پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۹۹۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
معاون اسبق زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: حد و حدود مهریه براساس وضعیت درآمدی مردان باید باشد و در این خصوص شغل مردان تعیین کننده است.
شعار سال: زهرا سجادی، معاون اسبق زنان و خانواده ریاست جمهور، درباره طرح جدید نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخصوص اصلاح قانون مهریه و کاهش سقف سکه، اظهار کرد: مهریه قاعده‌مند است و وقتی مردان تقبل می‌کنند که مهریه را به زنان دهند نمی‌توانند بگویند "مهریه رو کی داده و کی گرفته" و فقط یک مبلغ صوری را تعیین و ازدواج انجام شود.


او افزود: مطالبات برخی از زنان درخصوص مهریه آنقدر زیاد شده که مشکلات را مضاعف کردند و مردان را برای مهریه به زندان انداختند این یکی معضلات جامعه ماست، اما وقتی مردی قبول می‌کند که مهریه را بپردازد، ولی حق زن را نمی‌دهد، زن مجبور می‌شود برای گرفتن حق خود، مرد را به زندان بیاندازد.


سجادی با بیان اینکه تعیین مبلغ زیاد مهریه و امتناع مردان برای پرداخت مهریه هر دو اشتباه است، بیان کرد: راهکاری که مجلس به دنبال آن است راه درستی است، رهبر انقلاب یکی از کار‌های فرهنگ‌سازی که در زمینه فرهنگ‌سازی انجام دادند این بود که وقتی صیغه عقدی را برای زوجین می‌خواندند تاکید داشتند سقف مهریه ۱۴ سکه است اگر تعداد سکه‌های مهریه بیشتر از این بود رهبر انقلاب صیغه عقد را جاری نمی‌کردند.

معاون اسبق زنان و خانواده ریاست جمهور ادامه داد: رهبر انقلاب می‌خواستند فرهنگ‌سازی کنند تا با این فرهنگ‌سازی بتوانیم جامعه را به سمتی ببریم که جامعه در تعیین مهریه متعادل رفتار کنند و از طرفی مهریه رقمی باشد که قابل پرداخت باشد وقتی زنی به اندازه سن خود مهریه تعیین کند همسرش اگر به اندازه عمرش نیز کار کند توان پرداخت آن را ندارد مهریه باید به صورتی تعیین شود که از سوی مردان توانایی پرداخت وجود داشته باشد.
 
 
نمی‌توان گفت «مهریه رو کی داده و کی گرفته؟»

او اضافه کرد: مهریه باید یک کف و یک سقف داشته باشد، نمی‌شود حتما گفت فقط باید ۱۴ سکه مهریه تعیین شود و بیشتر از آن نمی‌شود. حد و حدود مهریه براساس وضعیت درآمدی مردان باید باشد و در این خصوص شغل مردان تعیین کننده است وقتی مردی کارمند ساده است و ۷ میلیون حقوق می‌گیرد نمی‌تواند مهریه سنگین را پرداخت کند پس باید براساس درآمد مردان حدی را تعیین کنیم.

سجادی با اشاره به اینکه روایت از پیامبر داریم که مهریه کم برکت زندگی را بیشتر می‌کند، گفت: مهریه کم زندگی را شیرین‌تر می‌کند و مهریه بالا زندگی را مقاوم نمی‌کند اینکه نمایندگان مجلس به این حوزه ورود کردند اقدام خوبی است چراکه باید حد و حدود برای مهریه تعیین شود تا هم حق زنان پرداخته شود و هم مردان زندانی نشوند.
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از برنا، تاریخ انتشار:۲۹ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر:۱۲۳۵۰۴۲، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
0
0
مهریه بالا هیچ زندگی رو نجات نداده مهریه کم هم باعث خوشبختی نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین