پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۹۴۶۷
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷
مدیرکل حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از مسدود بودن مرز‌های زمینی ایران و عراق در ایام اربعین و اعمال محکومیت سنگین از طرف عراقی‌ها برای زائران غیر مجاز خبر داد.
محمد جواد هدایتی در خصوص آخرین وضعیت مرز‌های ایران و عراق در ایام اربعین اظهار کرد: بر اساس اعلام ستاد مرکزی اربعین، بر اساس توافقات صورت گرفته با طرف عراقی، پذیرش زائران صرفاً از طریق مرز‌های هوایی خواهد بود که ۶۰ هزار سهمیه برای زائران ایرانی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: مصوبه ممنوعیت تردد زمینی به عراق به پایانه‌های مرزی مهران و شلمچه ابلاغ شده است؛ نیروی انتظامی هم مکلف شده از ورود مردم به پایانه‌های مرزی با عراق ممانعت کند؛ شرکت‌های حمل و نقلی هم از انتقال زائر به مهران و شلمچه منع شده اند.

اعمال محکومیت سنگین برای زائران غیر مجاز

مدیرکل دفتر حمل و نقل بین الملل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: عراق از پذیرش زمینی زائران اربعین خودداری می‌کند و مرز‌ها بسته است؛ اگر ورود غیر مجازی هم رخ دهد، از سوی طرف عراقی محکومیت‌های سنگین اعمال می‌شود.

وی درباره تردد مسافری از مرز‌های ایران با اقلیم کردستان در شمال عراق گفت: مرز‌های ایران با اقلیم کردستان باز است، اما ورود به منطقه عربی عراق از طریق اقلیم وجود ندارد و سیطره (ایست بازرسی)‌هایی در منطقه ورود به جنوب عراق ایجاد شده است که اگر یک تبعه ایرانی به هر شکلی توانست مجوز‌هایی برای ورود به اقلیم کردستان دریافت کند، این مجوز صرفاً برای تردد در منطقه اقلیم کردستان عراق معتبر است؛ اگر بخواهد از اقلیم وارد قلمروی عراق عرب شود، به عنوان ورود غیر مجاز تلقی خواهد شد.

شعارسال، بااندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار:۲۴ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر:۱۵۵۵۱۲۷، www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین