پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۶۹۹۷
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۴
در تازه‌ترین مورد عزل و نصب‌های حاشیه‌دار در روز‌های پایانی فعالیت مدیران ارشد استان، عزیزالله شهبازی استاندار البرز به عنوان عضو هیأت علمی پژوهشی مرکز SDH دانشگاه علوم پزشکی البرز جذب و به زودی مشغول به کار خواهد شد.

شعار سال:  در روزهای پایانی دولت دوازدهم سیل جابجایی‌ها ، جذب‌ها و انتصابات دقیقه نودی در بسیاری از دستگاه‌های اجرایی دیده شد تا جایی که بسیاری از نمایندگان مجلس، ائمه جمعه  و برخی نهادهای نظارتی نسبت به این جابجایی ها اعتراض کردند.
 
اگرچه که نفس جابجایی یا جذب در سیستم اداری امری طبیعی است اما در صورت رعایت نشدن اصول و ضوابط آن، شائبه‌هایی در اذهان عمومی مطرح می‌شود.
 
در تازه ترین مورد از این اقدامات حاشیه‌دار در روزهای پایانی فعالیت مدیران ارشد استان، عزیزالله شهبازی استاندار البرز با مدرک دکترای سیاست‌گذاری عمومی به عنوان عضو هیأت علمی پژوهشی مرکز SDH دانشگاه علوم پزشکی البرز جذب و به زودی مشغول به کار خواهد شد.
 

مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت که به اختصار SDH  نامیده می‌شود از سال 91 فعالیت خود را ذیل دانشگاه علوم پزشکی البرز آغاز کرده و در حوزه سلامت معنوی و روانی جامعه، ارائه عادلانه خدمات سلامت، بیکاری و امنیت شغلی، تغذیه و امنیت غذایی ، شیوه زندگی سالم، محیط‌های سالم، حوادث، مسکن، توزیع عادلانه درآمد، حاشیه نشینی و گروه‌های خاص جامعه از جمله زنان سرپرست خانوار فعالیت علمی و پژوهشی انجام می‌دهد.
 
بر اساس مکاتبات صورت گرفته حقوق  و مزایای آقای استاندار بعد از شروع فعالیت از محل معاونت تحقیقات و فناوری پرداخت خواهد شد.
 

در رابطه با فرایند جذب عزیزالله شهبازی در این مرکز ابهامات جدی وجود دارد. جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی بر اساس برگزاری آزمون و طی شدن فرایند اداری خاصی است و به دلیل ظرفیت کم مراکز علمی، افراد مستعد و صاحب صلاحیت بسیاری از جذب در این مراکز و فعالیت های علمی مرتبط با آن محروم هستند و مشخص نیست که آیا این فرایند در رابطه با استاندار البرز طی شده است  یا خیر.
 

خبرگزاری فارس طی تماسی با روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ضمن پیگیری موضوع، نحوه و فرایند جذب استاندار البرز به عنوان هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی را پیگیر شد که روابط عمومی دانشگاه نسبت به این موضوع ابراز بی اطلاعی کرد. همچنین تلاش‌های فارس برای تماس با معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی البرز هم بی نتیجه ماند.
 
باید دید نهادهای نظارتی نسبت به این نوع جذب و استخدام‌های حاشیه دار چه برخوردی صورت خواهند داد و  با توجه به آغاز به کار وزرای دولت جدید، آیا وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به تغییرات انجام شده در روزهای پایانی دولت نظارت دقیق خواهد داشت؟
 
گفتنی است شهبازی در مورد عزل و نصب‌های مکرر مدیران استانداری و فرماندارهای استان در کشور رکورددار است و در طی حدود سه سال مدیریت ده‌ها جابجایی صورت گرفته و استانداری البرز همواره در وضعیتی بی ثبات بوده است تا جایی که عمر برخی انتصابات وی در استانداری به یک هفته هم نکشیده است.
 


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس  ، تاریخ انتشار:  6 شهریور   1400، کدخبر: 14000606000478، www.farsnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین