پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۷۹۹۲
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
سما سادات اکبری گفت: توصیه می‌شود زمانی از طب سنتی برای بیماری کرونا استفاده شود که علائم کمی از بیماری در فرد به وجود آمده است و اگر احساس شد دارو‌های طب گیاهی جوابگوی وضعیت فرد نیست، تعلل جایز نیست و باید حتما به سمت دارو‌های شیمیایی رفت.
شعارسال: با فراگیری و جهانی شدن ویروس ناشناخته کرونا سرعت داروسازی تمام کشور‌ها به ساخت دارو‌هایی برای درمان و پیشگیری از ابتلا به کرونا اقدام کردند که دارو‌های بسیاری در این زمینه ساخته شد. کشور ایران هم در این زمینه پیشرفت‌های بسیار چشمگیر و قابل تأملی را داشته است و واکسن‌های ایرانی که تا امروز ساخته شده با گرفتن تاییدیه‌های لازم به بازار عرضه شده است دارو‌هایی با ترکیب دارویی جهت درمان بیماران سرپایی تولید شده و به طور رسمی در داروخانه‌های کشور موجود است. از طرفی هم برخی معتقداند کرونا را می‌توان با طب سنتی و به کارگیری این روش درمان کرد.


در این باره سما سادات اکبری نامقی پزشک و دکتری طب سنتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا گفت: طب سنتی با مزاج شناسی کار می‌کند و به دلیل اینکه طبیعت کرونا سرد وخشک است، اقلام گرم و‌تر برای درمان و پیشگیری بسیار مورد توجه است.

او با بیان اینکه خوردن گرمی به افزایش توان جسمی بدن بسیار کمک می‌کند و طب سنتی در این زمینه پیشرفت‌های چشمگیری نیز داشته است و در زمینه بهبود و بهبود عوارض کرونا کمک‌هایی کرده است، افزود: بار‌ها دیده شده بیمار از کرونا جان سالم به در برده است، اما از طرفی عوارض بیماری مانند تنگی تنفس، بی اشتن‌هایی و.. او را اذیت می‌کند و دارو‌های تقویتی نیز موثر نیست در این زمینه طب سنتی تعادلی برقرار می‌کند که این امر باعث می‌شود عوارض از بین رود.


اکبری نامقی ادامه داد: در زمینه درمان و پیشگیری کرونا خواستیم کار‌هایی را انجام دهیم، اما خیلی شاید بسیاری از کار‌های غیر اصولی انجام شده است چرا که اعلام شده «گرمی بخورید»، اما در مقابل نگاه نشده که مزاج بیمار شاید گرم باشد و این گرمی بیش از حد می‌تواند آسیب زا باشد.

او درباره استفاده از دارو‌های شیمیایی در کنار طب سنتی برای درمان کرونا تصریح کرد: سویه‌های جدید کرونا مانند دلتا، لامبدا و... باید بسیار سریع درمان شود و به محض اینکه فرد بیمار دچار عوارض شود باید با پزشک مشورت کند.

اکبری نامقی ادامه داد: برای درمان طب سنتی باید حتما به متخصصین فن مراجعه شود چرا که مشاهده می‌شود در نهایت پونه یا آویشن برای درمان کرونا مصرف می‌شود و درمان جدی تری صورت نمی‌گیرد.

این پزشک طب سنتی گفت: برای درمان بیماری کرونا با استفاده از طب سنتی باید میزان پیشرفت بیماری در ابتدا سنجیده شود و پزشک طب سنتی دراین باره مزاج شناسی کند و دارو تجویز شود. حتی در خانواده‌ای مشاهده شده است که سه مزاج مختلف وجود دارد و دارو‌های این افراد متفاوت است.

اکبری نامقی افزود: دارو‌های طب سنتی اغلب عفونت کِش هستند و در مقابل دارو‌های شیمایی عفونت کُش. به همین دلیل بهتر است بیمار از یک طرف برای درمان استفاده کند.

او با اشاره به اینکه توصیه می‌شود زمانی از طب سنتی برای بیماری کرونا استفاده شود که علائم کمی از بیماری در فرد به وجود آمده است و اگر احساس شد دارو‌های طب گیاهی جوابگوی وضعیت فرد نیست، تعلل جایز نیست و باید حتما به سمت دارو‌های شیمایی و پزشک مراجعه کرد، افزود: توصیه من در استفاده از دارو‌های گیاهی پیشگیری مقدم بر درمان است و باید قبل از اینکه بیماری بر فرد عارض شود، با دارو‌های پیشگیری به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک شود همچنین دراین شرایط کرونا به سراغ فرد نمی‌آید و زمانی هم اگر فرد بیمار شود، میزان درگیری او بسیار کم است.

این پزشک طب سنتی گفت: استفاده از سوپ یونجه و جوانه‌ی گندم طبع لطیفی دارد و برای بهبود سیستم ایمنی بدن بسیار مورد توجه است و به بهبود علائم کرونا هم کمک می‌کند و همچنین باعث نمی‌شود بویایی و چشایی فرد بیمار از بین رود.

اکبری نامقی با بیان اینکه در ابتدای بروز علائم کرونا روغن مالی با روغن نعنا و غرغره کردن آب نمک می‌تواند موثر باشد، تصریح کرد: همچنین غرغره‌ی آب نمک برای همه‌ی طبع‌ها تأثیرگذار است.

این پزشک طب سنتی درباره واکسیناسیون کرونا گفت: به دلیل شیوع کرونا عده‌ای معتقد اند واکسیناسیون باید انجام شود و از طرفی عده‌ای نیز می‌گویند که بدون واکسن ایمنی بدن را افزایش دهیم. زمانی که ایمنی بدن افزایش پیدا کند بدن ناخودآگاه نیاز به واکسن ندارد.

اکبری نامقی گفت: در حال حاضر باتوجه به اینکه بسیاری از امور به داشتن کارت واکسن برمی گردد پس همه افراد باید آن را تزریق کنند.


شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۲۲۹۴۴۲، borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین