پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۷۱۹۷
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳
معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد در سال جاری خیز بلندی در تجاری سازی محصولات فناور، توانمندسازی و حل مسائل و چالش‌های کشور برخواهد داشت.
شعارسال: دومین جلسه کمیته اجرایی آیین‌نامه حمایت از فعالیت‌های فناورانه اعضاء هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در محل معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری برگزار شد.

در ابتدای جلسه، روح الله دهقانی؛ معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه رشد فعالیت‌های فناورانه در دانشگاه آزاد و درگیر کردن بخش‌های مختلف امیدوارکننده بوده، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در راستای گفتمان حل مساله و ایجاد دانشگاه نسل سوم و چهارم، گام‌های بلندی برداشته است. تدوین و ابلاغ آیین‌نامه حمایت از فعالیت‌های فناورانه اعضای هیات علمی توانست بستر لازم را در اختیار اعضای هیات علمی قرار دهد تا براساس مشوق‌ها و حمایت‌های مندرج در آن در راستای رسالت فناورانه دانشگاه آزاد، نقش موثرتری داشته باشند.


وی افزود: برای تسهیل امور مربوط به فناوری و نوآوری آیین‌نامه و دستورالعمل‌های لازم برای اعضای هیات علمی، دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه آزاد تعریف و ابلاغ شده و همچنین صندوق پژوهش و فناوری برای انواع حمایت‌ها و تسهیلات مستقر شده است. با تکمیل و تثبیت بستر‌های نرم افزاری و سخت افزاری در دانشگاه آزاد، این دانشگاه در سال جاری خیز بلندی در تجاری سازی محصولات فناور، توانمند سازی و حل مسائل و چالش‌های کشور برخواهد داشت.

اعضای هیات علمی فناور می‌تواند به موتور پیشران برای واحد‌ها تبدیل شود

در ادامه محسن قیصری؛ مدیر آیین‌نامه‌ها و سیاست‌های اداره کل سیاست گذاری و نظارت راهبردی، با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه در آبان سال ۱۳۹۹، گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات ارائه داد و گفت: ۱۵۱۲ درخواست جدید در سامانه ثبت شده و نشان می‌دهد که بخشنامه در واحد‌ها تا حدودی مورد استقبال قرار گرفته و اعضای هیات علمی در فرآیند مرتبط با آن مشارکت کرده‌اند.

وی یادآور شد: شاخص‌های مختلف در مقایسه با آمار سال گذشته شاهد رشد پنج برابری بوده است و لازم است برای بهبود تسهیلات و مشوق‌های مندرج در آیین نامه فعلی براساس شیوه نامه الف و ب راهکار و شاخص‌های مناسب تدوین شود.

همچنین سعید آزادیان؛ دبیر شورای گسترش، آمایش، برنامه ریزی و کارآفرینی دانشگاه، تصریح کرد: اعضای هیات علمی فناور می‌تواند به موتور پیشران برای واحد‌ها تبدیل شود و باید رویکرد حمایتی از این اعضا داشته باشیم. همچنین نیاز به هیات علمی فناور در هدایت پایان نامه‌های فناورانه وجود دارد.

در ادامه، بررسی انطباق با شیوه نامه الف و ب، تعیین تکلیف درخواست‌های بلاتکلیف، ویرایش دستورالعمل برای سطح بندی ۱ و ۲ برای پوشش شرکت‌های فناور غیر دانش بنیان و گواهی تایید فعالیت‌های فناورانه اعضای هیات علمی در دستور کار جلسه قرار گرفت.
 

خیز دانشگاه آزاد در تجاری سازی محصولات فناور
 
در این نشست روح الله دهقانی فیروزآبادی؛ معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری، قباد بهزادی پور؛ مدیرکل امور کارآفرینی و مراکز رشد، سعید آزادیان؛ دبیر شورای گسترش، آمایش، برنامه ریزی و کارآفرینی دانشگاه، محسن قیصری؛ مدیر آیین نامه‌ها و سیاست‌های اداره کل سیاست گذاری و نظارت راهبردی، هادی ابوالفتحی؛ مدیر امور هیات علمی دانشگاه، عبدالله محمدی؛ مدیرکل آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، طاهر ارمغانی؛ مدیر طراحی دوره‌های آموزش فناوری و کارآفرینی، محمدرضا شفاعتی؛ حمید ابوطالبی؛ مدیر هیات ممیزه و ارتقا، حسین باقری؛ مدیربرنامه ریزی اداره کل برنامه و بودجه دانشگاه، لطف الله محمدی؛ معاون پشتیبانی و بهره برداری مرکز فناروی اطلاعات و شبکه علمی، حضور داشتند. دومین جلسه کمیته اجرایی آیین نامه حمایت از فعالیت‌های فناورانه اعضاء هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

شعارسال، بااندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرنامع دانشجویان ایران، تاریخ انتشار:۷ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر:snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین