پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۱۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳
آیین بهره‌برداری از خط تولید نخ پنبه‌ای پلی استر در مراسمی با حضور رئیس بنیاد مستضعفان جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
شعار سال: خط تولید نخ پنبه پلی‌استر با ظرفیت تولید یک هزار تن صبح امروز با حضور سیدپرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، رئیس مجمع نمایندگان یزد، استاندار و جمعی از مسئولان استانی به بهره برداری رسید.

فتاح در ادامه تاکید کرد: ضریب ایجاد اشتغال در سرمایه‌گذاری‌های مختلف متفاوت است.
وی تصریح کرد: در برخی صنایع ممکن است ما با هزینه متعارفی اشتغال‌زایی قابل توجهی ایجاد کنیم، ولی در برخی عرصه‌ها با وجودی که سرمایه‌گذاری بسیار بالایی هم انجام شده، اما اشتغال‌زایی خاصی صورت نگرفته است.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه باید در تمام این عرصه‌ها توجه به سرمایه گذاری وجود داشته باشد عنوان کرد: با این وجود در حوزه اشتغال باید توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

این کارخانه با هدف تکمیل زنجیره تولید نخ پنبه و همچنین تأمین نیاز داخلی راه‌اندازی شده و تاکنون توانسته با سرمایه‌گذاری ۴۴ میلیارد تومان برای بیش از ۶۰ نفر به طور مستقیم و ۱۲۰ نفر به طور غیرمستقیم اشتغال پایدار ایجاد کند.

رفع دو درصدی نیاز کشور به نخ پلی‌استر در این حوزه از دیگر ویژگی‌های این خط تولید در استان یزد که با ظرفیت نیرو‌های متخصص و توانمند داخلی در استان یزد راه‌اندازی شده است.

این مجموعه در حال حاضر ۳۰۰ نفر نیروی کار دارد و در زمینه تولید انواع نخ در سیستم ریسندگی الیاف کوتاه محور مشغول به فعالیت است.

تولید انواع نخ پنبه شانه، نخ پی استر و نخ پلی استر ۱۰۰ درصد از جمله تولیدات این کارخانه دانست و محصولات این کارخانه به لحاظ کیفیت یکی از بالاترین کیفیت‌های کشوری را به خود اختصاص داده است.

مجموعه تولیدی نخ پلی استر که امروز در یزد به بهره برداری رسید از حدود یک سال پیش تاکنون در لیست کارخانه‌های هدف تحریم آمریکا قرار گرفته و برای بروزرسانی و تکمیل تجهیزات فنی با مشکلات متعددی مواجه شده است.

بنیاد مستضعفان گام‌های موثری در راستای محرومیت زدایی برداشته است

استاندار یزد نیز در مراسم افتتاحیه این کارخانه اظهار داشت: یکی از درخواست‌هایی که استان یزد از بنیاد مستضعفان دارد در ارتباط با توسعه سرمایه‌گذاری در این استان است.

محمدعلی طالبی خاطرنشان کرد: عرصه‌های مختلف فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در استان یزد به عنوان استانی که زیرساخت‌های بسیار خوبی در این حوزه دارد فراهم است.

استاندار یزد با بیان اینکه بنیاد مستضعفان در دوران کرونا فعالیت‌های بسیار خوبی در استان یزد انجام داده گفت: حمایت از اقشار مستضعف و خاص از جمله در شهرستان بهاباد از جمله اقدامات و فعالیت‌های بسیار خوبی بود که بنیاد مستضعفان در این استان انجام داده است.

طالبی خاطرنشان کرد: مجموعه اقدامات بنیاد مستضعفان در شهرستان بهاباد این نوید را به وجود آورد که انشاالله در دیگر شهرستان‌های محروم استان از جمله شهرستان خاتم که شرایطی تقریبا مشابه بهاباد دارد هم این اتفاق خوب رقم بخورد.

وی گفت: برخی از مسائل ریز و درشت دیگر هم در استان یزد وجود دارد که مرتبط با بنیاد مستضعفان است از جمله موزه قصر آیینه که میراث فرهنگی درخواست تهاتر آن توسط بنیاد مستضعفان با برخی دیگر از بنا‌های تاریخی یزد را دارد.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: مردم استان خاطرات زیادی نسبت به موزه قصر آیینه دارند و با توجه به حسی که مردم به این بنا دارند نمی‌توان کاربری آن را تغییر داد و می‌توان به عنوان موزه فعالیت آن را تقویت کرد.

۱۱ حوزه مقاومت بسیج در هفته دفاع مقدس در همدان افتتاح می‌شود

مدیرعامل این کارخانه در حاشیه مراسم بهره برداری، جایگزین کردن مواد اولیه ایرانی به جای مواد اولیه خارجی را رویکرد جدی و جدید این کارخانه تولید نخ دانست و تصریح کرد: امیدواریم با حمایت مسئولان ارشد استانی و کشوری با افزایش ظرفیت خط تولید نسبت به تعریف کردن پروژه‌های جدید اقدام و اشتغال بیشتری در این حوزه ایجاد شود.

وی با بیان این‌که در حال حاضر روزانه حدود ۱۳ تن و در سال بالغ بر شش هزار تن انواع نخ در این کارخانه تولید می‌شود، تأکید کرد: با توجه به زیرساخت‌های فیزیکی هنوز هم امکان تقویت و گسترش این کارخانه به نفع توسعه اقتصادی کشور و استان یزد وجود دارد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: ۳۰شهریور ۱۴۰۰، کد خبر:۲۵۷۶۰۹۰، tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
0
0
افتتاح این خط تولید موجب اشتغال شده که جای امیدواری هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین