پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۳۵۸۵۵۵
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۳
پس از اعلام آمادگی بانک مسکن برای اعطای وام یک میلیارد تومانی خرید مسکن و شرایط خاص آن وام، گروهی از کارشناسان به طرح بانک مسکن حمله نموده و آن را فاقد کارآمدی و سرشار از حاشیه و شائبه بیان داشته اند. با تشریح ادله‌های زیر مشخص خواهد شد که منتقدین تنها ظاهر داستان را دیده و بدلیل کم اطلاعی از اصل ماجرا، حملات کوری را متوجه این بانک تخصصی کرده اند.
شعار سال: پس از اعلام آمادگی بانک مسکن برای اعطای وام یک میلیارد تومانی خرید مسکن و شرایط خاص آن وام، گروهی از کارشناسان به طرح بانک مسکن حمله نموده و آن را فاقد کارآمدی و سرشار از حاشیه و شائبه بیان داشته اند. با تشریح ادله‌های زیر مشخص خواهد شد که منتقدین تنها ظاهر داستان را دیده و بدلیل کم اطلاعی از اصل ماجرا، حملات کوری را متوجه این بانک تخصصی کرده‌اند.

بانک مسکن در روند تخصیص وام‌های مختلف ضمن برنامه ریزی برای تامین منابع تخصیص وام، در آن واحد می‌بایست به تغییر در دو طرف معادله عرضه- تقاضای مسکن و وضعیت اثرگذاری وام بر عرضه- تقاضا مسکن، توجه داشته باشد. از طرف دیگر همه ما می‌دانیم که وام‌های ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی مسکن در بانک مسکن و سایر بانک‌ها، تنها می‌تواند باعث افزایش توان شهروندان برای خرید ۱۰-۱۵ متر ملک شده و عملا فاقد کارایی است. کارشناسان و مدیران بانک مسکن نیز به این واقعیت وقوف کامل داشته و بستر را برای افزایش تدریجی وام مسکن با نظرداشت به اثرگذاری‌ها روی تعادل بازار عرضه- تقاضا فراهم می‌سازند. تصویب وام ۴۰۰ میلیون تومانی مسکن، یکی از همین اقدامات محسوب می‌شود.

بر این قاعده، وام یک میلیارد تومانی تنها یکی از برنامه‌های این بانک تخصصی برای افزایش سقف تسهیلات بوده و با توسعه طرح‌های مسکن سازی دولت و جدی‌تر شدن برنامه‌های حمایتی از مسکن دار شدن شهروندان، شاهد ارایه بسته‌های متنوع و موثرتری خواهیم بود. لذا، متهم سازی بانک مسکن به تدوین و اجرای برنامه‌های کم اثر و نقد یک طرح بدون شناخت و آگاهی از عقبه آن، چندان کار منصفانه و عقلانی نبوده و باید متوقف گردد.

از کلیه همکاران رسانه‌ای و همچنین هم صنفی‌های دانشگاهی، تقاضا می‌گردد از نقد نابجا پرهیز نموده و با ارایه راهکار‌های کارشناسی، شرایط را برای تقویت فعالیت این بانک تخصصی کشور فراهم سازند.
 
حمله نابجا و ناآگاهانه به طرح وام یک میلیاردی بانک مسکن
 
 
حمله نابجا و ناآگاهانه به طرح وام یک میلیاردی بانک مسکن
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین