پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۶۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱
ساختمان جدید فرمانداری شهرستان دیر که بهمن ماه 92 در حین ساخت با ریزش سقف آن مواجه شده بود، امروز آوار و تسیطح شد.
شعارسال: این پروژه در سه طبقه و توسط اداره راه و شهرسازی در سال 1391 استارت خورد، اما در شرایطی که 60درصد هم پیشرفت فیزیکی داشت، در بهمن 92 با ریزش سقف طبقه دوم مواجه گردید تا پروژه متوقف شود.

این اتفاق کمی پس از بروز خسارت هایی در ساختمان تازه افتتاح شده بیمارستان شهید گنجی برازجان بود و علامت سوال و ابهامات زیادی را درباره کیفیت پروژه های در دست اجرای اداره راه و شهرسازی و سایر ساخت و سازهای دولتی به وجود آورد.

آن مقطع با تغییر و تحولات مدیریتی در اداره راه و شهرسازی همزمان شده و از طرفی مسئولان نیز قول پیگیری خسارت وارده به بیت المال را می دادند، اما پس از آنکه بحث ها خوابید، خبر جدیدی از این پروژه ساختمانی اطلاع رسانی نشد.

نهایتا اوایل صبح امروز -13 آبان- ماشین آلات سنگین وارد فرمانداری دیر شدند تا این ساختمان ناتمام را به طور کامل تخریب و صاف کنند.

* این ساختمان مقاومت نداشت

فرماندار دیر درباره تخریب این پروژه به «خلیج فارس» گفت: شروع این پروژه مربوط به دولت قبل بوده و پس از ریزش سقف آن در حین فعالیت پیمانکار، کارشناسی های زیادی برای ادامه یا توقف کار صورت گرفت تا اینکه نهایتا شورای فنی استان تصمیم به تخریب آن گرفت.

حمزه اعتماد افزود: جزییات این تصمیم باید از سوی اداره راه و شهرسازی تشریح شود، ولی تا آنجایی که بنده اطلاع دارم، در کارشناسی های متعدد که زمان بر هم شد، مقاومت ساختمان برای کاربری اداری با اشکالات زیادی مواجه بود و مقرر شد تخریب و از نو ساخته شود.

* پیمانکار به دادگاه معرفی شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان هم با بیان اینکه پس از سه سال از تخریب بخشی از ساختمان در دست احداث فرمانداری دیر، شورای فنی استان رای به تخریب آن داد، گفت: این اتفاق مربوط به دوره بنده نبوده، ولی از زمانی که عهده دار مسئولیت شدم، همه ساختمان های مهم در دست اجرا را برای بررسی به گروه کارشناسان رسمی سپردیم.

فرزاد رستمی افزود: درباره ساختمان فرمانداری دیر هم اکثر نظرات کارشناسی حاوی این مطلب بود که اگر هم این سازه قابلیت ادامه داشته باشد، هزینه مقاوم سازی آن نزدیک به هزینه یک ساختمان جدید است، از این رو مقرر شد به صورت کامل تخریب و از نو با نظارت بهتری ساخته شود.

وی درباره سرنوشت خسارت وارده نیز گفت: پیمانکار مربوطه تا قبل از نهایی شدن وضعیت این ساختمان در بلک لیست قرار گرفت، ضمن اینکه اخیرا دادخواست تامین دلیل برای ی صادر و به دادگاه ارسال شده تا مرجع قضایی در این خصوص تصمیم گیری کند.

مدیرکل راه و شهرسازی درباره اینکه آیا پروژه شاخصی از گذشته هم داریم که امکان اتفاقی مشابه ساختمان فرمانداری دیر برایش باشد؟ تصریح کرد: پس از حضور در سمت مدیرکلی، همه پروژه های شاخص را به گروههای کارشناس رسمی جهت بررسی سپردیم و اگر مشکلی هم بوده، مرتفع شده و به یاد ندارم که پروژه ای به این خاطر متوقف شده باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی آیینه جم، تاریخ انتشار: جمعه 14 آبان 1395، کدخبر: 18899، www.ayenejam.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
0
0
پشت پیمانکار چه جریاناتی بود. چرا به اون جریانات توجه نمی کنید. ضمنا زلزله های چندگانه شهرستان را هم از یاد نبرید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین