پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۳۹۴
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲
ثبت پرونده SARS-CoV-۲ تقریباً همیشه با آزمایش مثبت کووید همراه بوده است. اما ظرفیت کشور‌ها برای شناسایی و گزارش عفونت‌ها محدود است. اکونومیست در سپتامبر سال گذشته برآورد کرد که احتمالاً تنها یک نفر از ۲۰ نفر در سراسر جهان تاکنون وارد آمار رسمی شده‌اند.

شعار سال: به گزارش برنا و براساس گزارشی که اتاق بازرگانی تهران منتشر کرده است، این امر به نحوه واکنش دولت‌ها و سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی و نحوه توزیع کمک‌ها و واکسن‌ها تأثیر می‌گذارد. پس چرا آمارهای رسمی این‌قدر اشتباه است؟
 
ثبت پرونده SARS-CoV-۲ تقریباً همیشه با آزمایش مثبت کووید همراه بوده است. اما ظرفیت کشورها برای شناسایی و گزارش عفونت‌ها محدود است. اکونومیست در سپتامبر سال گذشته برآورد کرد که احتمالاً تنها یک نفر از ۲۰ نفر در سراسر جهان تاکنون وارد آمار رسمی شده‌اند.

این یعنی حدود ۶۰۰ میلیون عفونت بدون شمارش.
 
این مشکل در کشورهای فقیر بدتر است بنابراین مقایسه با مناطق ثروتمند تا حدی زیادی بی‌معنی است.
 
جمهوری دموکراتیک کنگو را به‌عنوان‌مثال در نظر بگیرید. بر اساس آمار رسمی، تنها ۵۶ هزار مورد و هزار مرگ در این کشور ۹۲ میلیون‌نفری گزارش شده است.

اما شواهد دیگر نشان می‌دهد که این تعداد بسیار کم است. حدود ۵ درصد از نمایندگان پارلمان کنگو براثر بیماری کووید ۱۹ جان خود را ازدست‌داده‌اند.
 
این رقم ۴۵۰۰ برابر نرخ رسمی در جمعیت عمومی این کشور است.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا  ، تاریخ انتشار:  1مهر    1400، کدخبر:1236732 ، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین