پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۷۳۶
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹
آلودگی هوا برای مردم جنوب شرقی تهران در شهرک مشیریه فقط در چند ماه سرد سال نیست، آن‌ها عین ۳۶۵ روز را گرفتار گرد و خاکی ناشی از کارخانه سیمان هستند. اهالی می‌گویند کارخانه سیمان و کارخانه شن و ماسه قرار بوده تعطیل شوند، اما هنوز فعالیت می‌کنند.
شعار سال: مردم سال‌های سال است که از آلودگی کارخانه سیمان مستقر در مشیریه نالان هستند. اما کو گوش شنوا؟ زمانی می‌گویند که فیلتر نصب کرده ایم. اما همه می‌دانند که رعایت استاندارد‌های زیست محیطی کارخانه سیمان در یک مقطع زمانی دلیل بر این نیست که این کارخانه به صورت دائمی این استاندار‌ها را رعایت می‌کند، به همین دلیل نظارت بر این کارخانه باید به صورت مستمر بوده و به محض اینکه فعالیت آن‌ها آلاینده می‌شود، اخطار‌های لازم را به این کارخانه‌ها بدهند که بازدارنده باشد.
به نظر می‌رسد مسوولان محیط زیست شهرستان ری باید در جهت احقاق حقوق مردم که کمترین آن داشتن هوای سالم است سختگیری بیشتری نسبت به واحد‌های آلاینده انجام دهند. از سوی دیگر این سوال مطرح است که آیا زمان انتقال صنایع آلاینده‌ای همچون سیمان و ریخته‌گیری‌ها به خارج از بافت شهری نرسیده است؟
 
تعداد بازدید : 31


اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین