پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۹۹۰۲
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۷
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان شمالی گفت: ۱۶ معدن این استان که کار‌های مربوط به اکتشاف آن انجام شده آماده واگذاری به بخش خصوصی است.
شعار سال: سیدعلی میرکریمی اظهار داشت: خراسان شمالی دارای ظرفیت‌های زیاد در زمینه فعالیت‌های معدنی است و به لحاظ ذخیره معدنی و تنوع ماده معدنی ظرفیت‌های خوبی در این استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ معدن قابل واگذاری به بخش خصوصی در سامانه مجوز‌های بی نام بارگذاری شده است گفت: عمده این معادن شامل سنگ تزیینی، مرمریت و بتنی است که تمامی فرآیند‌ها برای بارگذاری به بخش خصوصی آن انجام شده است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با بهره بردرای از این معادن برای بیش از ۲۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود و میزان سرمایه گذاری در آن یک هزار و ۹۲۰ میلیار ریال برآورد شده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره واگذاری طرح‌های ناتمام بخش دولتی به بخش خصوصی اظهار داشت: ۳۲ طرح دولتی قابل واگذاری به بخش خصوصی هم در سامانه مجوز‌های بی نام استان بارگذاری شده است.

میرکریمی با اشاره به اینکه میزان پیشرفت این طرح‌ها تا ۶۰ درصد است افزود: این طرح‌ها در حین اجرا برای برای ۳۸۴ نفر شغل ایجاد می‌کند و برای تکمیل آن هفت هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه تمامی فرآیند‌ها برای واگذاری این پروژه‌ها به بخش خصوصی طی شده و دولت، مزایایی برای ورود بخش خصوصی دیده است تصریح کرد: سرمایه گذار می‌تواند بخشی از طرح را تغییر کاربری دهد تا منافعش در اجرای این طرح تامین شود و انجام کار دارای توجیه اقتصادی باشد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امکان پرداخت تسهیلات بانکی هم برای تکمیل این طرح‌ها به بخش خصوصی وجود دارد.

اکنون ۲۵۴ معدن در استان ثبت شده است که ۱۲۰ فقره معدن از این تعداد فعال و مابقی غیرفعال است.

میزان ذخیره قطعی معادن خراسان شمالی یک میلیارد و ۵۸ میلیون تن و میزان ذخیره استخراج اسمی معادن ۱۱ میلیون و ۵۰۰هزار تن است.

سالانه پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تن ماده معدنی از معادن خراسان شمالی استخراج می‌شود. میزان سرمایه گذاری توسط معدنکاران استان یکهزار و ۳۴۰ میلیارد ریال است. در کشور ۶۸ ماده معدنی وجود دارد که خراسان شمالی ۲۸ نوع آن را دارد.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از می‌متالز، تاریخ انتشار: ۲۹شهریور۱۴۰۰، کد خبر: felezatkhavarmianeh.ir/۲۲۸۳۰
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین