پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۶۳۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸
نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس با بیان اینکه سفره اشتغال بومیان استان بوشهر زیر ارابه صنعت نفت و گاز و پتروشیمی از بین رفته است، گفت: وزارت نفت که نقش پررنگی در تغییر محیط زیست این منطقه داشته است باید متعهدانه به جبران خسارت‌ها بپردازد.
شعارسال: سکینه الماسی امروز (چهارشنبه ۱۲آبان‌ماه) در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ۱۳ آبان ماه؛ سالروز تبعیت حضرت امام خمینی، روز دانش‌آموز، سالروز تخسیر لانه جاسوس آمریکا و روز مبارزه با استکبار جهانی را گرامی داشت و گفت: لازم می‌دانم از مردم فهیم ایران که با حضور آگاهانه خود در روز ۷ اسفند پای صندوق‌های رای، با لبیک دوباره به رهبر انقلاب حماسه‌ای دوباره ای را خلق کردند قدردانی و از مردم حوزه انتخابیه نیز که من را به نمایندگی برگزیدند تشکر می‌کنم.

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از نمایندگان مردم ادوار جنوب استان بوشهر ادامه داد: مردم آگاه ایران با درک شرایط حساس ملی و منطقه‌ای با مشارکت فعالانه و متعهدانه خود در انتخابات مجلس و خبرگان رهبری آنچه را که در گستره خود آرزو و خیال داشتند در عمل به منحصه ظهور رساندند و پیام روشن صلح را به مردم دنیا ارسال کردند.

وی همچنین با بیان اینکه حوزه انتخابیه‌اش همواره تاریخ از نقاط استراتژیک این آب و خاک بوده، گفت: تاریخ این شهرستان‌ها تنها محصور در دو دهه اخیر با حضور صنعت در آن نیست، بلکه ۲۱ قرن پیش عسلویه و دیگر شهرهای حوزه انتخابیه، پایتخت تمدن دریایی جهان کهن بودند، امروز نیز این خاک نظر کرده مانند گذشته در زندگی مدرن ایرانیان نقش رونق کشور را به دوش می‌کشد و بی‌صدا دروازه تمدن صنعتی کشور و پایتخت انرژی ایران شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: مردم ما با گشاده‌رویی و مهمانی مفتخر به میزبانی و مهمان‌نوازی هستند، اما باید بدانید این سفره عظیم خدادایی و فرصت های گشوده شده در این خاک برای میزبانانش برکت و بهره‌ای ندارد، تجارت دریایی، صیادی، گردشگری، کشاورزی و.. ظرفیت‌هایی بودند که از هزاران سال، شعله زندگی را بر آن خاک مشتعل می‌کردند اما امروز دیگر اینگونه نیست و حتی روستاها، سواحل، آب و.. نیز از بین رفته‌اند.

الماسی با بیان اینکه سفره اشتغال بومیان آسیب‌دیده و مغفول مانده و در زیر ارابه صنعت نفت و گاز و پتروشیمی از بین رفته است، گفت: محیط زیست به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی موکلینم در پس بی توجهی‌ها و کم کاریها در تمامی بخش‌های آب، خاک و هوا آسیب جدی دیده است درحالی که امروزه حفظ محیط زیست از مولفه‌ای اصلی مدیریت علم محور است و بحران آب نیز یکی از مشکلات محیط زیستی مردم منطقه را نگران‌ کرده است.

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لازم است که وزارت نفت که نقش پررنگی در تغییر محیط زیست این منطقه داشته است متعهدانه به جبران خسارت‌ها بپردازد و ابتدا نواقص فعلی را به طور کامل رفع کند و ثانیا از این به بعد هیچ پروژه‌ای را بدون در نظر گرفتن استانداردهای محیط زیستی به بهربرداری نرساند.

وی با بیان اینکه مسائل اجتماعی منطقه از مهمترین نگرانی‌ها محسوب می‌شود و روند موجود در سایه غفلت و کوتاهی نتیجه‌ای جز سیاهی نخواهد داشت، گفت: تغییرات سریع فرهنگی و اجتماعی در جنوب استان بوشهر بدون در نظر گرفتن بایدها و نبایدهای آن وضعیت غیرقابل چشم‌پوشی را ایجاد کرده است.

الماسی با بیان اینکه وضعیت اشتغال بانوان نیز به‌عنوان مطالبات جدی علیرغم همه شعارها و دستورالعمل ها تاکنون تغییر محسوسی نداشته است، گفت: به جرات می توان اشتغال را همهگیرترین خواسته مردم منطقه برشمرد که تاکنون به سرانجام درستی نرسیده و با وجود بخشنامه‌ها و مصوبات متعدد، اشتغال مردم بومی به معنای واقعی تنها بر روی کاغذ مورد توجه واقع شده است.

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس با تاکید براینکه در پایتخت انرژی ایران بیکاری جوانان قابل قبول نیست، افزود: من به عنوان نماینده مردم در مقابل افرادی که ابتدایی‌ترین حقوق مردم را از آن‌ها صلب می‌کنند با همه ابزارهای قانونی ایستادگی می کنم.

وی ادامه داد: چه کسی باور می کند؛ در حالی که شعار ما حذف مدیریت اقماری است اما آقایان آبدارچی خود را باید با پرواز به منطقه می‌آورند، لذا به آقای زنگه اعلام می‌کنم اقدامات برخی از مسئولان شما در منطقه خلاف مصلحت است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: جنوب استان بوشهر در طول تاریخ در حوزه مشاغل دریایی رونق داشته است، به عنوان نمونه شهرستان "دیر" به عنوان بزرگترین بندر صیادی ایران و دیگر حوزه‌ها با سوابق و امکانات تجاری و صنعتی، نیاز به همت جدی دارند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی آیینه جم، تاریخ انتشار: چهارشنبه 12 آبان 1395، کدخبر: 18869، www.ayenejam.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
0
0
با داد و بیداد نمی شه به جایی رسید خانم عزیز هر کاری روش خاص خودش رو داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
0
0
من پیشنهاد می دم که خانوم الماسی نام ببرند و ادعا نکنند، چه کسی آبدارچی پروازی داره؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین