد که در فرایند شهرسازی و صدور پروانه برای هر ملکی یک مکانی را برای زباله در نظر بگیریم که فرد مجبور نباشد زباله را از محل سکونت تا سر کوچه ببرد و وارد مخزن کند. با روش و مدل جدید می توان بستر زباله گردی را نیز از بین برد. البته این طرح به صورت ناموفق اجرا شد که نیاز به بهبود و موفقیت در اجرا دارد.

واکسیناسیون خانواده کارکنان شهرداری
 
سرپرست شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنانش ضمن تشکر از مدافعان و مجاهدان سلامت به اهمیت واکسیناسیون کارکنان شهرداری و تاکید شورا بر این نکته اشاره کرد و یادآور شد: بلافاصله پس از طرح این مساله ۳ مرکز برای این کار درنظر گرفته شده و امروز نیز مرکز چهارم به همت سازمان فرهنگی هنری افتتاح خواهد شد. به ستاد کرونای تهران نیز در روزهای اول اعلام شد که طبق تدبیر شورا هیچ محدودیتی برای حمایت از ستاد کرونای استان تهران قائل نیستیم و همه امکانات و ظرفیت‌های شهرداری در خدمت این ستاد است. همچنین بعد از واکسیناسیون کارکنان شهرداری تهران، خانواده کارکنان را در پوشش طرح واکسیناسیون قرار خواهیم داد.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری  ، تاریخ انتشار:  2 شهریور   1400، کدخبر: 622429، www.hamshahrionline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین