پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۹۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: آن فرد جدیدی که این روزها به صحنه قدرت آمده در دوره تبلیغات حرفهای بزرگتر از دهانش میزد که اگر من بودم در برابر دستگیری ملوانان در خلیج فارس چنین می کردم و چنان می کردم، در موقع تبلیغات ایشان شکر زیادی خوردند؛ بگذار از راه برسی بعد از فرماندهان بپرس که در خلیج فارس آن نیروها چه بلایی بر سر خود در قایق ها می آوردند.
شعار سال: سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پنجمین سالگرد شهادت شهید طهرانی مقدم که صبح امروز در سازمان نیروی هوا فضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد طی سخنانی با بیان اینکه شهید طهرانی را از سال 60 می شناسم عنوان کرد: شهید طهرانی مقدم از همان آغاز جنگ و بعد از آنکه مسئول توپخانه سپاه شدند لحظه ای آرام قرار و نداشتند و همواره در حال جهاد و تکاپو بودند.

وی افزود: در زمان جنگ ایران و ارتش بعث عراق ما تنها توپخانه 175 را داشتیم در حالی که دشمن ما از روز اول جنگ موشک هایی با برد 300 کیلومتر را داشت؛ هیچ توازنی میان توپ 175 ما و موشک اسکاد هزار گرمی آنها وجود نداشت.

رئیس ستاد کل نیروی های مسلح در ادامه گفت: زمانی ما در سوریه مطرح کردیم که به عنوان عضوی از محور مقاومت با هدف اعتلای نام اسلام انتظار داریم شما موشک در اختیار جمهوری اسلامی بگذارید آنها می گفتند این امر نیاز به برنامه ریزی بلند مدت دارد اما آنها شهید طهرانی مقدم را نمی شناختند شهید طهرانی مقدم با حرص و ولع سلاح های موشکی را در سوریه رصد می کرد و آموزش های چندین ساله را در ظرف 2 ماه فرا گرفت؛ سرانجام ما موشک های محدود از سوریه و لیبی وارد کردیم و آنها بعد از چند ماه، اعلام عدم همکاری کردند. اما در آن موقع دیگر شهید طهرانی مقدم کاملا فرآیند را فرا گرفته بود و مدتی بعد موشک اول او به کرکوک و به بغداد به هدف زده شد.

وی افزود: در سال 63 در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی فرماندهان گزارش های خود را می خواند و هنگامی که نوبت شهید مقدم رسید ایشان صحبت های خود را با«و ما رمیت اذ رمیت» آغاز کرد.

سرلشکر باقری با بیان اینکه ثمره اخلاص و جهاد شهید مقدم این بود که تمام گره ها در مسیر موشکی ما یک به یک حل می شد و جلو می رفت تصریح کرد: شهید مقدم قبل از شروع یک تست دعای توسل و زیارت عاشورا و بعد از تست به درگاه الهی سجده شکر به جا می آورد و به این دلیل که این کار او از عمق اعتقادش بود نتیجه اش را می گرفت.

رئیس ستاد کل نیروی های مسلح با بیان اینکه حرکت با اخلاص و تلاش جهادی بن بستی در برابر شهید مقدم قرار نداشت تاکید کرد: روزی بود که کشورهای سوریه و لیبی برای فروش موشک به ما فخر می فروختند؛ به ما می گفتند اینجا را بزنید آنجا را نزنید؛ همین سوریه به جایی رسید که در سال های گذشته جمهوری اسلامی ایران در منطقه حلب برای آنها صنعت موشکی تولید کرد که در جنگ 33 روزه ده سال پیش علیه صهیونیست ها بکار گرفته شد.

وی افزود: شهید مقدم درباره مقام معظم رهبری به من می گفت این سید بزرگوار باید دستش پر باشد تا بتواند با اقتدار در برابر دشمنان اقدام کند؛ شهید همچنین می گفت چرا عده ای صهیونیست باید به ایران چنگ و دندان نشان بدهند و ما موشکی نداشته باشیم که آنها را پشیمان کنیم؛ و اینگونه شد که شهید مقدم آنقدر تلاش کرد که موشک شهاب 3 رسید.

سرلشکر باقری با بیان اینکه مسئله سوخت جامد موشک ها نیز از جمله دغدغه های شهید مقدم در سال های پایانی بود یادآور شد: شهید در سال های اخر پربرکت خود تلاش خود را برای حل مشکلات سوخت موشکی به کار گفت؛ سوختی که هم در حجم انبوه قابل حصول باشد و هم به موشک قابلیت های تاکتیکی بدهد.

رئیس ستاد کل نیروی های مسلح با بیان اینکه شهید مقدم به نصرت الهی اعتقاد راسخ داشت و همواره خلق حسن و نیکو با همکاران خود برخورد داشت گفت: شهید مقدم از جمله فرماندهانی بود که همکارانش نه به خاطر وظایف سازمانی و نه بخاطر به دست آوردن پست و مقام بلکه به خاطر خلق حسن ایشان و اینکه می دیدند برای خدا کار می کند؛ با او بهترین همکار را داشته اند؛ یک حاج حسن می گفتند هزار حاج حسن از دهانشان می ریخت.

وی در ادامه یادآور شد: شهید مقدم در میان دو عملیات بیت المقدس و رمضان که یکی دوماهی فاصله داشت مسابقات دوره ای فوتبال را میان رزمندگان برگزار کرد. او اعتقاد داشت که این امر موجب رفاقت بیشتر و همچنین آماده نگه داشتن رزمندگان می شود.

سرلشکر باقری با بیان اینکه برگزاری اردوهای خانوادگی برای کارکنان و همچنین اعتقاد به جوانان و نسل جدید از جمله اقدامات و اعتقادات شهید مقدم بود گفت: الان که به یگان موشکی می رویم جوان های 30 الی 35 ساله زیادی را می بینیم که از فرماندهان گردان های موشکی ما هستند. شهید مقدم پایه گذار این مسیر بود که همچنان با قوت و بدون ضعف و کاستی ادامه دارد.

رئیس ستاد کل نیروی های مسلح با بیان اینکه ما اخلاص را از امثال شهید طهرانی مقدم آموخیتم گفت: این شهید بدون تفسیر و اظهار نظر همواره از ولایت فقیه تبعیت مطلق داشت و پشت سر او حرکت می کرد.

وی با بیان اینکه اقتدار موشکی که شهید مقدم پایه گذار آن بود با دوران دفاع مقدس و حتی یک سال پیش همین موقع هم قابل قیاس نیست تاکید کرد: حرکت موشکی ما آنقدر پرشتاب است که تمام جهان کفر با وجود طراحی سیستم های ضدموشکی و اسم های دهان پرکنی که برای آن می گذارند نتوانسته اند بر سرعت، دقت و فراگیری موشک های ما غلبه کند.

سرلشکر باقری افزود: امروز توان موشکی ما به جایی رسیده که دشمنان ما نمی توانند تصمیم به تجاوز بگیرند؛ حتی اگر دیوانه ای در راس یک رژیم جعلی چند بار بخواهد علیه ما جنگ را آغاز کند به او هشدار می دهند که پایان این جنگ دست تو نیست.

رئیس ستاد کل نیروی های مسلح با بیان اینکه جنگی که با جمهوری اسلامی ایران آغاز شود پایانش مشخص نیست یادآور شد: در جنگ 33 روزه حزب الله لبنان که یک گروه چریکی است در برابر اسرائیل پیروز شد؛ اسرائیل با تمام توان خود در برابر این گروه چریکی جز منهدم سازی برخی ساختمان ها هیچ کاری نکرد؛شاید باورتان نشود که یک فرمانده گروهان بزرگترین تلفات حزب الله در این جنگ 33 روزه بود؛ حتی خود وینوگراد دو سال بررسی کرد و بعد از آن گفت: اسرائیل شکست خورده و از ابتدا نباید وارد این جنگ می شد.

وی با بیان اینکه آثار کار شهید مقدم تا ابد باقی است تصریح کرد: آن فرد جدیدی که این روزها به صحنه قدرت آمده در دوره تبلیغات حرفهای بزرگتر از دهانش می زد که اگر من بودم در برابر دستگیری ملوانان در خلیج فارس چنین میکردم و چنان می کردم؛ در موقع تبلیغات ایشان شکر زیادی خوردند؛ بگذار از راه برسی بعد از فرماندهان بپرس که در خلیج فارس آن نیروها چه بلایی بر سر خود در قایق ها آوردند.

سرلشکر باقری افزود: تهدید ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز شبیه به شوخی است.

رئیس ستاد کل نیروی های مسلح با بیان اینکه محور مقاومت روز به روز قوی تر شده تصریح کرد: امنیت مثال زدنی امروز ما به برکت اخلاص رزمندگانی چون شهید طهرانی مقدم است؛ باید با تمام جان خود از دستاوردهای شهدا محافظت کنیم؛ می دانیم که یک شب بخوابیم دشمن بیدار است.

ویبا بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بدون هیچ چشم داشتی به یک وجب از خاک همسایگان در منطقه نگاهی ندارد گفت: ما صرفا منافع اسلام را دنبال می کنیم.

سرلشکر باقری با بیان اینکه نیروهای مسلح در اداره کشور مسئولیتی ندارد خاطرنشان کرد: ما امیدواریم و از مقامات عزیزمان می خواهیم که راه نورانی شهید مقدم را در پیش بگیرند و بهتر از گذشته در مسیر اقتصاد مقاومتی حرکت کنند؛ آنچه خود داریم را نباید از بیگانه تمنا کنیم؛ مگر تولید دان مرغ و سویا سخت تر از موشک است که جوانان ما آن را تولید کرده اند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 20 آبان 395، کد مطلب: 243042، www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
0
0
زیاد تند نرو جناب باقری عزیز. جنگ مهمتر از اونه که بدست دوستان نظامی سپرده بشه. ضمن احترام به شخصیت و سوابق حضرتعالی، استدعا دارم در حوزه تخصصی خودتان ورود داشته باشید و حرف های مگو را هم رسانه ای نکنید. بسیاری از این حرف ها متاسفانه در آینده باعث سو استفاده شده و پیامدهای گرانی در بر خواهد داشت.
لطفا با درایت، جلوی اینگونه سو استفاده های احتمالی را بگیرید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین