پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۹۹۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴
رئیس سازمان عشایر اعلام کرد؛ کارت تردد دام؛ شرط ارائه خدمات به عشایر از آذر است.
شعار سال: رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: ارائه خدمات به عشایر از آذر سال جاری تنها با کارت تردد دام صورت می‌گیرد.

 شاهپور علایی مقدم با تاکید بر پیگیری و دریافت کارت تردد دام برای عشایر افزود: از آذر سال جاری به عشایری که کارت تردد دام و کارت شناسایی عشایری دریافت نکرده باشند هیچگونه خدماتی داده نمی‌شود.

وی گفت: امسال به دلیل خشکسالی بی سابقه، علوفه مرتعی یک میلیون و ۸۰۰ هزارتن کاهش یافته است که شش هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت در بخش عشایری وارد شده، اما تنها ۵۰ میلیارد تومان برای جبران این خسارت اختصاص داده شده که بسیار ناچیز است.

به گفته وی، به هر نفر عشایر تا ۵۰ میلیون تومان و به خانم‌های عشایری ۲۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۴ درصد پرداخت می‌کنیم.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه در سال‌های اخیر تلاش زیادی شد تا نام عشایر را در برنامه‌های پنج ساله کشور وارد کنیم، افزود: در گذشته و در پنج برنامه توسعه کشور تنها یک بار نام عشایر آن هم در حوزه بیمه اجتماعی آورده شده بود.

وی گفت: برای اینکه بتوانیم برای عشایر کاری انجام دهیم باید ظرفیت‌های قانونی لازم را ایجاد کنیم، برهمین اساس در برنامه ششم که یک سند بالادستی است ۱۷ بار نام عشایر آورده شد و اکنون موضع سازمان امور عشایر ایران از یک موضع ملتمسانه به یک موضع مطالبه‌گرانه در ارتباط با دستگاه‌ها تبدیل شده است.

علایی مقدم خاطرنشان کرد: نقش عشایر در تأمین امنیت غذایی و توسعه پایدار بسیار زیاد است و توجه به عشایر توجه به امنیت غذایی و استقلال کشور است.
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از دهقان نیوز، تاریخ انتشار:۲۹ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ۵۷۰۳۲، www.dehghannews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
0
0
برای دام هم باید کارت تردد بگیرن؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین