پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۶۳۴
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶
عبور از پیاده‌رویی در شهر بوشهر تندیس خیاط را پیش‌روی ما نشاند. روبروی پاساژ شهرداری قدیم این مجسمه نصب شده است و میز خیاطی وی معمولاً پذیرای پسماند و جعبه و بطری آب رهگذارن است.
شعارسال: هر چند اینگونه موارد را کمتر می‌توان دید ولی دیدن انگشت‌شمار آن نیز نشان از فقر فرهنگ شهروندی است.

خیاط بی‌گفت‌و‌گوی ما هیچگاه گله‌ای ندارد و سرش مشغول کار خودش است. او صمیمانه آنجا نشسته است و به عنوان سمبلی از پشتکار و تواضع هر روز سنگین‌تر به نظر می‌رسد. تصویر زیر نشان از فقر فرهنگ شهروندی است.

یکی برای شهروندی که به خود و شهرش اینگونه توهین می کند و شاید شهروندنما است (کلمه عاریتی از عادل فردوسی پور برای استفاده از کلمه تماشاگرنما) و دیگری به شهرداری بوشهر بدلیل نگذاشتن سطل زباله در این اطراف برای بهانه ندادن دست یک شهروند.

فرهنگ با مطاله و گفتمان ایجاد میشود و سپس به خط قرمزی بین هنجار و ناهجار بدل می‌شود. رها کردن بازمانده غذا و ظروف آن در پارک‌ها و پیاده‌روها خود معظلی بزرگ است و گاهی بدتر از آن نمونه‌ی تصویر بالاست که سرآمد ناهجاری عظیمی است که فقر فرهنگ شهروندی را بیشتر دامن می‌زند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری 40 کلاغ، تاریخ انتشار: یکشنبه 16 آبان 1395، کدخبر: - ، www.40kalagh.net

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین