پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۶۴
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
استاندار خوزستان با هشدار به مسئولان دستگاه های اجرایی استان در خصوص دادن وعده توخالی به مردم، گفت:باید با اقدامات عمرانی، بخش عمده ای از مشکلات مردم مناطق حاشیه ای و کمتر برخوردار را برطرف کرد.
شعارسال: غلامرضا شریعتی شامگاه دوشنبه در ادامه بازدیدهای خود از مناطق کمتر برخوردار شهرستان اهواز نظیر 'کوی آل صافی، 400 دستگاه و کوی رمضان اهواز' در مسجد حضرت ابوالفضل العباس (ع) کوی رمضان در جمع اهالی این منطقه گفت:منطقه کوی رمضان اهواز با مشکلات جدی زیرساختی مواجه بوده و نیاز است که از تمامی امکانات کشوری و استانی در راستای رفع محرومیت این مناطق استفاده کنیم.

وی افزود: وظیفه مسئولان دستگاه های استانی علاوه بر اقدام در راستای اجرای پروژه های عمرانی و رفع مشکلات استان، رفع محرومیت از مناطق کمتر برخوردار استان است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه باید برای ایجاد محیط زیست سالم برای اهالی این مناطق اقدام کرد،گفت:مسئولان نباید با وعده واهی، نگاه شهروندان را به نظام و دولت تغییر دهند، اگرچه در گذشته این رفتار صورت گرفته و بخشی از مردم نسبت به مسئولان استان نگاه مثبت ندارند و گمان می کنند که وعده ها مانند گذشته عملی نمی شود.

شریعتی با تاکید بر لزوم اصلاح نگام شهروندان به مسئولان، گفت:اگرچه مسئولان نیز با محدودیت هایی مواجه هستند که در بیشتر موارد مانعی پیش روی آن ها به شمار می رود اما هیچگاه نباید به مردم وعده ای بدهند که عملی نشود.

رئیس شورای اداری استان خوزستان در ادامه سخنانش خطاب به مدیر کل راه و شهرسازی استان، گفت:یکی از عمده ترین مشکلات مردم منطقه کوی رمضان اهواز نداشتن سند مالکیت است و دفتر اداره عمران و بهسازی بافت های فرسوده اداره راه و شهرسازی استان نیز تعطیل شده و لازم است این اداره به این منطقه انتقال یابد تا دسترسی مردم برای رفع مشکلات خود آسان تر شود.

استاندار خوزستان ادامه داد:بخشی از مشکلات این منطقه به خود مردم بر می گردد چرا که در مناطقی ساخت و ساز کرده اند که غیرقانونی بوده و بخشی از آن باید جابجا شود که در این زمینه نیز یک هزار و 200 واحد در حال ساخت است که بیش از 200 واحد آن پیشرفت بالای 70 درصد داشته و به زودی تکمیل و تحویل می شود.

وی بیان کرد:سایر واحدها نیز در صورت تامین اعتبار به زودی تکمیل شده و بخش عمده ای از مشکلات مردم این منطقه برطرف می شود.

شریعتی تصریح کرد: همچنین شش واحد مسکونی که در این منطقه در وضعیت خطرناک بود، شهرداری منطقه 7 مشکلات این منازل را برطرف کرده و برای انتقال آن ها به واحدهای جدید اقدام لازم را صورت می دهد.

وی یکی دیگر از مشکلات این مناطق را دفع بهداشتی فاضلاب برشمرد و افزود:سرریز شدن فاضلاب درمناطق کوی آل صافی، کوی مجاهد و کوی رمضانف برای شهروندان نامناسب است و باتوجه به پیگیری های اخیر و بازدیدهایی که صورت گرفت، اقدامات لازم در راستای رفع این مشکلات اغاز شده است.

استاندار خوزستان گفت:وضع آب شرب در منطقه شرق اهواز نیز مناسب نیست که به عنوان استاندار خوزستان به دلیل شرایط ایجاد شده از مردم این مناطق عذرخواهی می کنم.

وی افزود: در زمان حاضر 70 درصد آب شرب منطقه کوی رمضان اهواز صرف فضای سبز می شود در حالی که گفته مردم این منطقه، آنها با قطعی آب طولانی مدت در طول روز مواجهند و مشکلات عمده ای در زمینه تامین آب شرب دارند.

شریعتی ادامه داد: متاسفانه دو حلقه چاه در منطقه شرق اهواز وجود دارد که اداره آب و فاضلاب استان در این زمینه با اب و فاضلاب اهواز همکاری لازم را نداشته و قصد فروش این دوحلقه چاه به نیروگاه رامین را دارد که با این اقدام مخالفت کردیم چرا که تامین آب شرب مردم واجب تر از فعالیت های اقتصادی یک دستگاه به شمار می رود.

وی یادآور شد: برای رفع محرومیت از این مناطق نیاز است که تفرجگاه هایی در منطقه کوی رمضان ایجاد شده و با جمع آوری آب های سطحی شرایط زیستی مناسبی را برای اهالی ایجاد کرد.

استاندار خوزستان افزود: حدود 200 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه مناطق کم برخوردار استان نیاز است که این اعتبار را باید جدای از اعتبارات استانی و ملی تامین کنیم.

وی گفت: باتوجه به توافق با اداره نوسازی مدارس استان خوزستان، قرار است 28 باب مدرسه با اعتبار 240 میلیارد ریال در مناطق حاشیه ای استان احداث شود که بی شک تاثیر بسزایی در ارتقای سطح آموزشی در این مناطق خواهد داشت.

*** نماینده مجلس:رفع مشکلات مناطق محروم با اقدامات ضربتی قابل حل نیست

همایون یوسفی نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار گفت:یکی از دغدغه های اصلی نمایندگان، رفع نابسامانی در مناطق کم برخوردار شهرستان است و از مسئولان استان خواستاریم در این زمینه اقدامات لازم را صورت دهند و ما نیز نهایت همکاری را با آن ها خواهیم داشت.

وی افزود: رفع مشکلات مناطق محروم با اقدامات ضربتی قابل حل نیست بلکه نیازمند برنامه ریزی و ساماندهی است.

نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برنامه های مختلفی در راستای توانمند سازی مناطق محروم در استان های اصفهان، تهران و فارس انجام شده و نیاز است که در استان خوزستان نیز این اقدامات صورت گیرد.

وی بر توانمندسازی مناطق کمتر برخوردار اهواز با تشکیل یک سازمان جدید تاکید کرد و گفت: از آنجا که بخش عمده ای از مشکلات باید از سوی شهرداری اهواز برطرف شود پیشنهاد می دهیم که سازمانی با عنوان سازمان توانمند سازی مناطق کم برخوردار تشکیل شده و به صورت ویژه مشکلات این مناطق را بررسی و رفع کند.

استاندار خوزستان دوشنبه شب درادامه بازدیدهای سرزده خود به مناطق محروم و کم برخوردار استان، در منطقه منبع آب و کوی رمضان اهواز حضور یافت و از نزدیک مسائل و مشکلات اهالی این مناطق را جویا شد.

وی همچنین در آخرین برنامه خود در مسجد کوی رمضان اهواز با مردم این منطقه دیدار کرد و مسائل و مشلات آن ها را از نزدیک بررسی و بر رفع مشکلات مناطق کوی رمضان، کوی آل صافی و کوی مجاهد اهواز تاکید کرد.

مشکل تامین آب شرب، دفع آب های سطحی، مشکل فاضلاب، کمبود لوله فاضلاب و نداشتن سند مالکیت منازل مسکونی از مهم ترین مسائلی بود که مردم این مناطق از آن گله مند بودند.

استاندار خوزستان نیز این مشکلات را به مسئولان مربوطه ارجاع داده و رفع سریع این مشکلات از این مناطق را خواستار شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: سه شنبه 23 شهریور 1395، کدخبر: 82227891 (5555781)، www8.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین