پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۶۵۵
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱
پنج ماه از آغاز و فعالیت مجلس دهم می‌گذرد. رصد تصاویر، رخدادها و کنش‌های نمایندگان در این مجلس فرق‌های این مجلس و مجلس نهم را به خوبی عیان می‌کند.
شعارسال: مجلس نهم پر از جنجال و سرو صدا بود در حالی که مجلس دهم مجلسی آرام و کم حاشیه نشان داده است.

چند چهره جنجالی در مجلس نهم فضای آن را به سمتی سوق داده بودند که صحن مجلس همیشه خبرساز و پرتنش بود. چهره‌هایی همچون مهدی کوچک زاده، حمید رسایی، علیرضا زاکانی، روح الله حسینیان و... 

اما مجلس دهم در غیاب این چهره ها هنوز نتوانسته است صدر اخبار را از آن خود کند. اما گویا دیگر از داد و بیدادها و التهاب‌آفینی رسایی و کوچک زاده در مجلس نشانی نیست.

حتی جنجالی‌ترین جلسه مجلس دهم یعنی جلسه بررسی صلاحیت سه وزیر مهم کابینه هم جنجال خبری از جنس مجلس نهم نداشت. در حالی که مجلس نهم در جلسه‌های مشابه جلسه روز سه شنبه مجلس دهم بسیار پرتنش و پرالتهاب می‌شد.

جلسه بررسی صلاحیت سه وزیر دولت روحانی تنها چهره جنجال سازش نقوی حسینی نماینده ورامین بود، در حالی که او در مجلس نهم به هیچ عنوان در رده چهره‌های پرسر و صدا قرار نمی‌گرفت.

دومین چهره دیروز پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران بود که با ترجیع بند "آیا این کافی نیست" در نطق دفاع از سلطانی‌فر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان خبر ساز شد. اما این هم کافی نبود. در حالی که جمله "ظریف غلط زیادی کرده! به اندازه جوجه خروس غیرت داشته باشید" بهرام بیرانوند، نماینده بروجرد در مجلس نهم تا مدت ها افکار عمومی را مشغول خود کرده بود.

روز گذشته سوژه شدن سرماخوردگی محمد رضا عارف نیز نتوانست فضای آرام مجلس را بشکند.

تفاوت ها مجلس دهم با مجلس نهمپای شکسته حداد عادل در مجلس نهم بسیار مورد توجه قرار گرفت

در مجلس دهم دیگر خبری از رسایی نبود که با نشان دادن یک کاغذ به عکاسان از دوپینگ لاریجانی خبر دهد.

تفاوت ها مجلس دهم با مجلس نهمتابلوهایی که رسایی و کوچک زاده به سمت عکاسان می گرفتند در مجلس نهم بسیار مورد توجه بود

در مجلس دهم اگر چهره ای حاشیه ساز می شود از باقیمانده‌های مجلس نهم است. نادر قاضی پور نماینده ارومیه و کریمی قدوسی نماینده جنجالی مشهد از این چهره‌ها هستند.

تقابل‌های مطهری با کوچک زاده، رسایی و .... در مجلس نهم او را به صدر اخبار می‌آورد.

تفاوت ها مجلس دهم با مجلس نهممهدی کوچک زاده بارها با علی مطهری در مجلس نهم درگیر شد

تنها نماینده ای که شاید بتوان گفت ذاتا جنجال ساز است و در مجلس دهم حضور دارد مصطفی کوکبیان است که علی لاریجانی او را "پروفسور کواکبیان" خطاب می کند.

از دیگر نمایندگانی که تاکنون در مجلس دهم حاشیه ساز شده اند می توان به سکینه الماسی و فاطمه حسینی (دختر صفدر حسینی) اشاره کرد که در دو جلسه خبرساز شدند. سکینه الماسی در نطقی که در آن سخنان خود را با جمله "به نام خداوند رنگین کمان" آغاز کرد با خنده لاریجانی رییس مجلس همراه شد. نطق الماسی و خنده لاریجانی واکنش‌های زیادی را درپی داشت. حتی ضرغامی رییس سابق صداوسیما نیز به "خنده" لاریجانی انتقاد کرد.

فاطمه حسینی نیز در نطقی جنجالی به دفاع از پدرش، صفدر حسینی پرداخت که واکنش های زیادی در پی داشت. انتشار فیش حقوقی صفدر حسینی در آن مقطع خبرساز شده بود که با نطق فاطمه حسینی ماجرا جنجالی‌تر هم شد.

تفاوت ها مجلس دهم با مجلس نهم : در مجلس نهم علی اصغر زارعی برای تصویب برجام گریه و زاری کرد که بسیار خبر ساز شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی فرارو، تاریخ انتشار: چهارشنبه 12 آبان 1395، کدخبر: ۲۹۴۵۴۹، www.fararu.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین