پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۰۴۵
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴
دکتر قدرت الله امام وردی بیان کرد: با اجرای طرح همسان‌سازی حتما کسری بودجه بیشتر و تاثیرات تورمی آن برای مردم ملموس خواهد شد.
شعارسال: کتر قدرت الله امام وردی، اقتصاددان و تحلیلگر مسائل اقتصادی در خصوص کسری بودجه احتمالی دولت ناشی از طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرد: صندوق‌های بازنشستگی در موقعیت ورشکستگی قرار دارند به طوری که طبق اصول علمی باید به ازای هر ۶ نیروی کار یک مستمری بگیر وجود داشته باشد، ولی امروز به ازای ۰.۷ نیروی کار یک مستمری بگیر وجود دارد.

وی با انتقاد از کاهش سن بازنشستگی توسط دولت گفت: میانگین سن بازنشستگی از ۵۳ سال به ۵۱.۵ سال رسیده که این موضوع بار بودجه‌ای زیادی بر دوش دولت قرار داده است. بازدهی صندوق‌ها هم بسیار پایین و در حد ۲ یا ۳ درصد است که دولت جدید باید با اصلاح مدیریت این صندوق‌ها در شستا و سایر بخش‌ها این رویه را اصلاح کند.

این اقتصاددان با انتقاد از رویه بررسی بودجه در مجلس گفت: مجلس امسال در رویه بررسی بودجه کسری بودجه لایحه دولت را بیشتر و به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان رساند به طوری که همین میزان هزینه در بودجه وجود دارد که منبعی برای آن دیده نشده است.

امام‌وردی اجرای طرح همسان سازی را منشا تشدید این کسری بودجه دانست و  گفت: با اجرای طرح همسان‌سازی حتما کسری بودجه بیشتر و تاثیرات تورمی آن برای مردم ملموس خواهد شد. دولت باید کسری بودجه را از طریق انتشار اوراق جبران نماید که با وجود بی‌اعتمادی که در بورس و سایر بازار‌های مالی وجود دارد، این اتفاق عملیاتی نیست. چه بسا همین ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی که در قانون بودجه امسال برای فروش اوراق وجود دارد در ۵ ماهه ابتدایی امسال تنها ۱۵ هزار میلیاردش (که کمتر از ۱۰ درصد است)، محقق شده است.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از نود اقتصادی، تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ۲۱۴۳۵۸۰، ۹۰eghtesadi.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین