پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۳۵۹۳۴۰
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲
وقتی مدیریت نهادی علمی را به افراد علمی بیشتر سیاسی (واژه ای جدید) می سپاریم . وقتی قادر به خود کنترلی در برخورد با صاحبان اندیشه نیستیم و رفتار کنترلی عالم سیاست را می خواهیم عینا در نهاد علمی پیاده کنیم و ..... ، نتیجه می شود فرار مغزها . نتیجه می شود حاشیه گرایی صاحبان خرد و پر رنگ شدن عالم نماها. کی باید متوجه شویم که جهان در حال وارد شدن به موج چهارم شناخت بشری و ترکیب علم با دین است. منظور علم واقعی با دین واقعی می باشد نه دین سیاسی شده متعصب با علم مدرک زده کم خاصیت. بیشتر از داشته هایمان صیانت کنیم. یادمان نرود که کشور ثروتمند ، کشوری است که پذیرفته ، به هر میزان که عالم داشته باشیم، باز کم دارد و فقیر است.
شعار سال: رضا داوری اردکانی (استاد بازنشسته فلسفه دانشگاه تهران و رییس کنونی فرهنگستان علوم) گفته چند سال پیش دانشگاه آزاد حدود هفتاد استاد نامدار را در اوایل یک ترم بدون اینکه به آن‌ها اطلاع بدهد از طریق قطع حقوق اخراج کرد.

من هم یکی از آنان بودم که بر طبق رویّه خود اعتراض نکردم و تا آخر ترم رفتم و درسم را دادم. معنی این رویّه و سکوت کنونی من این نیست که اخراج استاد را درست می‌دانم.

من هم مثل بسیاری از همکارانم اخراج استاد دانشگاه، آن هم به جرم داشتن رأی و نظر خاص را کاری ناروا می‌دانم.

این رفتار و معامله در اصطلاح فقه معامله مغبون‌الطرفین است. یعنی هم به علم آسیب می­‌رسد و هم دانشگاه زیان می­‌کند. ولی خوشبختانه قرار شده است آقای دکتر عبدالکریمی به کار استادی خویش برگردند و امیدوارم چنین شود.

شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از دیده بان ایران، تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۱۶۷۸۳، www.didbaniran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین