پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۷۱۷۵
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
ـسیستان و بلوچستان عملاً از پروژه‌های انتقال آب دریا خط خورده است و صنایع خراسان قرار است آب مورد نیازشان را از خلیج فارس تأمین کنند.
شعارسال: آذرماه ۹۸ تفاهم‌نامه انتقال آب عمان به شرق شامل استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی در چابهار امضا شد؛ سرمایه‌گذار عمده طرح معادن و صنایع معدنی خراسان رضوی و جنوبی به‌ویژه سنگ آهن خواف ـ سنگان بودند.

در اسفند ۹۹ همزمان با افتتاح فاز اول خط انتقال آب خلیج فارس به سیرجان و فلات مرکزی ایران، وزارت صنعت اعلام کرد: صنایع خراسان با خط انتقال دوم از خلیج فارس آب موردنیازشان را تأمین کنند؛ این یعنی عملاً سیستان و بلوچستان و عمان از طرح انتقال آب حذف شد.

همان اسفند ۹۹ هم یک پروژه به‌زعم بسیاری نمایشی برای انتقال آب عمان به صنایع سیستان و بلوچستان کلنگ‌زنی شد؛ صنایعی که نه توان و نه پول اجرای چنین پروژه عظیمی را دارند چراکه سیستان و بلوچستان اصلاً صنعت درست و درمانی ندارد.

سیستان و بلوچستان پایین‌ترین شاخص دسترسی به شبکه آب میان ۳۱ استان ایران را دارد و سال‌هاست از یک بی‌آبی فراگیر رنج می‌برد، شرکت آب و فاضلاب می‌گوید ۲۵۰ هزار نفر از مردمان منطقه بلوچستان این استان را با سقایی آبرسانی می‌کند و آب زاهدان و سیستان با نیم میلیون نفر جمعیت وابسته به چاه‌نیمه‌های هیرمند است که تا دو سال آینده تمام می‌شود اگر حق‌آبه افغانستان نیاید.

تعداد بازدید : 13
 
شعارسال، بااندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:۸ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر:۲۵۶۱۳۹۵، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین